جینسینگ به ریشه یک نوع گیاه اشاره دارد که بومی مناطق شرق آسیا و شمال آمریکاست که برای هزاران سال به عنوان یک گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می‌شد و طبقات بالای جامعه از آن استفاده می‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با اعتراض به سخنان بایدن علیه شی جینپینگ، این سخنان را غیرمسئولانه و ناقض استاندارد‌های دیپلماتیک و تحریک سیاسی آشکار خواند.
برنامه وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه منتشر شده نشان می‌دهد، دستور کار آنتونی بلینکن در آخرین روز سفر خود به پکن، شامل دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیست؛ گرچه برخی گمانه‌زنی می‌کنند شاید شی بلینکن را به حضور بپذیرد.
سفر چهره‌های برجسته تجاری جهان به چین هم‌زمان شده با تلاش پکن برای جذب سرمایه‌گذار در اقتصاد چین که رشد آن کند شده است تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل هم در ماه مارس به چین سفر کرد.
کین گانگ تاکید کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، موضوع ابتکار عمل امنیتی جهانی را مطرح ساخته و چین معتقد است که کلید حل و فصل مساله اسرائیل-فلسطین در پایبندی به دیدگاه امنیت مشترک نهفته است.
شی جینپینگ، رئیس جمهور چین می‌خواهد چین را در راس نظم نوین جهانی قرار دهد. او اخیراً میانجی‌گر یک "توافق صلح" میان ایران و عربستان سعودی شد. با این حال، یک مشکل ریشه‌دار و بسیار نزدیک‌تر به خانه وجود دارد. اگر شی در مورد رهبری جهانی جدی است، باید آن را با پایان دادن به بن بست در شبه جزیره کره نشان دهد.»
در چنین شرایطی، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از سوی شی جینپینگ برای دیدار از چین دعوت شد. این دعوت در فاصله کوتاهی از اعتراضات در ایران صورت گرفت. اما انگیزه شی از این دعوت چه بود؟
جینسنگ را می‌توان به صورت ریشه خام مصرف کرد. برای این منظور ریشه جینسنگ را کاملا بشویید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخارپز کنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی آن را خرد کنید.
همان‌طور که گفته شد، جینسینگ انواع گوناگونی دارد که دو نوع آن در جهان به شهرت رسیده‌اند: جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی که به آن پاناکس آسیایی و پاناکس کوینکوفولیوس هم گفته می‌شود. با این حال انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد که در نقاط مختلف کاشته می‌شود
تاکنون مطالعات وسیعی روی ترکیبات شیمیایی جینسینگ صورت گرفته است و آنچه تا به حال گزارش شده، این است که این گیاه دارای گلوکوزید‌های استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول‌ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ است.
در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به درمان‌های گیاهی و طب سنتی گرایش دارند، احتمالاً آوازه گیاه عجیبی به نام جینسینگ را بسیار شنیده‌اند. نکته جالب توجه درباره این گیاه به غیر از خواص زیاد و بی‌نظیر آن قدمت استفاده از این گیاه است که نه به سال‌های اخیر که به قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش باز می‌گردد. جینسینگ به‌ویژه در شرق آسیا آنچنان شهرت بالایی در زمینه درمانی داشت که به «اکسیر جوانی» و «داروی جاودانگی» شهرت داشت و حتی کاشت و برداشت آن نیز مختص پادشاهان و امپراطوران بود.
جینسینگ خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:
جینسینگ به ریشه یک نوع گیاه اشاره دارد که بومی مناطق شرق آسیا و شمال آمریکاست که برای هزاران سال به عنوان یک گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می‌شد و طبقات بالای جامعه از آن استفاده می‌کردند.
جینسینگ انواع گوناگونی دارد که دو نوع آن در جهان به شهرت رسیده‌اند: جینسینگ آمریکایی و جینسینگ آسیایی که به آن پاناکس آسیایی و پاناکس کوینکوفولیوس هم گفته می‌شود.
همزمان با ادامه جنگ اوکراین و ادامه فشار‌های غرب بر روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز و ساعتی پیش با شی جینپینگ همتای چینی خود به صورت مجازی ملاقات کرد و ضمن دعوت رسمی از وی برای سفر به مسکو، گفت همکاری و تعامل میان دو کشور در حوزه نظامی درحال تقویت است.
در ویدئو‌های متعددی، صدای مردم شنیده می‌شود که از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و حزب کمونیست خواستار «کناره‌گیری» شده‌اند. جمعیت همچنین شعار می‌دادند: «تست کووید نمی‌خواهیم، آزادی می‌خواهیم» و "دیکتاتوری نمی‌خواهیم، دموکراسی می‌خواهیم". برخی از ویدئو‌ها نشان می‌دهد که مردم در حال خواندن سرود ملی چین هستند و بنر‌هایی در اعتراض به اقدامات فوق‌العاده سخت‌گیرانه این کشور برای همه‌گیری در دست دارند.
شی جینپینگ گفت که جهان به دیدار پرمخاطره بین او و بایدن توجه دارد. وی گفت: در حال حاضر روابط چین و آمریکا در شرایطی است که همه ما به آن اهمیت زیادی می‌دهیم، زیرا در راستای منافع اساسی دو کشور و ملت نیست و آن چیزی نیست که جامعه بین‌المللی (از ما) انتظار دارد.
صدراعظم آلمان در پاسخ به انتقادات درباره سفر به چین گفت که مخالفت شی جینپینگ با استفاده از سلاح های هسته ای در اوکراین دلیل کافی برای بازدید از چین بود.
رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، شی جینپینگ، در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد.
شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در حال بازدید از نمایشگاهی در سالن نمایشگاه پکن با موضوع "پیشرفت در عصر جدید" نشان داده شد.
رئیس‌جمهوری آمریکا به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته بود که نمی‌تواند تعهدی بدهد، چون کنگره آمریکا یک شاخه مستقل از دولت است و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شخصا درباره سفر‌های خارجی خودش تصمیم‌گیری می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ