محققان آزمایشگاه ملی ساندیا اخیرا بالونی تحقیقاتی که با انرژی خورشیدی حرکت می‌کند و مجهز به میکروفون است را به اتمسفر زمین فرستاده‌اند. این بالون ۵۰ کیلومتر از سطح زمین فاصله گرفته و وارد استراتوسفر زمین شد. استراتوسفر، منطقه‌ای آرام و عاری از طوفان و تلاطم و ترافیک‌های هوایی و تجاری است. از همین رو انتظار می‌رفت که میکروفون نصب شده در داخل این بالون در این لایه از جو، صدا‌های سیاره ما، چه صدا‌های طبیعی و چه صدا‌های ساخته شده توسط انسان‌ها را شنود کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از صدا‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد میسوفونیا شوند، چندان مورد علاقه همه نیستند. جویدن با صدای بلند بیشترین انزجار را در میان پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی ایجاد کرد و بسیاری از صدا‌های دیگر باعث تحریک در بین بیشتر شرکت‌کنندگان شد.
سخنگوی دولت گفت: شنیدن صداهای موافق و مخالف، همفکری و تبادل نظر لازمه پیشرفت کشور است.
سخنگوی دولت گفت: شنیدن صداهای موافق و مخالف، همفکری و تبادل نظر لازمه پیشرفت کشور است.
صدای مورد نظر به طرز هولناکی شبیه به صدای مردگان جهنمی در فیلم‌های ترسناک است و چانچه این صدا واقعا مربوط به همان چاه باشد واقعا باید از انچه در زیر پیمان قرار دارد بترسیم.
تیم تحقیقاتی مستقر در آمریکا و نیوزیلند، اعلام کردند که این رویداد آتشفشانی که در فاصله ۶۵ کیلومتری جزیره اصلی این کشور اتفاق افتاده، علاوه بر فوران و پرتاب ستون‌های آتشفشانی عظیم به استراتوسفر، انفجار‌هایی از بخار نیز تولید کرد که صدا‌های مهیبی ایجاد کرده و در عین حال عامل اصلی ایجاد سونامی بود.
دولت نتانیاهو که با بحران بی‌سابقه‌ای در داخل و خارج اسرائیل روبه‌روست، ظاهراً از ایجاد تنش امنیتی برای ساکت کردن صدا‌های مخالف خود، استقبال می‌کند و به‌نظر می‌رسد چندان بی‌میل نیست که با گسترش تشنج پای جمهوری اسلامی را هم به معرکه باز کند.
این هوش مصنوعی با استفاده از فناوری GPT-۳، نوشته‌هایی را می‌سازد که برای پخش زنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوشته‌ها با کمک صدا‌های هوش مصنوعی به حالت صوتی درمی‌آید.
نتیجه مطالعه‌ای تازه بر روی یک آنکیلوسور فسیل شده نشان می‌دهد که ممکن است صدا‌های پرنده مانندی را بر زبان آورده باشد.
جورج دبلیو بوش، رییس‌جمهور وقت امریکا و تونی بلر، نخست‌وزیر وقت بریتانیا حمله خود به عراق را به این دلیل توجیه کردند که صدام حسین سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد که او را به تهدیدی برای جهان تبدیل می‌کند. به تبع این ادعا رسانه‌های جریان اصلی، گسترش این برآورد ظاهرا اطلاعاتی ایالات متحده را با خاموش کردن صدا‌های مخالف در این باره تسهیل کردند.
گوش‌ها ما یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صدا‌های بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می‌تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه: «آسیب به شنوایی برمی گردد به شدت و مدت زمان صدایی که به گوش می‌رسد، هر قدر این صدا بلندتر و شدت آن بیشتر باشد در مدت زمان کوتاه تری به گوش آسیب می‌رسد.» تاکید کرد: «به کار بردن غلط هندزفری و گوش دادن طولانی به مدت صدا‌های بلند از طریق هندزفری موجب کم شنوایی و وزوز گوش می‌شود.»
آقای بنیادی‌فر داور خوبی است، اما در این جو واقعا ترسیده بود و نتوانست بازی را مدیریت کند
آقای بنیادی‌فر داور خوبی است اما در این جو واقعا ترسیده بود و نتوانست بازی را مدیریت کند
در زندگی روزمره، در معرض اشیاء متعددی هستیم که باید آن‌ها را بشناسیم. برای مثال، اگر هنگام غروب چیزی از کنار پنجره عبور کند، احتمالاً دوست داریم بدانیم که آیا این یک پرنده، یک خفاش یا یک پهپاد است. تشخیص بصری اشیاء به ندرت بر اساس آنچه چشمان ما به تنهایی درک می‌کنند، انجام می‌شود و تحت تأثیر زمینه و تجربیات قبلی ماست.
هادی خانیکی نوشت: این روز‌ها در میان همه صدا‌های عاصی جامعه باید صدای دردآلود بیماران و دریافت‌کنندگان ضربات سلامت را شنید، صدایی که از حق دستیابی به سلامت و حق بازگشت به زندگی در مرز میان رفتن و ماندن بلند است.
فیلیپ سنتر، دانشمند پزشکی قانونی از دانشگاه ایالتی فایتویل در ایالات متحده، می‌گوید: اگر می‌خواهیم به یکی از اهداف اصلی دیرینه شناسی دست یابیم: بازسازی دقیق دنیای باستان، باید جزئیات صوتی گنجانده شود. بقایای فسیلی که در دهه‌های اخیر و صد‌ها نفر در مورد غول‌های ماقبل تاریخ فاش کرده‌اند: اندازه، زیست‌شناسی و زمان زندگی آنها، باید کمک کند.
در مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه پیتسبورگ امریکا انجام شد، متخصصان دریافتند که مغز‌ها برای شناسایی صدای آشنا به بینایی متکی هستند. نتایج نشان می‌دهد که تشخیص چهره و صدا بیشتر از آنچه قبلا درک شده بود، با یکدیگر مرتبط هستند.
اگرچه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پیام را دریافت و ابلاغ کرده است؛ اما صدا‌های مخالفی در طرف اوکراینی به گوش می‌رسد تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز سخن رسمی‌ای از طرف اوکراینی مبنی بر پذیرش آتش‌بس وجود نداشته است. یک مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین و برخی دیگر از مقام‌های سطح بالای این کشور هم به سرعت این پیشنهاد را رد کرده و گفته‌اند تا وقتی نیرو‌های روسیه مناطق اشغالی اوکراین را ترک نکنند، آتش‌بس در کار نخواهد بود.
هدف «Breeze» با ارزیابی و کنترل بی‌وقفه شرایط خواب، این است که با استفاده از ترکیبی از صدا‌های تنظیم‌شده با امواج مغزی و توصیه‌های شخصی‌شده مراقبت از خواب، به کاربران کمک کند راحت‌تر بخوابند و سرحال‌تر از خواب بیدار شوند.
صداهای غیرقابل توضیح، مشاهدات طیفی، افت ناگهانی دما. به نظر می‌رسد رخدادی عجیب در موزه بریتانیا در حال وقوع است. در یکی از اتاق‌ها زوجی هلندی از یک کشتی ساخته شده از مس و آهن متعلق به قرن شانزدهم میلادی در آلمان عکس گرفتند اما در عکس چیز عجیبی دیده شد.
تصور نکنید کم‌شنوایی فقط برای افراد مسن است. کاهش شنوایی به دلیل قرارگرفتن در معرض صدا‌های بلند یک خطر فزاینده برای افراد جوان است.
در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.
احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با سیستمی که امروز در رادیو و تلویزیون ملی داریم، اصلا با این تشکیلات و شیوه حکمرانی امکان ندارد که صدا‌های مختلف در آن شنیده شود. رسانه ملی رسانه‌ای است که مدام شبکه رادیویی و تلویزیونی به آن اضافه شده و همه آن‌ها یک حرف را تکرار می‌کنند.
بر خلاف رویکرد انتقادی روزنامه «جوان» با گذشت کمتر از ۱۰ روز اکنون شاهد هستیم که روزنامه کیهان نه تنها از ریاست جدید تاج بر فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند؛ بلکه پا را فراتر گذاشته و در پی منکوب کردن صدا‌های مخالف نیز بر آمده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ