شهید خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۳ در قریب به دو دهه اخیر، سابقه ۶ اعتصاب غذای طولانی را داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز - مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت، ستوان سوم «سعید پویان» در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید سلیمانی شخص نبود بلکه یک مکتب و یک مسیر نورانی بود که دشمنان نمی‌توانستند او را تحمل کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی برای نسل جوان ما ثابت کرد که راه پیشرفت با التزام به مسائل دینی در تضاد نیست.
رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی تحت تأثیر جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار نمی‌گرفت و از محور عدالت خارج نشد، ولو ممکن بود به ظاهر در تشکل‌هایی باشد اما روحیه منصفانه‌ای داشت.
رئیس مرکز پژوه‌های مجلس شورای اسلامی گفت: منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد.
عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرده که مقاومت فلسطین هنوز پاسخ کامل خود به ترور شهید خضرعدنان را نداده است.
همزمان با تداوم حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو با شروط جهاد اسلامی برای آتش‌بس مبنی بر توقف ترورها و تحویل پیکر شهید خضر عدنان مخالفت کرده است.
همزمان با تداوم حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو با شروط جهاد اسلامی برای آتش‌بس مبنی بر توقف ترورها و تحویل پیکر شهید خضر عدنان مخالفت کرده است.
رئیس حماس در خارج در مراسم یادبود شهید خضر عدنان در دوحه تصریح کرد که غزه به اسم اتاق عملیات مشترک مقاومت انتقام خون این شهید را گرفت.
رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که رایزنی‌های امنیتی برای تحویل پیکر خضر عدنان همچنان ادامه دارد.
رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بر لزوم تحویل هر چه سریع‎تر پیکر شهید خضر عدنان از سوی رژیم صهیونیستی به خانواده این شهید فلسطینی تاکید کرد.
خضر عدنان در یک اتاق کوچک در درمانگاه زندان الرمله در حالیکه شرایط جسمی بسیار وخیمی داشت به شهادت رسید.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست که پیکر شهید خضر عدنان را برای خاکسپاری به خانواده‌ این شهید تحویل بدهند.
شهید «خضر عدنان» را باید از زادگاهش شناخت، مهد مقاومت و شهر تسلیم ناپذیرِ «جنین» که فرزندی در قامت خودش را به عنوان الگوی همیشگی مبارزات ملت فلسطین تقدیم کرد.
سایت شبکه المیادین با انتشار گزارشی در خصوص زندگی شهید خضر عدنان نوشت که وی ۱۴ بار توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد و هر بار دست به اعتصاب غذا زد اما هرگز از مسیر مقاومت و جهاد خارج نشد.
همسر اسیر شهید خضر عدنان ضمن تهدید رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر باید چهره فرزندانم را به عنوان منتقمان خون پدرشان خوب به خاطر بسپارد.
وکیل شهید خضر عدنان در واکنش به شهادت وی، رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم این رخداد دانست و تاکید کرد: صهیونیست‌ها در رسیدگی به وضعیت جسمانی خضر عدنان، عامدانه کوتاهی کردند.
شیخ خضر عدنان که امروز پس از هشتاد و هفت روز اعتصاب غذا به شهادت رسید، در سخنانی توصیه‌ای به یادماندنی به فلسطینیان داشته است.
اسماعیل رضوان یکی از اعضای ارشد جنبش حماس با تأکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی علیه شهید عدنان بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت که این شهید به اسطوره مبارزه و مقاومت علیه رژیم اشغالگر تبدیل شد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تمجید از شخصیت شهید خضر عدنان تاکید کرد که پیروزی ملت فلسطین نزدیک است.
«حازم قاسم» با بیان اینکه شهید خضر عدنان نماد مقاومت ملت فلسطین است، تأکید کرد که شهادت او انگیزه و شتاب جدیدی به مقاومت علیه رژیم اشغالگر خواهد بخشید.
تصاویر منتشر شده از کرانه باختری حاکی از آن است که مردم فلسطین به رهبری پسر شهید خضر عدنان، در حال اعتراض علیه رژیم صهیونیستی هستند.
جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بهای جنایت علیه شهید خضر عدنان را پرداخت خواهد کرد، تأکید کرد که این رژیم باید به علت ارتکاب این جنایت محاکمه شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ