سرپرست وزارت صمت گفت: وزیر صمت یا مسئول این وزارتخانه باید به صورت عادلانه برای همه فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری فعالیت کند نه اینکه تمرکز بر یک یا دو رشته فعالیت خاص داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خودروسازان از این به بعد بایستی برای تامین نیاز ارزی خودشان، آستین همت بالا بزنند و با فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی خود و حمایت از صادرکنندگان، طریق ارز صادرات خود و دیگران، نیاز ارزی مورد نظران را تامین کنند. مسیری که به نظر می‌رسد با چالش‌هایی همراه باشد.
رئیس خانه صمت ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار عدم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به توقف قریب‌الوقوع خطوط تولید خودروسازان هشدار داد و خواستار لغو محدودیت سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شد.
سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت خودروهای مونتاژی نباید بیشتر از وارداتی‌ها باشد اما به هر حال درخواست وزارت صمت برای تجدیدنظر در قیمت مونتاژی‌ها را بررسی می‌کنیم.
مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه ای به نائب رئیس شورای رقابت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد.
سیدابراهیم رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی امین گفت: تمامی شاخص‌هایی که در دولت و خارج دولت بیان شده، همه نشان دهنده رشد است. ما نباید وزیر را با فقط خودرو مورد ارزیابی قرار بدهیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شده و وزارت صمت در ماه‌های اول سال باعث رشد تورم شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر صمت زندگی عادی را برای مردم تبدیل به آرزو کرده و قیمت مسکن به دلیل گرانی مصالح سر به فلک کشیده است
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شده و وزارت صمت در ماه‌های اول سال باعث رشد تورم شد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شده و وزارت صمت در ماه‌های اول سال باعث رشد تورم شد.
نماینده مردم خمین در مجلس گفت: یکی از دلایل اصلی گرانی‌ها ضعف نظارتی وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی است و این دو وزارتخانه باید با گرانفروشی مقابله کنند.
وزیر صمت از انتشار برنامه رشد تولید و مهار تورم در وزارت صمت خبر داد و گفت: حاکمیت نباید با بخش خصوصی رقابت کند.
سیاه‌کلی با اشاره به بزرگ بودن وزارت صمت، گفت: وزارت صمت از تجمیع چند وزارتخانه ایجاد شده است از این‌رو یک فرد توانمند باید آن را اداره کند؛ به نظر می‌رسد می‌رسد دولت می‌خواهد با کوچک کردن وزارت صمت و ایجاد سازمان بازرگانی صندلی وزارت را برای فاطمی امین حفظ کند این در حالیست که قبض و بسط وزارتخانه‌ها نباید با هدف نگه داشتن افراد تعریف شود.
کشمکش بر سر تعیین درصد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو و متولی اعلام قیمت های جدید میان شورای رقابت و وزارت صمت همچنان ادامه دارد. این در حالی است که با ورود معاون اول رئیس جمهور به این سازوکار پرحاشیه، پرده ای جدید پیش روی این دو شکل گرفته است تا بتوانند دور یک میز جمع شوند.
وزارت صمت به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.
با مصوبه مجلس، وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص، مجوزهای لازم را صادر و همکاری‌های لازم را معمول نماید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به وزارت صمت مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را دادند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: وزارت صمت مخالفتی با عرضه خودرو بورس کالا ندارد و فرآیند عرضه خودروهای جدید در بورس کالا در چارچوب نظر شورای رقابت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت.
رئیسی با بیان اینکه متأسفانه بخش خودرو به محلی برای فضاسازی علیه دولت تبدیل شده، تصریح کرد: وزارت صمت نباید در قامت خودروساز ظاهر شود بلکه علاوه بر مقابله جدی با انحصار و فراهم کردن شرایط رقابتی باید در جایگاه تنظیم‌گری داشته باشد و با حمایت، هدایت و نظارت، کمیت و کیفیت خودرو را از خودرو ساز مطالبه کند.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما کمبود ساختار نیست و بنابراین نیازی به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی نیست.
رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران گفت: با نامه مدیر کل دفتر مقررات وزارت صمت به استان‌ها و گمرک، از این پس بخش خصوصی نیز می‌تواند در کنار دولت نسبت به واردات و تامین گندم اقدام نماید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم در وزارت صمت شکاف ایجاد کنیم و بخش صنعت را از بازرگانی جدا کنیم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنده فکر می‌کنم که مجلس شورای اسلامی به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی رأی مثبت نمی‌دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستم و به جای آن باید وزارت صمت از حوزه بنگاه‌داری خارج شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ