کاکوتی، گیاهی با ده‌ها خاصیت اعجاب آور است. به علاوه، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بسیاری از مردم برای تهیه آن به شکل تازه، به دامان طبیعت می‌روند. اما فارغ از عطر و بوی بی‌نظیر این گیاه، تا چه اندازه با خواص کاکوتی کوهی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید موارد منع مصرف آن چیست؟ این مطلب، یک راهنمای جامع درباره کاکوتی است که ضمن برشمردن فواید کاکوتی، شما را با مضرات این گیاه کوهی هم آشنا خواهد کرد. پس با ما همراه شوید تا شیوه درست استفاده از این گیاه در موقعیت‌های مناسب را بیاموزید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
گل کلم دارای غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌های کبد کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های کبدی شده و به تشدید کبد چرب منجر شود.
پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان بیماری‌ها مفید است و سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. خیلی از خانواه‌ها به طور سنتی در هنگام سرماخوردگی از دمنوش پونه کوهی استفاده استفاده می‌کنند. در مجموع پونه کوهی خواص پرشماری دارد. خواص آنتی بیوتیکی، درمان سردرد و گلودرد و کاهش استرس و ... شماری از فواید مهم این دمنوش گیاهی و طبیعی به حساب می‌آید.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
موسیر یکی از گیاهان دارویی است که در ایران و مناطق مختلف دیگر جهان کشت می‌شود. این گیاه دارای خواص بسیاری است که می‌تواند در سلامت شما موثر باشد.
ترکیب ماست با گیاه کاکوتی آرامبخش و خواب آور است.
پژوهشگران ایالات متحده و مکزیک دریافته‌اند که مصرف پکان، می‌تواند به شکلی موفقیت‌آمیز، اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب را کاهش دهد.
خیار به عنوان یک میوه تازه و سرشار از آب، اغلب در فصل‌های گرم تابستان مصرف می‌شود. اما برخلاف باور‌های عمومی، خواص خواب‌آور خیار در شب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید و صبحگاهی مناسب‌تری داشته باشید.
آنتی اکسیدان های موجود در ریواس به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند که از ما در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی محافظت می کند. خواص آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.
خاکشیر به دلیل خاصیت ادرارآوری خود، باعث دفع مواد زائد از طریق کلیه‌ها می‌شود و به پاک‌سازی کبد کمک می‌کند و ازاین‌رو برای سم‌زدایی بدن و پاک‌سازی پوست بسیار سودمند است. این گیاه همچنین باعث شادابی و افزایش شفافیت پوست می‌شود، خاکشیر همچنین تسکین‌دهنده زخم و جراحات پوستی است.
سیر و پیاز در ادبیات ما استعاره است از چیزهای بدبو، بدقیافه و... ولی اگر از بو و قیافه‌شان بگذرید، بچه‌های این خانواده آن‌قدر خاصیت دارند که خیلی از خوشبوها و خوش‌قیافه‌های گیاهان هم به گرد پایشان نمی‌رسند.
عمادی متذکر شد: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبد خانوار حذف شود و میوه‌هایی نظیر هنداونه و طالبی باید به صورت مداوم در گرما مورد استفاده قرار گیرند.
وقتی از عصاره گیاه گلپر استفاده می‌کنیم، فعالیت ضد میکروبی به خوبی انجام می‌شود. قارچ کاندیدا به دلیل وجود مخمر رشد می‌کند. معمولاً باکتری‌های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک می‌کنند. اگر این اتفاق نیفتد، باید از عصاره گیاه گلپر استفاده کنید تا عفونت کاندیدا کاهش یابد.
بررسی‌ها نشان داده خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را پایین می‌آورد.
انجیر از میوه‌های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می‌شود.
میوه‌های تابستانی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بدن هستند.
مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتو‌های مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.
خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و‌تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد «گرمی و تری» خربزه بیشتر است.
از سنجد می‌توان در درمان بسیاری از امراض استفاده کرد؛ مصرف سنجد، کلیه‌ها را گرم و بواسیر را درمان می‌کند. ادرار اگر قطره‌قطره بیاید، با پودر سنجد روان می‌شود؛ بازوان و ساق‌ها را نیرومند می‌کند. سنجد، عفونت ریه را خشک و آب‌آوری شش‌ها را درمان می‌کند؛ کمبود ویتامین C بدن را رفع می‌کند. سنجد خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می‌رود.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
متخصصان توصیه می‌کنند خوردن هندوانه بین ۸ تا ۱۰ ماهگی کودک در شرایط عادی و در صورت نداشتن مشکل یا بیماری ویژه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند. در مطلب زیر به برخی از فایده‌ها و نکات مهم درباره دادن هندوانه به کودک می‌پردازیم.
خوردن یک رژیم غذایی مناسب تیروئید برای حفظ عملکرد مناسب این هورمون ها مهم است.
مطالعات جدید نشان داده اند که عصاره زیزیفورا دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در شرایط آزمایشگاهی است. به گفته برخی از محققان، تیمول، پولگون و پیپریتن موجود در کاکوتی مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ