مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته درباره گزارش ادعایی بلومبرگ پیرامون سطح غنی سازی در ایران اطلاع رسانی می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی اعلام کرد چین برخلاف روسیه یک بازیگر ژئوپلیتیک واقعی است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: بروکسل و پکن خواستار تقویت روابط فیمابین هستند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بروکسل تمام اشکال همکاری امنیتی با نیجر را به دلیل کودتای نظامی در این کشور را متوقف کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امیدوار است که کشورهای اروپایی در خصوص کمک نظامی به اوکراین در آینده به توافق برسند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تحولات مهمی در رابطه با اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تا هر زمان که لازم باشد اروپا به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رصد و پیگیری تحولات تازه در روسیه از سوی اعضای گروه هفت خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دیدار خود با دبیرکل اتحادیه کشورهای عرب گفت: ششمین نشست وزیران اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب به تعویق افتاد؛ موضع ما در قبال سوریه تغییری نکرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید قوانین تحریمی آمریکا که کشورهای ثالث را نیز مجبور به تبعیت از تحریم‌های واشنگتن می‌کند، خلاف قوانین بین‌المللی است.
جمعه گذشته، صربستان پس از درگیری بین پلیس و اقلیت صرب، ارتش را در حالت آماده باش قرار داد و نیروهای خود را به سمت مرز با کوزوو هدایت کرد و این درگیری‌ها پس از اقدام پلیس برای انتصاب شهرداران آلبانیایی تبار آغاز شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر ضرورت ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تداوم ارسال کمک نظامی به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور و روسیه خبر داد.
بورل در حاشیه نشست کشور‌های عضو کمیسیون اروپا در شهر بروکسل گفت: این ایده خوبی است که گروه ۷ سرانجام تصمیم گرفته است زمینه را برای تامین جت‌های جنگنده مورد نیاز اوکراین آماده کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: امروز بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر وضع خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید سه نفر اعدام شدند و به همین خاطر ما بسته تحریمی جدیدی وضع خواهیم کرد.
مرندی گفت: اگر اختلاف حیاتی بود آقای بورل بعد از وین نمی‌گفت خواسته ایران منطقی است. پس اختلافات حیاتی نیست؛ بنابراین نیازمند اراده سیاسی آمریکا هستیم. اگر امریکایی‌ها متن را بپذیرند طبیعتاً بحث آژانس راه حل پیچیده‌ای ندارد.
وزیر امور خارجه درباره روند گفتگو‌های اخیر با آژانس اظهار کرد: بگذاریم من ارزیابی خودم را نگویم. دو روز پیش که با آقای بورل گفتگو داشتم وی شاید بعد از مدت‌ها و برای اولین بار براساس گزارشاتی که اتحادیه اروپا از آژانس دریافت کرده بود ابراز رضایت می‌کرد و می‌گفت روند، روند بسیار خوبی است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اوکراین به مهمات بیشتری برای مقابله با روسیه نیاز دارد.
در گفتگوی تلفنی جوزف بورل و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص گفتگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.
جوزپ بورل نیز در این گفتگو، تلاش خود بعنوان هماهنگ کننده در راستای جمع بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفتگو ها را مورد تاکید قرار داد.
بورل گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی این هفته (بر اساس تقویم ایران تا یکشنبه هفته بعد) درباره آنچه در خصوص سطح غنی‌سازی در ایران رخ داده اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به محورهای گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل می‌گوید امیرعبداللهیان در اردن با بورل ملاقات کرده است اما اینکه به نتیجه رسیده یا نه مشخص نیست. قرائن و شواهد نشان نمی‌دهد که شاهد تحول خاصی باشیم. مذاکرات آژانس هم در تهران انجام شد ولی نتیجه آن به صورت عمومی اعلام نشد.
این مقام ارشد اروپایی افزود: ایران باید به طور سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعامل بپردازد. من از امیرعبداللهیان خواستم تا این مسئله را به پیش ببرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافق بر سر همکاری های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ