رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای پرتاب ماهواره ناهید منتظر هستیم تا پرتابگر به مرحله آمادگی برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خانشقاقی سال‌ها بعد از ساخت بلندترین ساختمان ایران و تهران در خیابان شاه‌آباد (جمهوری)، در مصاحبه با فصلنامه آبادی در سال ١٣۷۴ گفته است: «شب‌هایی بود که تا صبح نمی‌خوابیدم و فکر می‌کردم که چطور مشکلات را یکی‌یکی از سر راه بردارم به‌خصوص وقتی به طبقات بالاتر رسیده بودم.»
سال ١٣٢٤ که تهران در حال گسترش به سمت شمال شهر بود. برای ایجاد فضای تنفسی و ریه‌گذاری در شهر ٣٠ هکتار از اراضی تهران حد فاصل تپه‌های عباس‌آباد تا میدان ونک برای این کار در نظر گرفته شد و طراحی و ساخت آن هم به مهندس ساعی، پدر جنگلبانی ایران، سپرده شد.
دبستان کیخسروی اولین دبستان یزد بود که به همت ارباب کیخسرو مهربان از زرتشتیان دانش‌دوست و نیکوکار در اواخر دوره قاجار و اوائل دوره پهلوی اول در این شهر بنا نهاده شد.
گفتند قبل از شما احمدی نژاد اینجا بود و اصرار داشت که از فرودگاه امام خمینی به جمکران جاده‌ای ساخته شود. گفتم اتوبان قم که هست. گفت نمی‌شود. اگر امام زمان ظهور کنند، پشت ترافیک می‌مانند. ​​​​​​​کتاب سال‌های آخر، غلامعلی رجایی. صفحه ۱۸۷
نخستین حمام نمره را هم سال۱۳۲۶ فردی به نام «سلیمان سنه» به نیت همسرش «کشور خُداد» در محله عودلاجان ساخت. گفته می‌شود همسر او زمانی که آبستن و در یکی از گرمابه‌های محله عودلاجان مشغول استحمام بوده، به دلیل کوبیدن مداوم در از سوی حمام‌دار، دچار ترس و سقط جنین می‌شود.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
مهندسان موسسه EPFL یک راکتور خورشیدی به شکل بشقاب ماهواره ساخته و آزمایش کرده اند که می تواند از نور خورشید و آب گاز هیدروژن تولید کند.
گراند هتل اولین هتل مدرن و پیشرفته زمان قاجار بود که هر موقع میهمان ویژه و مشهوری به تهران سفر می‌کرد، برای اقامتشان این هتل در نظر گرفته می‌شد. این هتل دارای ۲۵ اتاق و یک سالن نمایش ۶۰۰ نفری بود که به محلی برای رفت و آمد اشراف تبدیل شده بود.
جیوه قرمز توسط بسیاری از مفسران توصیف شده است و ماهیت دقیق مکانیسم کاری فرضی آن در بین این توصیف‌ها بسیار متفاوت است. با این حال، به طور کلی، به نظر می‌رسد که هیچ یک از این توضیحات از نظر علمی یا تاریخی قابل پشتیبانی و تایید نیستند.
"رابرت کندی جونیور" برادر زاده "جان اف کندی" یکبار درباره تاخیر در انتشار اسناد مرتبط با ترور عمویش پرسیده بود: "آنان در حال پنهان کردن چه چیزی هستند"؟ من به شدت گمان می‌کنم که پاسخ این پرسش فعالیت‌های سیا و دیگر سازمان‌ها و بازیگران دولتی امریکا در کشور‌های خارجی را دربرمی‌گیرد که می‌توانند باعث شرمساری دولت فدرال امریکا شوند و روابط دولت فعلی با کشور‌های دیگر را به خطر خواهد انداخت.
یکی از مهمترین وعده‌های سید ابراهیم ریسی ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که این وعده با استقبال مناسب عموم مردم و چشم انتظاران به ساماندهی عرصه مسکن مواجه شد. به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران عملی شدن این وعده می‌تواند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت مثبت فراوانی داشته به گونه‌ای که .....
لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، مدعی شد لئو مسی مشکلی برای حضور در دیدار با مکزیک ندارد.
ایده راه‌اندازی میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ابتدا به ذهن «محمد ابراهیم‌خان امین‌السلطان» وزیر دربار قاجار و عضو دارالشورای کبری رسید. او ملقب به امین‌السلطان بود و با وجود بی‌سوادی، فردی زرنگ، باهوش و البته طماع در بین مردم و درباریان شناخته می‌شد.
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: ۳ ماهواره مشابه خیام ساخته می‌شود که مشارکت دانشمندان ایرانی در طراحی و اجرای این ماهواره‌ها افزایش خواهد یافت.
ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.
ماهواره "خیام" که به سفارش ایران در روسیه ساخته شده است، دارای کاربردهای شش‌گانه مرتبط با حوزه‌های محیط زیست، کشاورزی و بلایای طبیعی است.
عیسی زارع پور گفت: این پروژه محرمانه بود و فشار‌های بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره خیام با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع گردد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
سفارت روسیه در تهران: ماهواره «خیام» توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود.
مشخص نیست وضعیت عرفان باقری در استقلال چگونه است و چرا باید برای تماشای بازی‌های دوستانه در ورزشگاه‌ها حاضر شود. به نظر می‌رسد او همچنان دنبال فرصتی است تا از استقلال جدا شود.
تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز و کسب عنوان چهارمی به کار خود در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در ایتالیا پایان داد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و سمعی-بصری اعضای جدید شورای پروانه ساخت آثار سینمایی و اعضای جدید شورای پروانه نمایش آثار سینمایی منصوب کرد تا سینماگران تصویر واضح‌تری از دوران پیش رو داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ