عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی از کشف کتیبه فارسی با تصویری از شیر شمشیر به دست در کنار شمایل حضرت علی (ع) در یکی از روستاهای ارمنستان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناصر حجازی با آن شمایل دوست داشتنی در هر پوششی جذاب جلوه می کرد
حیاط بزرگ بقعه از بنا‌های دوران شاه عباس کبیر است و به آن «حیاط مطبخ» می‌گویند. شکلی کاملا قرینه ندارد. مستطیل درازی است در ابعاد ۹۲× ۵/۲۶ متر. در ضلع شمالی و جنوبی دیوار‌های بلندی از آجر قرمز ساخته‌اند. سبک آجرکاری‌ها ساده است و تعدادی طاقنما در دیوار‌ها دیده می‌شود که با جرز ساده آجری از هم جدا شده‌اند و بالایشان قوس‌های چهارمرکزی وجود دارد.
تراتورنیس یک پرنده شکاری بزرگ در آمریکای شمالی بود. این پرنده ماقبل بال‌هایی به طول ۳ متر داشته است. تراتورنیس موجوداتی به اندازه یک خرگوش کوچک شکار می‌کرد و آن‌ها را به طور کامل می‌بلعید.
هرگوشه بافت تاریخی شمال تهران قدیم که تنها در سعدآباد از روزگار قاجار دست‌نخورده باقی مانده، خاطره‌ای از تاریخ معاصر ایران در دل دارد. این همه برای ساکنان تهران که تهران را ندیده‌اند، غنیمت است. سعدآباد دوران قاجار هشت هکتار بود، اما رضاخان بسیاری از باغ‌های گلاب‌دره و ولنجک را خرید و به آن اضافه کرد.
بوکایو ساکا، بازیکن ملی‌پوش آرسنال، ستاره دیدار تیم ملی انگلیس مقابل مقدونیه شمالی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 بود.
ناتو روز دوشنبه بزرگ‌ترین رزمایش هوایی تاریخ خود را به میزبانی آلمان و با مشارکت کشورهای عضو و شرکای پیمان آتلانتیک شمالی آغاز کرد.
در ثانیه ۸ سریع‌ترین گل تاریخ لیگ با چهار ضربه به توپ و ضربه آخر گادوین منشا به ثمر رسید.
نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه در اظهاراتی مدعی شد: اینکه ایران بتواند با اخاذی هسته‌ای تمامی شهرهای آمریکا را تهدید کند، تاریخ را تغییر می‌دهد.
مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ناوگان جنوب و شمال بحث الحاق را در دستورکار داریم و به زودی نیز حامل خبرهای خیلی خوبی برای مردم عزیز هستیم که یک دستاورد بی نظیر در طول تاریخ است.
۳ تن و ۳۵۲ کیلوگرم گوشت غیرمجاز و قاچاق (گراز و خوک) بصورت غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته کشف و توقیف شد.
برندن راجرز؛ سرمربی اهل ایرلند شمالی، به عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ روباه‌ها از جمع آن‌ها جدا می‌شود.
در سال‌های اخیر، فوتبال ایران محل بحث‌های مختلفی درباره داوری بوده است.
حضور دختر "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در تصاویر رسانه‌های دولتی و در عکس‌های بدون تاریخ منتشر شده در روز سال نوی میلادی گمانه زنی‌های فزاینده‌ای را در مورد برنامه‌های جانشینی در کره شمالی ایجاد کرده است.
حضور دختر "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در تصاویر رسانه‌های دولتی و در عکس‌های بدون تاریخ منتشر شده در روز سال نوی میلادی گمانه زنی‌های فزاینده‌ای را در مورد برنامه‌های جانشینی در کره شمالی ایجاد کرده است.
سابقه تاریخی‌مسافرت‌های اتوبوسی در تهران خودمان به بیش از ۸۰ سال پیش بر می‌گردد. وقتی خودروهای جمعی با آن شکل و شمایل عجیب برای اولین ‌بار در خیابان چراغ برق(امیر کبیر) به راه افتادند مردم هاج و واج می‌ماندند که این غول آهنی چیست؟!
هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ER قرار بود مسیر شمال شرقی را از کوالالامپور تا پکن طی کند. با این حال، حدود ۴۰ دقیقه پس از برخاستن، هواپیما در همان زمانی که ارتباطش با کنترل ترافیک هوایی قطع شد، به شدت به سمت غرب چرخید. در این زمان رادار نظامی و غیرنظامی مالزی توانست حدود یک ساعت دیگر هواپیما را شناسایی کند تا اینکه هواپیما در ساعت ۲:۲۲ بامداد به وقت محلی از محدوده رادار بر فراز دریای آندامان خارج شد.
«ای کاش اعلام می‌کردند که در کدام حوزه‌های قرار است تبادل دانشجو و استاد با کره شمالی برای ما مفید باشد. ادبیات؟ علوم تجربی؟ پزشکی؟ کشاورزی؟ فلسفه؟ هنر؟ آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ آیا یک فارغ التحصیل دانشگاه کره شمالی وجود دارد که مدرکش در آمریکا و انگلیس و امثال این‌ها مورد قبول باشد؟ اصلا طی ۴۰ سال اخیر اساتید کره شمالی چند مقاله در خصوص جامعه شناسی یا تاریخ یا روانشناسی یا روابط بین الملل و... منتشر کرده‌اند؟»
شمال اروپا یکی از این مناطق است؛ تاریخ این ناحیه پر از رازها، وقایع جالب توجه و چیز‌های غیرمنتظره است. شاید وقتی اسم «ایرلند» را می‌شنوید اصلا ذهنتان به سمت آثار باستانی و تاریخ نرود، اما شاید با خواندن این مطلب دیدگاهتان کمی تغییر کند. در اینجا چند مورد از جالب‌ترین واقعیت‌های تاریخی و باستان‌شناسی مربوط به کشور ایرلند را معرفی کرده‌ایم.
حسین آخانی استاد دانشگاه نوشت: خانم ابتکار شما دو عذر خواهی بزرگ به تاریخ ایران بدهکارید.
یک مقام کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به پرداخت ترسناکترین تاوان در تاریخ در صورت اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ تهدید کرد.
مجید تفرشی، تاریخ پژوه گفت: وقتی با جامعه جهانی ارتباط برقرار نکنید، اف‌ای تی اف را قبول نکنید، وقتی بخواهید با سیاست کره شمالی کره جنوبی بسازید، نتیجه‌اش می‌شود منزوی شدن.
پادشاه جدید انگلیس در ادامه گاف‌های عجیب و غریبش، در سفر به ایرلند شمالی، تاریخ را فراموش کرده و از «جوهر» خودنویس هم عصبانی می‌شود.
پادشاه جدید انگلیس در ادامه گاف‌های عجیب و غریبش، در سفر به ایرلند شمالی، تاریخ را فراموش کرده و از «جوهر» خودنویس هم عصبانی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ