نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خواب ضعیف می‌تواند عامل خطری برای دیابت نوع ۲ باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحقیق جدید نشان می دهد با اندازه گیری گلبول های سفید در بزاق به وسیله یک دهانشویه طی ۳۰ ثانیه می توان علائم هشداردهنده بیماری قلبی را در افراد جوان و سالم ردیابی کرد.
دولتمردان باید از حصاری که خود را در آن محصور کرده‌اند خارج شوند و به توصیه‌های افراد دلسوز توجه و عمل کنند. اینکه علیرغم وجود انواع فساد‌ها در بدنه دستگاه‌های مدیریتی هنوز مسئولان تمام مشکلات و موانع را به دشمنان نسبت می‌دهند، نشان دهنده محصور بودن آنان در دایره توهماتی است که هیچ ربطی به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند. شرط موفقیت حکمرانان در سالم‌سازی جامعه، خارج شدنشان از این حصار و همراه شدن با واقعیت‌های جامعه است.
دولتمردان باید از حصاری که خود را در آن محصور کرده‌اند خارج شوند و به توصیه‌های افراد دلسوز توجه و عمل کنند. اینکه علیرغم وجود انواع فساد‌ها در بدنه دستگاه‌های مدیریتی هنوز مسئولان تمام مشکلات و موانع را به دشمنان نسبت می‌دهند، نشان دهنده محصور بودن آنان در دایره توهماتی است که هیچ ربطی به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند. شرط موفقیت حکمرانان در سالم‌سازی جامعه، خارج شدنشان از این حصار و همراه شدن با واقعیت‌های جامعه است.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های هشداردهنده در یک رابطه عاطفی زمانی است که طرفین رابطه نکات مثبت باهم بودن شان را به کلی فراموش می‌کنند. در یک رابطه عاطفی وقتی طرفین زمان زیادی را در کشمکش و ناراحتی سپری می‌کنند، دیگر نمی‌توانند به یاد آورند زمانی که عاشق همدیگر بودند.
یک سناتور روس آزادی رهبران گروه افراط‌ گرای اوکراینی « آزوف» و حمایت از عضویت اوکراین در ناتو را نشان دهنده لغزش ترکیه به سوی کشورهای غیردوستِ روسیه، دانست.
اگرچه بسیاری از رسانه‌‏ها و کارشناسان غربی شورش روز شنبه گروه واگنر را نشانه شکاف در ساختار سیاسی روسیه دانستند، اما دبیر کل ناتو در سخنانی هشدار داد که  نباید مسکو را دست کم گرفت.
مطالعه جدید که در نشریه Cell منتشر شده است، نشان می‌دهد تنها چند ناحیه خاص دستگاه بویایی در پاسخ به فرومون‌های هشدار دهنده فعال می‌شوند. فرومون‌ها پیام‌های خطری هستند که باعث وحشت و تخلیه لانه می‌شوند. این نتایج پرسش‌هایی را در مورد نحوه پردازش اطلاعات حسی در مغز مورچه و همچنین احتمالات وسوسه‌انگیزی را برای آشکار ساختن صد‌ها گیرنده بوی دیگر مطرح می‌کند.
نشریه آلمانی Fokus Online، در گزارشی به تشریح هفت علامت بدون درد در مردان می‌پردازد که متاسفانه چندان توسط آن‌ها جدی گرفته نمی‌شود. برخی از این علائم هشدار دهندۀ سرطان هستند که مردان معمولا آن‌ها را سرکوب می‌کنند. در این اینفوگرافیک به این شش عامل اشاره شده که نیاز است در صورتی که در هر مردی خود را نشان داد، سریعا تحت نظر پزشک قرار گیرند./منبع: ایسنا
پیدا شدن آکنه و جوش‌های پوستی و همچنین چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست، یکی از علائم اولیه مصرف زیاد قند است. مطالعات نشان داده‌اند که افزایش سطح قند در بدن باعث افزایش ۳۰ درصدی رشد آکنه می‌شود.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
تعریق بیش از حد، یا هایپرهیدروزیس، ممکن است ناشی از یائسگی، چاقی، ورزش بیش از حد، اضطراب یا استرس و حتی خوردن غذا‌های بسیار تند باشد. اما در برخی موارد تعریق شدید ممکن است نشان‌دهنده مشکلات تیروئید، دیابت یا مشکلات قلبی نیز باشد.
مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد‌، خسارت‌بار خواهد بود.
علائم اولیه بیماری کبدی عبارتند از: شکم درد، عدم احساس گرسنگی، خستگی یا کمبود انرژی و اسهال. اما بعضی مواقع علائم دیگری در بدن ظاهر می‌شوند که شاید ندانید دلیل آن‌ها مشکلات کبدی است. با مشاهده هر کدام از علائم زیر باید برای بررسی عملکرد کبد به پزشک مراجعه کنید.
مراسم چهارشنبه سوری بعضا با حوادثی همراه است و در این بین، بیشترین آسیب ها به سمت چشم ها نشانه می رود و باعث می شود برخی از هموطنان؛ نتوانند آمدن بهار و سال نو را ببینند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم مُلین‌ها برای کاهش یبوست ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. این خطر حتی در میان افرادی که از چندین نوع مُلین یا مُلین‌های اسمزی استفاده می‌کنند، بیشتر است.
به نظر می‌رسد حرکت به سوی یکپارچه سازی سیستم‌های بانکی نشان دهنده این است که ایران و روسیه ممکن است در حال تحکیم روابطی باشند که مقام‌های غربی آن را اتحادی مناسب توصیف کرده‌اند. دولت بایدن سال گذشته هشدار داد که روسیه و ایران در حال تقویت پیوند‌های نظامی خود در یک "مشارکت دفاعی تمام عیار" هستند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به دشمن زبون شده به صراحت می‌گوییم، قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید.
پنجشنبه بعدازظهر زنی بیست و چند ساله در پی حمله سگی در پارکی در کاترهام سوری کشته شده است.
مریم مشکانی، استاد بیماری‌های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله درباره اینکه نشانه‌های سکته قلبی چیست؟ گفت: درد قفسه سینه شایع‌ترین عاملی است که فرد را به مراکز درمانی و اورژانس می‌کشاند و باعث احساس درد به خصوص در جناق قفسه سینه است که می‌تواند این درد به فک، شانه چپ سرایت کرده و ممکن است در ناحیه معده و زیر جناق سینه احساس شود.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.
نتایج مطالعات تیمی از محققان کالج برووارد (Broward) در فلوریدا نشان می‌دهد که چگونه مصرف غذا‌های مبتنی بر شکر مانند شیرینی، بستنی و... می‌تواند نشان دهنده مصرف بیشتر غذا‌های فوق العاده فرآوری شده بوده و مصرف کمتر قند و شیرینی‌جات ممکن است به نوجوانان کمک کند تا مصرف کلی غذا‌های ناسالم خود را کاهش دهند.
یافته‌های جدید دقیقاً نشان می‌دهد، چگونه برخی از باکتری‌های روده می‌توانند در برابر اثرات مضر رژیم غذایی پرچرب محافظت کنند و چگونه قند می‌تواند این مکانیسم‌های محافظتی را مختل کند. مطمئناً می‌دانیم، رژیم غذایی پرچرب و قند بالا می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ