لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توییترش مدعی شد: شایعات تایید می‌شود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر [تجهیزات نظارتی]را آغاز کند. انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خبر نصب ۱۰ دوربین در نیروگاه‌های اصفهان که بیش از حد قانونی نصب شده است، صحت ندارد و روابط ما با آژانس بر مبنای پادمان است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.
اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص نصب دوربین‌های جدید در تاسیسات هسته‌ای گفت: نصب ۱۰۰ دوربین جدید را تکذیب می‌کنم. ما هیچ تعهد جدیدی خارج از پادمان با آژانس نداشتیم و تمام اقدامات ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از توافق داوطلبانه ایران با آژانس برای فعال‌سازی و نصب مجدد ۱۰ دوربین در «تاسیسات اصفهان» خبر داد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از توافق داوطلبانه ایران با آژانس برای فعال‌سازی و نصب مجدد ۱۰ دوربین در «تاسیسات اصفهان» خبر داد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که ۲۹ دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق انجام شده حدود ۱۰ دوربین شد، گفت: اطلاعات ذخیره شده در دوربین‌ها نزد ایران خواهد ماند.
در حالی که تلاش‌های ایران و آژانس برای حل‌وفصل این اختلاف بار‌ها به بن‌بست خورد، اما سفر اسفندماه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران به نقشه راهی منتهی شد که دو طرف در سایه آن بر سر ابزار لازم برای حل‌وفصل این اختلاف‌ها تفاهم کردند. گروسی پس از بازگشت از این سفر اعلام کرد دوربین‌های نظارتی آژانس در برخی تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی که فعالیت آن‌ها در واکنش به تشدید تحریم‌های امریکا متوقف شده بود دوباره نصب خواهند شد.
رافائل گروسی: توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.
بلومبرگ به نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که نظارت‌های این نهاد در ایران در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
در این گزارش آمده است: بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای دریافتند که ۱۰ بشکه حاوی تقریبا ۲.۵ تن اورانیوم طبیعی به شکل (کنسانتره سنگ اورانیوم) که قبلاً توسط دولت لیبی گزارش شده بودند، در مکان اعلام شده وجود نداشتند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد منشا ذرات اورانیوم غنی شده تا خلوص ۸۳.۷ درصد ادامه دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته درباره گزارش ادعایی بلومبرگ پیرامون سطح غنی سازی در ایران اطلاع رسانی می کند.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از علنی کردن اسناد مرتبط با ایران خودداری کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ابراز خوش‌بینی نسبت به ایجاد منطقه حفاظت‌شده در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفت که قصد دارد هرچه سریع‌تر با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید گفته ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار از سانتریفیوژ‌های نسل ششم را که به تازگی در نظنز نصب کرده، آغاز کرده است.
رئیس شرکت دولتی روس اتم امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سیاسی کاری در خصوص نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از سیاسی کاری دنبال کند، گفت: توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: برای ایران قابل قبول نیست که پس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام مجددا شاهد برخی از دیدگا‌ه‌های سیاسی و اتهامات بی‌اساس آژانس باشیم.
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران غنی‌سازی اورانیوم با دومین آبشار از سانتریفیوژهای پیشرفته نسل ششم که اخیرا در تاسیسات نطنز نصب شده را آغاز کرده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود از آغاز غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ که اخیرا در نطنز نصب شده بود، خبر داد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فورا به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین تیم تحقیقاتی اعزام کند.
رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخباری از گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که تاکیدی بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، عمیقا نگران شده‌ام.
خبرگزاری رویترز مدعی شد که آژانس اتمی روز چهارشنبه در گزارشی به کشورهای عضو که به رویت این خبرگزاری رسیده اعلام کرده است ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژ IR-۶ را در نطنز تکمیل کرده است.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ در تاسیست غنی‌سازی نطنز را تکمیل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ