رئیس عدلیه ضمن یادآوری این مهم که دستگاه قضایی نمی‌تواند از اجرای مفاد و حکم قانون تخطی کند، تصریح کرد: ما در قوه قضاییه این آمادگی را داریم که با اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی و سایر نخبگان این حوزه در راستای اصلاح قوانین مربوطه ، تصحیح روش‌ها و ارائه آموزش‌های به‌روز ، نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی برگزار کنیم تا درخصوص اختلاف‌نظرها و نکات و نقاط دارای ابهام به جمع‌بندی و اشتراک نظر و عمل نائل شویم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیوان عدالت اداری به سازمان سنجش توصیه می‌نماید، به جای فرافکنی و ایجاد تشویش و نگرانی در جامعه نسبت به اجرای قوانین، به تمکین از دستورات و احکام قضایی اقدام نمایند و چنانچه اعتراضی به آرا و تصمیمات قضایی دارد، از طریق راهکار‌های قانونی پیگیری لازم را انجام دهد/ فارغ از ایرادات قانونی، روشن است با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در تابستان، امکان اجرای رأی صادره از شعبه دیوان برای حضور این افراد در دانشگاه و ادامه تحصیل آن‌ها وجود ندارد!
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت و گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار جاری امروز نمایندگان قرار دارد.
علی مجتهدزاده، حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: اینکه حکم به مراجعه فرد به روانپزشک می‌دهند در واقع رسماً در آراء خود اقدام به بی‌حرمتی به افراد و نشر کذب کرده اند. مثلاً در رای می‌آورد: «با توجه به شخصیت ضداجتماعی متهم…» در واقع به نظر می‌رسد درحالی‌که محکمه محل اجرای قوانین و فصل خصومت است اما به نظر می‌رسد قاضی جوان این شعبه محکمه را تبدیل به محل عنادورزی و تسویه‌حساب کرده است.
۱۰ درصد از کسر اموال و محرومیت ۱۵ ساله از شغل جرایم سلبریتی‌هایی است که قوانین حجاب را رعایت نمی‌کنند
زنگنه تاکید کرد: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق، مجلس دولت را مکلف کرد که لوایح و قوانین بودجه سنواتی به هیچ عنوان نباید مغایر با احکام دائمی کشور و همچنین قانون برنامه توسعه باشد.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پلیس ساختمانی و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ وظیفه دارند، در صورت مشاهده ساخت و سازی خلاف اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی حسب قوانین و مقررات اقدام نمایند.
رئیس قوه قضاییه در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاق): گفت: بانک‌ها باید این گزاره را که «امانت‌دار خوبی برای سرمایه‌ها و دارایی‌های مردم هستند» تقویت گردانند و از اطلاعات مرتبط با حریم خصوصی مردم و سپرده‌گذاران به نحو احسن، حفاظت و حراست کنند و اهتمام داشته باشند که قرارداد‌های منعقده با مردم و سرمایه‌گذاران در نهایت استحکام و وثاقت باشد.
رئیس قوه قضاییه در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاق): گفت: بانک‌ها باید این گزاره را که «امانت‌دار خوبی برای سرمایه‌ها و دارایی‌های مردم هستند» تقویت گردانند و از اطلاعات مرتبط با حریم خصوصی مردم و سپرده‌گذاران به نحو احسن، حفاظت و حراست کنند و اهتمام داشته باشند که قرارداد‌های منعقده با مردم و سرمایه‌گذاران در نهایت استحکام و وثاقت باشد.
رهبر طالبان: طبق قوانین امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از سرکوب‌های سنت‌گرایانه از جمله ازدواج اجباری اتخاذ شده و حقوق مربوط به احکام اسلامی حفظ شده است. علاوه بر این موارد، اقدامات ضروری برای بهبود شرایط زنان به عنوان عضوی از جامعه انجام شده تا براساس احکام اسلامی زندگی راحت و مرفهی برای آنان فراهم شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور احکامی آقای علی اکبر احمدیان و علی شمخانی را به نمایندگی خود در شورایعالی امنیت ملّی و مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرحی ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرح ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
رئیس مجلس گفت: دولت و مجلس درباره احکام دائمی و یک ساله بحث کردند و این موارد از هم تفکیک و قرار شده آنهایی که احکام دائمی هستند، دولت در یک جا به صورت لایحه به مجلس دهد.
رسانه‌های اسرائیل تصاویری از درگیری در نشست کمیته قانونگذاری کنست این رژیم منتشر کردند. تصاویری که رسانه‌های اسرائیلی منتشر کردند درگیری بین اعضای کمیته قانونگذاری کنست را نشان می‌دهد که در آن، نمایندگان مخالف علیه کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو فریاد می‌زدند: «ننگ». این درگیری در پی تلاش نمایندگان وابسته به کابینه ائتلافی نتانیاهو برای تغییر در قوانین قضایی اسرائیل آغاز شد. تغییراتی که کابینه نتانیاهو قصد دارد در قوانین قضایی ایجاد کند، به کنست اجازه می‌دهد با رای اکثریت نمایندگان، احکام قضایی دادگاه عالی اسرائیل را باطل کند. مخالفان می‌گویند این تغییرات، فساد را بیشتر می‌کند.
ناصر کنعانی گفت: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی بمنظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهار نظر کنند.
این حکم روز چهارشنبه هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۶ آذر ۱۴۰۱) تنها چند هفته پس از فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان مبنی بر اجرای دقیق احکام و قوانین اسلامی در ولایت فراه اجرا شده است.
در جلسه هیات رئیسه فدراسیون تیراندازی احکام نایب رئیس، دبیر و نماینده باشگاه‌ها صادر شد.
رئیس دیوان محاسبات در تشریح عملکرد برنامه ششم توسعه در بخش سلامت، گفت: اهداف، شاخص و سنجه های کمی و کیفی مدنظر در برنامه هفتم باید به صورت صریح و در چارچوب اهداف قابل دسترس تدوین شود.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: این دیوان پیشنهاد می‌کند ضمانت اجرایی لازم جهت اجرای احکام در قوانین پیش‌بینی شود.
فصل اول (کلیات) از بخش پنجم قانون آیین دادرسی کیفری از مواد ۴۸۴ تا ۵۱۲ به موضوع «اجرای احکام کیفری و اقدامات تامینی و تربیتی» پرداخته است.
بر اساس ماده ۵۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری «چنانچه هر یک از صاحب‌ منصبان و مستخدمان و مأموران دولتی و شهرداری‌ها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده ‌نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی و یا اجرای احکام یا اجرای دستور قضایی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد
روند برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی در جریان است که احکام و استعفاهای مخفیانه‌ای در این کمیته انجام شده که به نظر می‌رسد بی ارتباط با انتخابات پیش رو نیست.
دبیرکل کانون صرافان ایران با اشاره به کاهش نرخ توافقی دلار به ۳۰۳۰۰ تومان، گفت: سیر نزولی قیمت ارز هفته آینده هم ادامه دارد.
امروز مطالبی همچون قیمت روز خودرو ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | قیمت خودرو چه تغییری کرد؟،  بیشترین خروج حقیقی‌ها از این سه سهم!، زمان واریز سود سهامداران ۱۵ نماد بورسی و فرابورسی،  مجمع کیمیا ۱۴۰۱ | چقدر سود تقسیم شد؟، سمگا و شرانل سود پرداخت می‌کنند!، دلار مسافری گران شد، حباب سکه رکورد زد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ