سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفتگو می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان ماه مارس از سمت سخنگویی استعفا خواهد داد.
هم اکنون ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که در غیاب سخنگوی وزارت خارجه، نشست‌های خبری وزارت خارجه آمریکا را برگزار می‌کند. پیش از پاتل، "جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بود که پس از ۱۶ ماه خدمت در دولت جو بایدن و بدون اعلام نقش بعدی‌اش از این سمت برکنار شد.
ند پرایس گفت: «در عرض چند هفته، بوئینگ دو مورد از بزرگترین معاملات خود را در تاریخ این شرکت تکمیل کرده است. این قرارداد‌ها با هم، بیش از ۱ میلیون شغل آمریکایی را در زنجیره تامین هوانوردی در ۴۴ ایالت پشتیبانی می‌کند. آخرین معاملات با عربستان سعودی به تنهایی بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در آمریکا پشتیبانی می‌کند که بسیاری از آن‌ها به مدرک دانشگاهی چهار ساله نیاز ندارند».
ند پرایس در پاسخ به این که واکنش آمریکا به سفر الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس به ایران و دیدار او با مقامات ارشد آن چیست، با ادعایی علیه مناسبات بلاروس و روسیه در زمینه جنگ اوکراین و گفتن این که لوکاشنکو «استقلال کشورش را به کرملین واکذار کرده است»، مدعی شد: ما این سفر را به نوعی، گسترش روابط ایران و روسیه می‌دانیم که بیش از پیش بر عمق آن افزوده می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا با تقدیر از فعالیت دو ساله ند پرایس بعنوان سخنگوی وزارت خارجه کشورش گفت که برای مردم آمریکا و سراسر جهان، ند پرایس اغلب چهره و صدای سیاست خارجی ایالات متحده بوده که فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای انجام داده است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سمت خود کناره گیری می کند.
ند پرایس، هرگونه ارسال پیام به ایران در مورد برجام را انکار کرده و گفته است که ماه‌هاست احیای برجام از دستور کار دولت آمریکا خارج شده و او نمی‌داند که چرا مقام‌های جمهوری اسلامی در این باره به نشر اطلاعات نادرست رو آورده‌اند.
ند پرایس تاکید کرد که رابرت مالی با مقامات عمانی مشورت می‌کند، اما علت مطرح شده توسط نماینده مجلس ایران برای سفر سلطان عمان را رد کرد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد " سیف العدل" سرکرده جدید گروه تروریستی القاعده، در ایران حضور دارد.
ند پرایس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی شرکت‌های مرتبط با صنایع پهپادی ایران، گفت: ما مسلما تحریم‌های بعدی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما همچنان به دنبال اهدافی خواهیم بود که به ما اجازه می‌دهد با این نوع رابطه روسیه و ایران و عینا با عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه مقابله کنیم.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات جدید تحریمی این کشور و متحدان اروپایی‌اش ایران را متهم به «نقض حقوق بشر» کرد و گفت که آمریکا در این زمینه همراه انگلیس و اتحادیه اروپا عمل کرده است.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که موضع ایالات متحده و اتحادیه اروپا درقبال سپاه پاسداران همسو است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی عصر سه‌شنبه با استفاده از نام اختصاری از توافق ۲۰۱۵، برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» به خبرنگاران گفت: «مطمئنا ایرانی‌‌‌ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی دوجانبه به برجام را از دست دادند.»
پرایس مدعی شد: مطمئناً این ایرانی‌ها بودند که فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از دست دادند. آن‌ها در ماه سپتامبر این فرصت را از بین بردند.
ند پرایس گفت: ایران باید بداند که آمریکا و مهم‌تر از آن، جهان نظاره‌گر است و ما به همکاری با متحدان و شرکایمان در سراسر جهان برای مقابله با نقض حقوق بشر از سوی ایران ادامه می‌دهیم.
ند پرایس در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اذعان کرد: ما از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران به شدت نگران هستیم و از ابزار‌های مختلف در اختیار خود، برای اختلال در آن استفاده می‌کنیم.
ند پرایس گفت: آنچه از سوی ایران شاهدش بوده‌ایم، فقط وقت‌کشی بوده است. ما از ایران می‌خواهیم در تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل را به عمل بیاورد تا آژانس اطمینان بیابد وجود تمام مواد هسته‌ای در ایران منطبق با شرایط پادمانی است.
ند پرایس گفت: ما نگرانیم که روسیه به دنبال گرفتن تسلیحات متعارف پیشرفته از ایران باشد، مانند موشک‌های زمین به زمین که تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده خواهد شد.
وزارت امور خارجه آمریکا به داستان سرایی جدید روزنامه وال استریت ژورنال علیه ایران واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا در ابتدا در ماه جولای هشدار داد که ایران برنامه دارد به روسیه پهپاد‌هایی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین بدهد و در حال حاضر مدارکی داریم که این پهپاد‌ها برای حمله به شهروندان غیرنظامی و زیرساخت‌های مهم غیرنظامی به کار گرفته می‌شوند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که در بازنگری روابط با عربستان سعودی قطعا چشمان خود را نسبت به تهدید‌های ایران در منطقه و فراتر از آن، نخواهیم بست.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: راب فرستاده ویژه ما در مورد ایران است و وی همچنان مسئولیت تیم و تلاش‌های ما را در این حوزه را بر عهده دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بررسی پیشنهادهای ایران به پایان رسید و پاسخ خود را به اتحادیه اروپا ارسال کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش‌هایش برای بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای «صادق و ثابت‌قدم» است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ