معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ تن هستند که دستگاه قضایی باید برای همه آنها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ تن قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست و برای ۲۴ تن دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که حرکت دولت این کشور به سمت گسترش همکاری‌ها با ایران و سوریه به مذاق آمریکا خوش نیامده و باعث کارشکنی‌های واشنگتن در این مسیر شده است.
مدیر روابط عمومی و بخش رسانه وزارت کشور عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح و با تلاش‌های وزیر کشور هماهنگی‌هایی با اقلیم کردستان عراق برای استقرار تیپ ۲۱ مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز‌های ایران تصمیماتی اتخاذ شد.
پس از سرنگونی رژیم بعث عراق،روابط تجاری و اقتصادی تهران-بغداد بیش از پیش گسترش یافت.دو کشور که در مجامع بین‌المللی به‌عنوان کشور دوست و برادر از هم یاد می کنند و به دنبال گسترش همکاری هستند.
فوتبال ملی ایران در سه رده نوجوانان، امید و بزرگسالان سه دیدار بسیار سخت را در پیش دارد.
رسانه‌های عراقی خبر دادند که این تیم در فیفادی اکتبر رودرروی ایران قرار می‌گیرد.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ نفر هستند که دستگاه قضایی باید برای تمام آن ها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ نفر قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست و برای ۲۴ نفر دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.
در دیدار وزیر نفت ایران با نخست‌وزیر عراق، بغداد و تهران یادداشت‌تفاهمی امضا کردند تا همکاری های خود را در زمینه صنایع پتروشیمی و به طور کلی در حوزه نفت افزایش دهند.
روزنامه بین المللی «الزمان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در قاهره که نام آن را فاش نکرد، گفت که مصر از این میانجیگری بویژه عراق استقبال می‌کند، زیرا بغداد و قاهره روابط ویژه‌ای دارند، اما این مساله قبل از هر اقدامی به پیش زمینه‌ای مانند امنیت خلیج فارس و تصمیمات ایران نیاز دارد.
مربی سابق لوکوموتیو، دینامو و روستوف بازی با ایران و عراق را برای روسیه مناسب نمی‌داند.
روسیه در‌ دو بازی آینده مقابل ايران و عراق، احتمالا از دو ترکیب مختلف استفاده خواهد کرد.
مصاف جوانان ایران و عراق برای کسب سهمیه حضور در جام جهانی، این بازی فردا در تاشکند برگزار می شود و تیم پیروز به مرحله نیمه نهایی جام ملت ها صعود می کند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع عراق گفت: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تأمین کنند زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.
قرار است بعد از برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل عراق، تیم ملی مقابل روسیه نیز به میدان برود تا روند آماده سازی خود را دنبال کند.
بندر بزرگ فاو استان بصره در جنوب شرقی عراق در ۵ سال به بهره برداری خواهد رسید که به نظر می رسد با این شرایط ایران و عراق در حال رقابت برای اتصال شرق به غرب هستند.
مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که بغداد و تهران اهداف مشترکی در دور کردن منطقه از هر گونه تنش دارند.
السودانی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره وساطت بغداد در روابط تهران و ریاض اظهار داشت: «ما تمایل جدی ایران و عربستان سعودی برای ادامه نقش عراق به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌های این دو کشور را احساس کردیم. ما مصمم به اجرای این نقش هستیم و بر این باوریم که این نقش طبیعی عراق است؛ نقش پیشگامی در نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات مخالف.»
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفتگو می‌کنیم.
فرمانده مرزبانی گفت: مرزبانان ۲ کشور ایران و عراق در اوج هماهنگی‌های مرزی مصمم هستند با هرگونه ناامنی، قاچاق مواد مخدر، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی برخود قاطع کنند.
وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با یک روزنامه بحرینی با اشاره به اینکه بغداد آماده کمک به از سرگیری مذاکرات بین تهران و ریاض است، گفت عراق موافق سیاست های ترامپ در منطقه نبود.
وزارت خارجه عراق اعلام کرد: این اقدام خطرناک امنیت و حاکمیت عراق را تهدید می‌کند و باعث دوچندان شدن ترس، وحشت شهروندان غیرنظامی می‌شود.
نخست‌وزیر جدید عراق در اظهاراتی گفت که از این دولت خواسته شده است که به میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان ادامه دهد.
فواد حسین گفت: برای گسترش روابط با آمریکا تلاش می‌کنیم ضمن اینکه روابط خوبی نیز با جمهوری اسلامی ایران داریم.
مشاور وزیر کشور عراق اظهار داشت: «برای ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های موجود در شلمچه به عراق هماهنگی صورت گرفته است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ