وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: رشد قیمت مواد غذایی و بهای انرژی تاثیرات «رکورد تورمی» دارد که به معنای کاهش تولید و افزایش تورم در سراسر جهان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این شرایط که از یک سو نظام عرضه و تقاضا بر بازار کالا‌های تولیدی حاکم نیست و از سوی دیگر، شاهد رشد قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل نوسانات نرخ ارز هستیم، انتظار برای کاهش تورم و رشد تولید و عرضه، دور از انتظار است.
مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که احتمالاً اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد که انبارهای ذخیره‌سازی گاز خود را پیش از فرا رسیدن زمستان پر کند که بر این اساس قیمت گاز بالا خواهد رفت.
تجربه کشوری مانند چین نشان می‌دهد به دلیل سرکوب قیمت‌های کشاورزی، کمبود مواد غذایی در تمام سال‌هایی که چین درگیر برنامه‌ریزی متمرکز بود، فراگیر شده و انحراف قیمت‌ها مانع رشد اقتصادی شده است.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: کتاب‌های درسی به صورت میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
معاون وزیر صمت گفت: کنترل قیمت‌ها همزمان با رشد تولید ممکن است منجر به کاهش سود کالا شود، حال اگر سود کالا کاهش پیدا کند انگیزه و رغبت تولیدکننده برای تولید کمتر خواهد شد.
معاون وزیر صمت گفت: کنترل قیمت‌ها همزمان با رشد تولید ممکن است منجر به کاهش سود کالا شود، حال اگر سود کالا کاهش پیدا کند انگیزه و رغبت تولیدکننده برای تولید کمتر خواهد شد.
طبق آخرین آمارهای بازار مسکن رشد قیمت مسکن در مناطق جنوبی و مرکزی شهر تهران نسبت به مناطق بالاشهر بیشتر بوده است.
اگر وزیر صمت یا هر مسئول دیگری تحریم‌های شکست خورده، صادرات نفتی و غیر نفتی رشد داشته و اقتصاد کشور در حال پیشرفت است، نتیجه طبیعی باید کاهش تورم، کاهش نرخ ارز، خودرو و طلا، مسکن، اجاره بها و البته قیمت مواد غذایی باشد. اما زمانی که ادارک، احساس و واقعیات عینی زندگی روزمره مردم، خلاف این نتایج را اثبات می‌کند، یکباره از تمامی آمار‌ها ارزش و اعتبارزدایی می‌شود
شجاعی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت فعلی به تنهایی محصول دولت شما نیست که فقط شما مورد سرزنش قرار بگیرید، اما قیمت دلار طی مدت کوتاهی ۵۰ برابر شده و در دولت شما قیمت آن ۹۰ درصد رشد داشته است؛ مردم ثابت کردند به نظام و رهبری وفادارند، اما همین مردم از دولت شما و همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند. مردم خدمات دولت‌ها را انکار نمی‌کنند، اما از مجلس و دولت‌های فعلی و گذشته گلایه دارند.
با بهبود نسبی اوضاع کرونا و افزایش تقاضا در چین، قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن افزایش یافت.
به گفته تحلیلگران موسسه جی پی مورگان، مدل های هوش مصنوعی مولد مانند Chat GPT سبب می شوند رشد سهم شرکت های هندی از بازار کند و قیمت ها در کوتاه مدت کاهش یابد.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.
دلار از سال ۹۷ شروع به رشد کرده که علل مختلفی دارد، اما ضریب رشد دلار در سال اخیر کاهش یافته است.
براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران نسبت به یکسال منتهی به آبان رشد ۲.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل ۵ درصد رشد داشته است.
تحلیل کارشناسان مرکز پژوهش‌های اتاق ایران تحولات شامخ آبان‌ماه حاکی از این است که در این ماه، شاخص صنعت به دلایلی نظیر چشم‌انداز فزاینده قیمت مواد اولیه، با شامخ کل دچار واگرایی شده و باوجود افول شامخ کل، رشد کرده است. به‌طورکلی اعداد شامخ کل به دست آمده از ابتدای سال، بهبود قابل توجهی را در محیط کسب‌وکار نشان نمی‌دهند. در گزارش ماه گذشته عنوان شد که عدد به دست آمده برای مهرماه کمترین عدد به دست آمده از ابتدای سال گذشته بود .
قیمت طلا در معاملات اولیه امروز (چهارشنبه) در تلاش برای رشد است، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده فدرال رزرو ایالات‌متحده در نشست هفته آینده بودند.
در خرداد ۱۴۰۱ به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جهش چندبرابری قیمت مواد غذایی، تورم ماهانه تا ۵/۱۲ درصد رشد کرد. یعنی میانگین قیمت‌ها فقط طی یک ماه ۵/۱۲ درصد بیشتر شد. اما این نرخ به دلیل حذف ارز دولتی طبیعی بود. از تیرماه به بعد به‌صورت تدریجی این نرخ کاهش یافت تا شهریور که به عدد ۲/۲ درصد رسید. موضوع نگران‌کننده، اما در مهرماه اتفاق افتاد. یعنی صعودی شدن مجدد نرخ تورم ماهانه در مهرماه. با وجود آنکه هیچ اتفاق و شوک جدیدی به بازار وارد نشده بود، تورم ماهانه مهر به ۳ درصد رسید. این عدد می‌گوید وقتی فقط در یک ماه ۳ درصد قیمت‌ها بیشتر شده است.
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که نگرانی‌ها نسبت به مصرف کمتر سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و تنزل برآورد اوپک از میزان رشد تقاضای جهانی، کاهش پیدا کرد.
منتقدین وزیر صنعت معتقدند که در این چهار بخش یا وعده‌های او محقق نشده یا سیاست‌های اعمالی از طرف وزارت صنعت، معدن‌وتجارت باعث به‌هم‌ریختگی و آشفتگی این بخش‌ها شده است. این موضوع بیش از هر یک از زیرمجموعه‌های وزارت صمت در مورد خودرو مصداق پیدا کرده است. به‌طوری که نه بهبود کیفیت، نه رشد تیراژ و نه حذف رانت‌های قیمتی اتفاق نیفتاده است.
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه آسیا در اوایل معاملات آسیایی افزایش یافت.
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه آسیا در اوایل معاملات آسیایی افزایش یافت.
کافیست سری به مغازه‌های فست‌فود و اغذیه‌فروشی‌های نقاط مختلف شهر بزنیم تا دستمان بیاید که این نان پرملات و خوشمزه که قرن‌ها پیش به عنوان غذای فقرا ابداع شد و تا مدتی پیش جزو پرفروش‌ترین غذای فست‌فود‌ها بود، با رشد سرسام‌آور قیمت مواد غذایی، از سبد غذایی بسیاری از خانوار‌ها خارج شده است.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۴ میلیون و ۳۲ هزار تومان رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ