برگ بادرنجبویه بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اظطراب دچار درد معده می‌شود. دم کرده آن نیز برای بهبود تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاکوتی، گیاهی با ده‌ها خاصیت اعجاب آور است. به علاوه، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شکل تازه، به دامان طبیعت می‌روند. اما فارغ از عطر و بوی بی‌نظیر این گیاه، تا چه اندازه با خواص کاکوتی کوهی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید موارد منع مصرف آن چیست؟ این مطلب، یک راهنمای جامع درباره کاکوتی است که ضمن برشمردن فواید کاکوتی، شما را با مضرات این گیاه کوهی هم آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه شوید تا شیوه درست استفاده از این گیاه در موقعیت‌های مناسب را بیاموزید.
استفاده از دم‌کرده برگ کاسنی، علی‌رغم اثرات مثبت آن در بهبود آنزیم‌های کبدی، عوارض غیر منتظره‌ای دارد و استفاده درمانی آن مورد بحث است.
پنجه شیطان، گیاهی در آفریقای جنوبی است که در اروپا چند صد سال رواج داشته است. این گیاه به عنوان یک ضد التهاب آرتریت، التهاب تاندون، و درد عضلانی مورد استفاده قرار گرفته است.
مهمترین خاصیت زعفران که از قدیم مورد توجه بوده درمان افسردگی است.
یک گیاه دارویی قبل از کشف انسولین برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گرفت.
زکریای رازی شنبلیله را برای مداوای بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌داده است. دانه‌های شنبلیله دارای روغن ثابت حاوی اسید‌های چرب ۶ درصد ترکیبات موسیلاژ به میزان ۲۸ درصد و پروتئین ۲۲ درصد، اسید آمینه‌های آزاد، کربوهیدرات ها، فلاونوئیدها، روغن فرار، استرول‌ها است. در مطالعات حیوانی مصرف بذر شنبلیله گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش می‌دهد.
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
شاهدانه و چتر پشمی از نظر ژنتیکی دو گیاه کاملا متفاوت هستند. اینکه این دو گیاه در طول فرآیند تکامل توانایی تولید کانابینوئید را پیدا کرده‌اند، از اهمیت کارکردهای زیست‌محیطی این ترکیبات حکایت دارد.
نتایج یک مطالعه مقدماتی آزمایشگاهی در مورد تاثیر عصاره زنجبیل بر مهار سلول‌های سرطان معده و برخی باکتری‌ها نشان داد که می‌توان در آینده از این گیاه برای درمان سرطان معده و مقاومت آنتی‌بیوتیکی استفاده کرد.
کلم، میکروب‌کش است و ویروس‌ها و باکتری‌های مولد بیماری‌های عفونی را از بین می‌برد. مصرف سبزی‌های این خانواده جلوی ابتلا به سرطان ریه را می‌گیرد. اگر هفته‌ای یک‌بار از این خانواده مصرف کنید خطر ابتلا به این سرطان را در خانواده‌تان کم می‌کنید.
نمی‌توان در مورد خوراکی‌های ضدآلرژی صحبت کرد و اشاره‌ای به گزنه نداشت. این گیاه حاوی هیستامین است که بدن هنگام مواجه با یک عامل حساسیت‌زا تولید می‌کند.
ریحان دارای سابقه کشت 3000 ساله است و از دیرباز به وسیله مردم اروپا و آسیا در مراسم مذهبی و آئین‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
اگرچه دریافت عفونت قارچی از گیاهان توسط انسان‌ها پدیده تازه‌ای نیست اما مورد گزارش شده در هند کارشناسان بهداشتی را نگران شیوع احتمالی آن کرده است.
یکی از نکاتی که در مورد این خورش مهم است این است که زمان پختن عدس دقیقا مشخص نیست چرا که گاهی عدس زود می‌پزد و گاهی دیرپز است، وقتی که عدس‌ها نرم شدند خورش آماده است.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به کشت گیاه وحشی آنغوزه شدند که می تواند به عنوان ماده اولیه عطر سازی مورد استفاده قرار بگیرد.
جینسینگ به ریشه یک نوع گیاه اشاره دارد که بومی مناطق شرق آسیا و شمال آمریکاست که برای هزاران سال به عنوان یک گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می‌شد و طبقات بالای جامعه از آن استفاده می‌کردند.
این کارشناس گیاه‌پزشکی افزود: همچنین گیاه آدمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود در درمان سرماخوردگی، روماتیسم، سرخک، التهاب، آرتریت، تسکین کمردرد، تب، عفونت‌ها، التهاب و ذات‌الریه نیز مؤثر است.
دیرینه شناسان دانشگاه بریستول با بررسی شکل دندان‌های دایناسور‌های اولیه، شبیه‌سازی عملکرد دندان‌های آن‌ها با مدل‌سازی محاسباتی و مقایسه آن‌ها با خزندگان زنده و رژیم غذایی آنها، تنوع ریخت دندانی دایناسور‌های اولیه را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که اجداد بسیاری از گروه‌های دایناسور‌های گیاه خوار، همه چیزخوار بوده‌اند و اجداد علفخواران معروف گردن دراز مانند دیپلودوکوس یا دوتیرکی‌ها نیز گوشت می‌خوردند.
این گیاه سرشار از روغن‌های ضروری است که می‌تواند اثر قدرتمندی بر روی بدن داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در مورد اسطوخودوس وجود دارد، این است که می‌تواند به سرعت رشد کند و توسعه یابد. این موضوع باعث می‌شود این گیاه به عنوان علف هرز در بخش‌هایی از جهان شناخته شود. طعم و بوی این گیاه شگفت‌انگیز است، اما دلایل استفاده از آن به خاطر مزایای زیادی است که برای بدن به همراه دارد.
دمنوش بابونه از زمان‌های گذشته جهت کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می‌گرفت. گویا این گیاه دارای ترکیباتی است که اثری مشابه داروی والیوم روی گیرنده‌های مغزی دارد. در واقع به همین دلیل است که با نوشیدن دمنوش بابونه احساس آرامش بیشتری می‌کنید و خواب بهتری خواهید داشت.
غذایی که می‌خوریم، علاوه بر حفظ سلامتی بدن، تأثیر زیادی در حفظ زیبایی ما دارد. خوردن انواع گوناگون میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم‌ها، لثه‌ها، ناخن‌ها و مو‌ها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.
گیاهان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که اثر آنزیمی دارند آنزیم‌ها به تجزیه غذا نیز کمک می‌کنند. هم چنین، آنزیم‌ها به هورمون‌ها کمک می‌کنند تا به مکان‌های گیرنده هورمونی در بدن (مانند انسولین، تستوسترون و استروژن) برسند. گیاهان می‌توانند به متابولیسم موثرتر این مواد کمک کنند.
دانشمندان با استفاده از نمونه‌های خاک مریخی و نمونه‌های مشابه توانستند گیاه یونجه را کشت کنند و سپس با افزودن آن به خاک مورد نظر به نوعی کود برسند که به سادگی توانستند در آن گیاهان خوارکی مانند شلغم، تربچه و کاهو که به طور معمول کاشت ساده‌ای دارند، پرورش دهند. نتایج شگفت انگیز بود، زیرا این گیاهان خوراکی به خوبی در خاک غنی شده با یونجه رشد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ