با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز تصریح کرد: زندان گوانتانامو نمونه‌ای کوچک از حقوق بشر آمریکا است؛ لذا واشنگتن باید عذرخواهی کند.
سفارت چین در آمریکا به مقامات واشنگتن هشدار داد که رئیس‌جمهور آمریکا باید از اظهارات اخیرش درباره همتای چینی‌اش عقب‌نشینی کند، درغیراین‌صورت باید «پیامدهای» آن را بپذیرند.
عربستان سعودی به روشنی یک کشور مهم در منطقه‌ی خاورمیانه است. آمریکایی‌ها هم باید روابط گسترده‌ای با آن داشته باشند و راه‌هایی برای همکاری با این کشور در مورد موضوعات خاصی که در آن منافع دو کشور همپوشانی دارد؛ پیدا کنند. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا در نزاع‌های منطقه‌ای به صورت خودکار یا نیمه خودکار در کنار سعودی‌ها باشد. آمریکا هیچ ارزش سیاسی مشترکی با عربستان سعودی ندارد.
رئیس کمیته چین مجلس آمریکا معتقد است وزارت بازرگانی کشور باید برای شرکت تراشه سازی چینی محدودیت هایی وضع کند.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مسئول وضعیت فعلی در افغانستان هستند و باید بازسازی این کشور را برعهده بگیرند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این بلوک خواست تا در راستای جلوگیری از رویارویی آمریکا و چین، نقش‌آفرینی کند.
رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازگشت از چین در گفت‌وگویی تأکید کرد وابستگی اروپا به آمریکا در زمینه تسلیحات و انرژی زیاد است و باید کاهش یابد.
سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.
وزیر خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین می‌توانند استفاده از دلار را در روابط تجاری دوجانبه‌شان قطع کنند، اظهار کرد: برای پاسخ دادن به این سوال باید بگویم که جواب ساده است؛ همان ارزی که راحت و قابل‌اعتماد‌تر است باید استفاده شود. در واقع ارز‌های بین‌المللی نباید به سلاحی برای اعمال تحریم‌های یکجانبه استفاده شوند.
وزیر دفاع تایوان می گوید تشدید روابط نظامی این منطقه با آمریکا، ممکن از اقدام جدی از سوی چین را به همراه داشته باشد.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که آمریکا باید درباره موضع این کشور در قبال مساله اوکراین تجدید نظر کند.
گلوبال تایمز در گزارشی با اشاره به تغییرات بنیادین در نظم جهانی، بر لزوم جدایی اتحادیه اروپا از آمریکا و همکاری با دیگر کشورها و قدرت‌های بزرگ جهان از جمله چین تأکید می‌کند.
کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه مبارزه بین واشنگتن و پکن جلوگیری نمایند.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر جزیره خودمختار تایوان ،سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از دولت آمریکا خواست ارسال سلاح به تایوان را متوقف کند.
نماینده دائم آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو می‌گوید تبادل‌های راهبردی روسیه و چین برای این ائتلاف نگران‌کننده است و باید با آن مقابله کرد.
رئیس باشگاه انرژی لندن تاکید کرد که اولویت کشورهای خلیج فارس منافع خودشان است و فشار واشنگتن بر روی متحدانش جهت خودداری از اتخاذ سیاست های مستقل تر دیگر موثر واقع نخواهد شد.
این مقام چینی گفت: ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف در خصوص برخی مسائل باقیمانده نشان داده است. آمریکا باید به آن واکنش مثبت نشان دهد و راه‌هایی برای همکاری با ایران به منظور به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات بیابد.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد که آمریکا باید به حسن نیت ایران در خصوص مذاکرت رفع تحریم ها پاسخ مثبت دهد.
رئیس جمهور چین تاکید کرد که واشنگتن و پکن باید در مسیر ثبات روابط گام بردارند.
به دلایلی همچون حمایت چین از روسیه و ایران، هدف‌گذاری تایوان، سیطره بر اروپا، افزایش توان هسته‌ای، استقرار سلاح در مدار زمین و کنترل پنل‌های خورشیدی باید از چین هراس داشت.
وزارت امور خارجه چین می‌گوید که آمریکا باید رویکرد خود در قبال این کشور را تغییر داده و از موضع قدرت با پکن برخورد نکند.
کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ