به‎دنبال حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین به کریمه، روسیه از ساقط کردن یک فروند پهپاد متجاوز به سواستوپل در این شبه‌جزیره خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت «روس انرژی اتم» اعلام کرده است که اوکراین ۱۰ بار در روز با هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تلاش می‌کند.
در تازه‌ترین تحولات نیجر، منابع محلی نیجر از استقرار هواپیماهای جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر می‌دهند.
هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی باردیگر به پایتخت روسیه حمله کردند.
تنگسیری با بیان این‌که موشک ابومهدی جزو موشک‌های تحریمی است، اظهار کرد: باید افتخار کنیم که به دست نخبگان جمهوری اسلامی شاهد ساخت موشکی هستیم که می‌تواند اهداف را دور بزند. یکی دیگر از قابلیت‌های این موشک دنبال‌کردن چندین هدف و از حمله به آن از پشت است.
جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت حقوقی از ارتش آمریکا بابت حمله تروریستی جنگنده‌های نیروهای سنتکام به هواپیمای مسافربری ماهان برگزار شد.
جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت حقوقی از ارتش آمریکا بابت حمله تروریستی جنگنده‌های نیروهای سنتکام به هواپیمای مسافربری ماهان برگزار شد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای تصریح کرد: حمله صبح امروز با هواپیماهای بدون سرنشین به‌مسکو بدون کمک ایالات متحده و ناتو به کی‌یف امکان‌پذیر نبود.
حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین ممکن است کار جناح‌های اوکراینی یا داخلی روسیه باشد. حتی احتمالا این حمله به‌منظور برقراری یک چتر امنیتی گسترده‌تر، با یک عملیات با «پرچم دروغین» توسط خود دولت روسیه صورت گرفته باشد. در این شرایط ممکن است این فرد اقتدارگرا ادعا کند که این یک سوء‌قصد به جانش بوده است.
رییس‌جمهور ونزوئلا در رایزنی با «پوتین»، تلاش کی‌یف برای حمله به کرملین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را به‌شدت محکوم کرد.
فرماندار سواستاپول از خنثی کردن حمله پهپادی به این منطقه با سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین مهاجم خبر داد.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که حمله به یک هواپیمای روسی در مینسک خرابکاری طراحی شده از سوی دولت اوکراین است.
بریتانیا تعدادی از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را برای پشتیبانی از اوکراین توسعه داده و آزمایش کرده است. در میان این پهپاد‌ها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده است.
هیچ اعلامیه‌ای مبنی بر جایگزینی سیف العدل با ایمن الظواهری که در ماه اوت گذشته در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در کابل کشته شد، اعلام نشده است.
یک مقام آمریکایی می گوید به نظر می رسد تل آویو پشت حمله هواپیماهای بدون سرنشین به کارخانه نظامی در اصفهان ایران بوده، چون هیچ نیروی نظامی آمریکایی در این حادثه دخیل نبوده است.
به عنوان یک قاعده، هواپیماهای جنگ الکترونیک هیچ سلاح تهاجمی را حمل نمی‌کنند و عملکرد ضربتی را انجام نمی‌دهند.
سوخو-۳۵ روسی یک هواپیمای برتر هوایی با فلسفه طراحی متمایز و مناسب برای شکار سکو‌های دشمن است. در صورت رسیدن به این هدف، سوخو-۳۵ می‌تواند به راحتی از اف-۳۵ پیشی بگیرد و مانور دهد.
در ۲۶ دسامبر، حدود ساعت ۰۱:۳۵ به وقت مسکو [۲۲:۳۵ به وقت گرینویچ در ۲۵ دسامبر]، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در ارتفاع پایین هنگام نزدیک شدن به فرودگاه نظامی انگلز در منطقه ساراتوف توسط پدافند ضد هوایی نیرو‌های هوافضای روسیه ساقط شد.
لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد که این کشور در حال آموزش خدمه برای هواپیماهایی است که می توانند محموله هسته ای را حمل کنند.
بررسی های مقامات روسیه حاکی از آن است که اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت آمریکا مناطقی از روسیه را هدف قرار داده است.
رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورتی که یونان اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند، آتن با هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح هدف قرار خواهد گرفت.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در مراسم رونمایی از پهپاد «کیزیلما»، کشور یونان را تهدید به حمله کرده و گفت: «یونان به تاریخ نگاه کن! نبرد ازمیر را فراموش نکن، ممکن است ما شبی ناگهان بر شما نازل شویم». اردوغان همچنین به رهگیری هواپیما‌های ترکیه توسط رادار‌های یونان واکنش تندی نشان داد. رئیس جمهور ترکیه گفت: ما می‌دانیم کسانی که در هر فرصتی در دریای اژه با رفتار‌های ایذایی، ناامنی ایجاد می‌کنند، تنها یک مهره هستند و مبارزه واقعی را کسانی که پشت سر آن‌ها قرار دارند انجام می‌دهند.
به دنبال کشته شدن «ایمن الظواهری» رهبر گروه القاعده و دست راست سابق «اسامه بن لادن» طی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، این پرسش مطرح می‌شود که جانشینان احتمالی وی چه کسانی خواهند بود؟
هواپیماهای نظامی ارتش ترکیه روز چهارشنبه نیز منطقه «امیدی» در استان دهوک در شمال عراق را هدف حمله قرار دادند.
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با استناد به منابع اطلاعاتی خود مدعی شد که هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی بامداد امروز در آسمان کابل دیده شده و چندین منطقه از کابل را مورد هدف قرار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ