خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران غنی‌سازی اورانیوم با دومین آبشار از سانتریفیوژهای پیشرفته نسل ششم که اخیرا در تاسیسات نطنز نصب شده را آغاز کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع دیپلماتیک گفت: گفتگو‌های ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه روی نکات کلیدی، از جمله سطوح غنی‌سازی هسته‌ای در ایران و همکاری‌های تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متمرکز بود.
سازمان انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اساساً هیچ‌گونه دوربین نظارتی برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها و در راستای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن (نطنز) فعال نیست.
سازمان انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اساساً هیچ‌گونه دوربین نظارتی برای ثبت و ضبط فعالیت‌ها و در راستای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن (نطنز) فعال نیست.
دیپلمات آمریکایی: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند.
اطمینان دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آن‌ها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد منشا ذرات اورانیوم غنی شده تا خلوص ۸۳.۷ درصد ادامه دارد.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت به نقل از منابعی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جداگانه درخصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران منتشر نمی‌کند در توییتی نوشت که به این مسئله در گزارش فصلی آژانس اتمی درخصوص ایران رسیدگی خواهد شد.
میخائیل اولیانوف درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: متأسفانه مواردی مانند درز اطلاعات حساس به رسانه‌ها غیر معمول نیست. این عمدتاً به دلایل سیاسی قابل درک برای پیچیده کردن اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای آن انجام می‌شود؛ بنابراین، اکنون، منابع بلومبرگ تصمیم گرفته‌اند در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را گرم کنند. یا شاید علاوه بر این، لغو برنامه‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران در دستور کارشان است.
بورل گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی این هفته (بر اساس تقویم ایران تا یکشنبه هفته بعد) درباره آنچه در خصوص سطح غنی‌سازی در ایران رخ داده اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
بلینکن در پاسخ به سوالی درباره ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد در ایران، اظهار داشت: «ما با آژانس تماس می‌گیریم تا اطلاعات تکمیلی در مورد آنچه درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران گزارش شده را به دست آوریم».
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی ادعای مطرح شده در گزارش شبکه بلومبرگ مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد در ایران، در صفحه توییترش نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گزارش‌های اخیر در رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران باخبر است. آژانس در حال گفتگو با ایران درباره نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر در ایران است و اطلاعات مقتضی را به شورای حکام ارائه خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد: ایران در حال غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در تاسیسات فردو است که با آنچه تهران به آژانس اعلام کرده بود در تناقض است.
یک خبرگزاری غربی در گزارشی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در حال غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در فردو است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، گفت: دشمنان باید بدانند موضع ایران در قبال‌ آن ها موضعی از سر اقتدار است نه انفعال.
سلیمی اظهار کرد: غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و باید آن‌ها این پاسخ را دریافت کنند که موضع ما در قبال‌شان موضع اقتدار است نه انفعال.
در پاسخ به قطعنامه خصمانه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اقدامات موثری را در سایت‌های شهید احمدی روشن و شهید علیمحمدی انجام داد.
در پاسخ به قطعنامه خصمانه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اقدامات موثری را سایت‌های شهید احمدی روشن و شهید علیمحمدی انجام داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید گفته ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار از سانتریفیوژ‌های نسل ششم را که به تازگی در نظنز نصب کرده، آغاز کرده است.
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران برای توسعه غنی‌سازی در تأسیسات زیرزمینی خود تلاش می‌کند.
در گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خبرگزاری رویترز بخش‌هایی از آن را منتشر کرده بود، تاکید شده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد، از میزان لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فراتر رفته است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ بیشتری در نطنز غنی‌سازی می‌ کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرده که ایران غنی‌سازی اورانیوم با یک آبشار IR-6 را در نطنز آغاز کرده است.
ایران نه تنها به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم بازگشته بلکه برای نخستین بار به غنی‌سازی ۶۰ درصدی رسیده سطح خلوصی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید از نظر فنی از سوخت درجه‌بندی تسلیحات قابل تشخیص نیست.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران نصب سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ در تاسیست غنی‌سازی نطنز را تکمیل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ