رجب طیب اردوغان امیدوار است که پس از ۲۰ سال در راس قدرت بودن، مردم ترکیه را راضی کند که همچنان به دوران زمامداری خود ادامه دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شمارش معکوس برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه آغاز شده است. شهروندان این کشور، امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا تکلیف یکی از مهم‌ترین انتخابات سال ۲۰۲۳ در جهان را مشخص کنند.
فردا یکشنبه ۲۸ ماه می ۲۰۲۳ (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) دور دوم رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با حضور «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف جمهور و «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به میز ششگانه برگزار می‌شود.
دربی انتخاباتی ترکیه میان کمال قلیچدار اوغلو و رجب طیب اردوغان همچنان در جریان است و به نظر می رسد اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
گروه بین الملل خبرگزاری مهر روز سه شنبه در نشستی تخصصی با حضور کارشناسان ارشد مسائل ترکیه، به بررسی وضعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و روندهای کلان خواهد پرداخت.
کاهش نرخ تورم سالانه به سطح روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ خبری خوب برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه محسوب می‌شود و امید‌ها به پیروزی او را افزایش می‌دهد. او در دوره زمامداری خود موفق شده در فاصله ژانویه ۲۰۰۵ تا مه ۲۰۱۸ نرخ تورم ترکیه را همواره پایین‌تر از ۱۳ درصد نگاه دارد.
از سال ۲۰۱۷ ایران از نظر تعداد انتشارات در نمایه‌نامه WOS رتبه اول منطقه را داشت، ولی در سال ۲۰۲۲ میلادی پس از ۵ سال، جایگاه اول منطقه را از دست داده است.
برای شرکت در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ ترکیه و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ روسیه، ۲۴ بازیکن از سوی کریم مقدم سرمربی تیم ملی مینی فوتبال به دومین اردوی آماده سازی این تیم دعوت شدند.
عمق فاجعه زلزله ترکیه گسترده است و در برابر آن واکنشهای سیاستمداران ترک برای تخریب یکدیگر همچنان ادامه دارد و مناطق زلزله زده عملا تبدیل به بستر کشمکش‌های سیاسی میان حزب حاکم و اپوزیسیون شد.
وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد تند از جنگ ترکیبی غرب علیه این کشور، غم‌انگیزترین «کلمه» سال ۲۰۲۲ را انتخاب کرد.
نفوذ آنکارا در امور جهانی گویای دستاورد‌های اردوغان در دوران طولانی در راس قدرت بودن او بوده است. با این وجود، در داخل و خارج از ترکیه دورنمای انتخاباتی او احساسات متفاوتی را بر می‌انگیزد. کسانی که آرزو می‌کنند او در تاریخ ۱۹ ژوئن از قدرت کنار برود نمی‌توانند در مورد این که چه کسی جایگزین او خواهد شد و یا آن که چه آینده‌ای در انتظار ترکیه خواهد بود با قطعیت سخن بگویند.
دارنده مدال‌های طلای سنگین وزن کشتی آزاد جهان و المپیک از ترکیه به عنوان برترین آزادکار سال ۲۰۲۲ جهان انتخاب شد.
یک کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به شرایط اقتصادی این کشور گفت:«بحران اقتصادی به نفع اردوغان در انتخابات ۲۰۲۳ خواهد بود.»
اردوغان جادوی سیاسی خود را از دست داده است؛ حتی با ایجاد شرایطی که رقابت را برای مخالفانش سخت‌تر کرده است. علاوه بر فرسایشی شدن روند دموکراسی در ترکیه، تورم سالانه به بیش از ۸۰ درصد رسیده که بسیار بالاتر از نرخ جهانی ۱۲ درصد است و نرخ بیکاری به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده.
ترکیبی که هواداران انگلیس برای تیم ملی کشورشان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌اند جالب است و سنگربان آن پیکفورد نیست!
وزیر سابق امور خارجه ترکیه با اشاره به تاثیر سیاست خارجی آنکارا در انتخابات ۲۰۲۳ گفت: رویکرد حزب عدالت و توسعه بعد از بهار عربی دستخوش تغییرات بسیاری شد.
مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در حاشیه مسابقات جهانی ترکیه برگزار و ایران با اکثریت آرا به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ انتخاب شد.
مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در حاشیه مسابقات جهانی ترکیه برگزار و ایران با اکثریت آرا به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ انتخاب شد.
چرخه‌ انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۳ اعلام شد که طبق آن کشتی‌گیران غایب، جایی در ترکیب تیم ملی نخواهند داشت.
پیش از انتخابات سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه شش حزب اپوزیسیون متحد شده اند تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را از قدرت برکنار کنند. با این وجود، ائتلاف اپوزیسیون هنوز درباره معرفی یک نامزد واحد تصمیم نگرفته است.
پیش از انتخابات سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه شش حزب اپوزیسیون متحد شده اند تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را از قدرت برکنار کنند. با این وجود، ائتلاف اپوزیسیون هنوز درباره معرفی یک نامزد واحد تصمیم نگرفته است.
«زمان چندانی تا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ باقی نمانده و "رجب طیب اردوغان" راهی جز حل و فصل سریع مشکلاتش با نظام سیاسی سوریه ندارد.»
وزیر دادگستری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.
تیم ملی بسکتبال استرالیا با ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان، در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ شرکت می‌کند.
رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس حزب عدالت و توسعه، تاکید کرد که سران این حزب مصمم به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2023 هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ