مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در پایتخت بودیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ۳۰ درصد از بودجه نظام سلامت به درمان افراد مصدوم حوادث رانندگی اختصاص دارد و ۳۰ درصد از ورودی پرونده‌ به دادسراها مربوط به این حوادث است.
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات موتور سواران طی سال گذشته در پایتخت خبر داد.
شهرداری منطقه ۱۳ اقدامات سال ۱۴۰۱ این منطقه را تشریح کرد و گفت: ایمن سازی شبکه معابر، آشکارسازی گذرگاه ها و علایم ترافیکی، اصلاحات هندسی، علت اصلی کاهش میزان تصادفات منجر به فوت است.
امکان ارائه سی ان جی رایگان نیست، کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب مشترکان بد مصرف تهرانی و افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲ از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بود.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۸۲۱ نفر در صحنه تصادفات رانندگی از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین جان خود را از دست دادند، گفت:‌ به طور متوسط روزانه حدود ۴۵ نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست دادند. این آمار در مقایسه با سال قبل بیانگر کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان است. در این مدت همچنین ۱۶ هزار نفر هم مصدوم شدند.
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۲۲ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: هنوز ۳۳۲ هزار خودروی تهرانی در سفر هستند.
سمنان- جانشین رئیس پلیس راهور کشور بابیان اینکه تردد در محور مواصلاتی تهران_مشهد طی نوروز چهار درصد رشد داشته است، گفت: به همین میزان به نسبت سنوات قبل تصادفات رانندگی کاهش نداشته است.
اهواز- رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲، میزان فوتی و جرحی تصادفات رانندگی در محورهای خوزستان بیش از ۲۵ درصد کاهش یافت.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در روزهای اخیر گفت: مردم عزیز زمان بازگشت از سفر را مدیریت کنند.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در جریان سفرهای نوروزی امسال خبر داد.
اهواز - فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با وجود افزایش ۳۸ درصدی ترددها در سطح محورهای استان در حوزه درون شهری ۵۰ درصد و در حوزه پلیس راه ۷۸ درصد کاهش فوتی ناشی از تصادفات داشته‌ایم.
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ده کیلومتری سرعت در جاده های کشور خبر داد و گفت: ۱۱ درصد بودجه کشور صرف خسارت‌های ناشی از تصادفات می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا گفت: در کاهش تصادفات جاده‌ای بیش از ۳۰ دستگاه مسئول هستند اما اغلب تنها هلال احمر و پلیس راهور پای کار می‌آیند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های قضایی در حوزه سرقت طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در شهر تهران خبر داد.
اطلاعات دریافتی از ۲۴۸۷ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۹/۷ درصد کاهش تردد نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهور فراجا به آمار جانباختگان حوادث رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در کشور ما سالیانه ۱۷ هزار فوتی و حدود ۳۰۰ هزار نفر مجروح در حوادث رانندگی رخ می‌دهد که ما طبق برنامه ریزی باید این آمار را کاهش دهیم.
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده بارش‌ها ۱۰۹ میلی لیتر است که نسبت به بلند مدت ۵۴ ساله ۹ درصد کاهش بارندگی داشتیم.
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده و با توجه به بارش‌های نسبتاً خوبی که داشتیم بارش‌ها ۱۰۹ میلی لیتر است و نسبت به بلند مدت ۵۴ ساله ۹ درصد کاهش بارندگی داشتیم
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در ۱۰ سال اخیر نسبت تصادفات تقریباً تفاوت معناداری ندارد و نه تنها تعداد متوفیان تصادفات کم نشده بلکه در سال ۱۴۰۰، این آمار ۹ درصد افزایش یافته است. بر اساس آمار موجود در سال ۱۷ هزار کشته و ۳۱۷ هزار مصدوم در تصادفات داریم. این سوال از وزیر صمت مطرح است که نقش مثبت وزارت صمت در کاهش تلفات چیست؟
فرمانده سابق انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز دیگر هیچ اراذل و اوباشی وجود ندارد و پرونده‌های این بخش به پایان رسیده است.
شهردار منطقه ۱۷ تهران از کاهش ۴۷ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در این منطقه نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: طبق رتبه بندی، منطقه ۱۷ رتبه یک را در کاهش تصادفات داشته است.
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات کاهش ۶۰ درصدی تلفات تصادفات در پایتخت با اجرای طرح ایمنی ترافیک خبر داد.
رئیس پلیس راهور از ثبت ۱۳.۵ میلیارد تردد در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ترددها در کشور در ایام تابستان بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است.
تیم ملی شطرنج ایران نتیجه چهارمین دیدار خود در المپیاد جهانی را به کانادا واگذار کرد در حالیکه در این دور از رقابت‌ها تیم ملی بانوان صاحب برتری شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ