محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موسیر یکی از گیاهان دارویی است که در ایران و مناطق مختلف دیگر جهان کشت می‌شود. این گیاه دارای خواص بسیاری است که می‌تواند در سلامت شما موثر باشد.
حلقه ارتباط این نوع از مخدر‌ها و گیاه افدرا، جایی بیرون افغانستان و گاه در کشور‌هایی بسیار دورتر از منطقه خاورمیانه قرار دارند که این گیاه را وارد می‌کنند و بعد طی فرایندی از آن مخدر‌هایی مانند شیشه می‌سازند. چرخه اقتصادی کاملی که موجب شده، گروه‌های بزرگی از کشاورزان در همسایه شرقی ایران به کشت اومان روی بیاورند و با همراهی نسبی طالبان روبه رو شوند.
یک شرکت دانش بنیان موفق شد برای نخستین‌ بار و طی یک تلاش هشت ساله، به فناوری برداشت مکانیزه گیاه کنجد دست یابد.
مطالعه مؤسسه ODI نشان داده در استان نیمروز افغانستان در مرز ایران از نظر تناژ، متامفتامین بیشتر از تریاک تولید و جا به جا می‌شود و صنعت مت، با سرعت سرسام آور در این مناطق در حال رشد است.
دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی با هدف حمایت از توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش و تولید نهال سالم و اصیل ۲۶ تا ۲۸ تیر برگزار می شود.
توجه به تولید روغن در کشور از اهداف مهم اقتصادی است که رهبر حکیم انقلاب بارها بر آن تأکید فرموده‌اند و در تمامی دولت‌ها برای آن برنامه‌هایی ارائه شده است.
این گیاه که جزو سبزیجات دسته بندی می‌شود در قرن شانزدهم به انگلستان منتقل شد و برای اولین بار توسط یک پزشک انگلیسی به نام جان جرارد کشت داده شد و در واقع او اولین کسی بود که به این حقیقت دست یافت که گوجه فرنگی حاوی ماده سمی است، که بعد‌ها مشخص شد که این ماده نوعی سم به نام گلیکوآلکالوئید است و به همین علت جرارد در کتابی که منتشر کرد گوجه فرنگی را یک گیاه سمی اعلام نمود و در نتیجه انتشار این مطلب تا مدت‌ها در انگلستان و آمریکای شمالی خوردن آن به علت ناسالم بودن مرسوم نبود.
مشهد ـ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول استراتژیک در استان پایان یافت.
موانع تولید و تجاری‌سازی فناوری کشت بافت در دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی شناسایی می‌شود.
وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یارانه برای مصرف سورگوم را به منظور رقابت پذیری این گیاه کم آب بر نسبت به ذرت دانه ای وارداتی برای تامین خوراک دام و طیور و توسعه کشت آن در کشور مصوب کرد.
مشهد ـ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم در شهرستان‌ دارای اراضی کشت گندم از جمله تایباد، سرخس، گناباد، بجستان و سبزوار انجام می‌شود.
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به کشت گیاه استویا از طریق کشت بافت کردند و این گیاه می‌تواند به عنوان یک شیرین طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
فلفل سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده فلفل‌سیاهیان، که برای میوه آن کشت می‌شود، که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.
ریحان دارای سابقه کشت 3000 ساله است و از دیرباز به وسیله مردم اروپا و آسیا در مراسم مذهبی و آئین‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
«بیست و پنجمین دوره آموزشی و تخصصی کشت سلول و بافت گیاهی» ۴ و ۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به کشت گیاه وحشی آنغوزه شدند که می تواند به عنوان ماده اولیه عطر سازی مورد استفاده قرار بگیرد.
۵۰۰ هزار هکتار دیمزار کم‌بازده به کشت گونه‌های پایا و چند ساله در قالب طرح تحول و احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه مرتعی تبدیل می‌شود.
کاشمر ـ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از برداشت زعفران از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت این گیاه در شهرستان کاشمر خبر داد.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد از کشت قراردادی دو هزار و ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی در کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت موجود بودن محصول ایرانی در بازار از واردات جلوگیری می کند.
اهواز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در خوزستان الگوی کشت برای فصل پائیز در استان تهیه و تدوین شد که همراهی کشاورزان و مدیریت مسئولان لازمه اجرای آن است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید بیش از ۱۱ تن عصاره و فرآورده های گیاهی در مجموعه شرکت کشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی خبر داد.
دانشمندان با استفاده از نمونه‌های خاک مریخی و نمونه‌های مشابه توانستند گیاه یونجه را کشت کنند و سپس با افزودن آن به خاک مورد نظر به نوعی کود برسند که به سادگی توانستند در آن گیاهان خوارکی مانند شلغم، تربچه و کاهو که به طور معمول کاشت ساده‌ای دارند، پرورش دهند. نتایج شگفت انگیز بود، زیرا این گیاهان خوراکی به خوبی در خاک غنی شده با یونجه رشد کردند.
اردبیل- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با کشت فله‌ای هندوانه فرصت تولید ۲۱ هزار تن گندم معادل ۳۵ روز غذای مردم استان اردبیل را از دست دادیم.
اردبیل- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با کشت فله‌ای هندوانه فرصت تولید ۲۱ هزار تن گندم معادل ۳۵ روز غذای مردم استان اردبیل را از دست دادیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ