در مطالعات متعدد، کورکومین، یک ترکیب قوی در زردچوبه شناخته شده است که می‌تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه‌های افزایش مصرف زردچوبه، اضافه کردن آن به غذا‌ها هنگام آشپزی است که در اکثر غذا‌ها از زردچوبه استفاده می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
گل کلم دارای غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌های کبد کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های کبدی شده و به تشدید کبد چرب منجر شود.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
کاکوتی، گیاهی با ده‌ها خاصیت اعجاب آور است. به علاوه، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شکل تازه، به دامان طبیعت می‌روند. اما فارغ از عطر و بوی بی‌نظیر این گیاه، تا چه اندازه با خواص کاکوتی کوهی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید موارد منع مصرف آن چیست؟ این مطلب، یک راهنمای جامع درباره کاکوتی است که ضمن برشمردن فواید کاکوتی، شما را با مضرات این گیاه کوهی هم آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه شوید تا شیوه درست استفاده از این گیاه در موقعیت‌های مناسب را بیاموزید.
گیاه عناب از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند و در موارد مراقبت‌ها و درمان‌های پوست، عناب سبب روشنی پوست می‌شود. از دیگر خواص عناب تازه می‌توان به خواصی، چون خون‌ساز و ملین بودن اشاره کرد. عناب لعاب بسیار زیادی دارد و حنجره را نرم می‌کند.
گیاه زنجبیل Zingiber Officinale در قاره ی آسیا بعنوان ممتاز ترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. استفاده میکردند.
خوردن یک رژیم غذایی مناسب تیروئید برای حفظ عملکرد مناسب این هورمون ها مهم است.
از قرص گیاه گل مغربی که به شکل روغنی است می‌توانید به عنوان یک مکمل دارویی استفاده کنید، زیرا خواص بی‌نظیری به خصوص برای زنان دارد. البته پیش از مصرف با پزشک معالج خود حتما مشورت کنید.
چلو مرغ عربی یک غذای خوشمزه و اسپایسی است که برای پخت آن مرغ را با سسی مخصوص مزه‌دار می‌کنند و برنج با ادویه و کره پخته می‌شود که عطر بی‌نظیری دارد.
مصرف نبات موجب کاهش و تسکین درد معده و همچنین درد ناشی از انقباض ماهیچه‌ها می‌شود. نبات داغ برای کاهش درد کمر، تسکین درد پشت، بهبود پا درد و رفع درد‌های ناحیه شکم بسیار مفید و موثر است.
در مطالعه‌ای مشخص شد که مصرف یک گرم دارچین به‌مدت 4 هفته موجب کاهش قند خون و چربی خون افراد دیابتی خواهد شد، در عین حال همواره نام دارچین به‌عنوان یک ماده غذایی چربی‌سوز مطرح است اما، آیا واقعاً دارچین باعث کاهش وزن می‌شود؟
یکی دیگر از خواص درمانی پیاز بهبود عملکرد قلب است. پیاز حاوی مقادیر بالایی از سولفور است و بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند.
خواص بی‌نظیر و درمانی «خاکشیر»
آبگوشت از گوشت گوسفند تهیه می شود که طبیعت بسیار گرمی دارد. نخود سرشار از کلسیم و فسفر و پتاسیم است. زردچوبه ادویه به کار رفته در آبگوشت است که قدیم ها در آن می ریختند و در درمان کبد چرب و تنظیم آنزیم های کبد به کار می رفت.
خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول های پروتئین های حیاتی بدن تا میزان ۸/۸ درصد باعث شده تا این گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.
در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به درمان‌های گیاهی و طب سنتی گرایش دارند، احتمالاً آوازه گیاه عجیبی به نام جینسینگ را بسیار شنیده‌اند. نکته جالب توجه درباره این گیاه به غیر از خواص زیاد و بی‌نظیر آن قدمت استفاده از این گیاه است که نه به سال‌های اخیر که به قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش باز می‌گردد. جینسینگ به‌ویژه در شرق آسیا آنچنان شهرت بالایی در زمینه درمانی داشت که به «اکسیر جوانی» و «داروی جاودانگی» شهرت داشت و حتی کاشت و برداشت آن نیز مختص پادشاهان و امپراطوران بود.
سیستم خودکار جدید ایرباس که دراگون‌فلای نام دارد، برای تقلید از توانایی حشرات در تشخیص مکان‌های خاص توسعه یافته است
هواپیمای ایرباس در طول آزمایش، قادر به تشخیص و واکنش به شرایط خارجی مانند مناطق پرواز، نواحی خاص و همچنین آب‌وهوا بود. این هواپیما مسیر پرواز جدیدی ایجاد کرد و همچنین این اطلاعات را به‌طور مستقل و خودران به کنترل ترافیک و سایر اپراتور‌های فرودگاه منتقل کرد.
یکی از خواص بی‌نظیر دمنوشی که در این مطلب معرفی می‌کنیم کاهش کلسترول و فشار خون است.
مسی در کنار رکورد‌های زیادی که به نام خود به ثبت رسانده است یک دستاورد خاص هم دارد که جایگاه بی‌نظیر او را از فوتبال جهان نشان می‌دهد.
مرغ دودی نوعی روش طبخ مرغ است که در آن برای طعم‌دار کردن مرغ از دود زغال گداخته استفاده می‌شود و به همین دلیل مرغ طعمی خاص و خوشمزه خواهد داشت.
شریف با اشاره نقش قرارگاه سازندگی سپاه در آبادانی کشور بیان کرد: این قرارگاه یک نوع جدید از سدسازی، اتوبان‌سازی، ایجاد پل و ساخت پالایشگاه‌های نفتی را ایجاد کرده که در جهان خاص و زبانزد و بی‌نظیر است ولی به دلیل ضعف در حوزه رسانه قادر نیستیم با غول رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم.
رائد یعقوب ستاره سابق تیم ملی قطر تاکید کرد این کشور جام جهانی را بی‌نظیر و با ویژگی‌هایی در هیچ تورنمنت دیگری وجود ندارد، برگزار خواهد کرد.
پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ