رئیس جمهور به دعوت رسمی رئیس جمهور سوریه در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی چهارشنبه (سیزدهم اردیبهشت) به این کشور سفر می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده آفریقای جنوبی در کنفرانس ایران و بریکس با اشاره به دعوت از رئیس جمهور ایران برای شرکت در کنفرانس بریکس در آفریقای جنوبی، گفت: ایران صدایی قوی از جنوب غرب آسیا است.
رئیس‌جمهور کشورمان به طور رسمی از رئیس امارات متحده عربی دعوت کرد که به تهران سفر کند.
وزیر خارجه تاجیکستان با ابلاغ سلام‌های «امامعلی رحمان» به رییس جمهور کشورمان، بر دعوت رسمی از آیت الله رییسی برای سفر دوجانبه به دوشنبه تاکید کرد.
وزارت امور خارجه قطر از دعوت رسمی امیر قطر از رییس جمهور کشورمان برای سفر به دوحه خبر داد.
وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با اشاره به ارسال دعوتنامه رسمی رئیس جمهور این کشور برای آیت‌الله رئیسی، بر حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس بریکس تأکید کرد.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن اشاره به ارسال دعوت نامه رسمی رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای رئیس جمهور کشورمان نسبت بر حضور وی در اجلاس بریکس تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با رئیس دولت امارات مراتب دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس دولت امارات جهت سفر به ایران را به وی ابلاغ کرد.
مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: یکی از ابتکارات رئیس جمهور در جریان سفر آتی به آذربایجان شرقی، دعوت از تجار و بازرگانان ایرانی مقیم خارج از کشور به این استان است.
رئیس جمهور سوریه به طور رسمی از سوی پادشاه عربستان سعودی به نشست آتی سران اتحادیه عرب، دعوت شد.
مجری برنامه ضمن دعوت از سیدمحمد حسینی برای ترک نکردن جلسه، هنگامی که با ادامه حرکت وی به سمت درب خروجی مواجه شد، با چندین بار تکرار جمله «آقای دکتر!، زشته»، کوشید، معاون پارلمانی رئیسی را از تصمیم خود منصرف کند.
رئیس جمهور دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اشد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.
رئیس دولت گفت: فردا رئیس جمهور با دعوت رسمی آقای بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهند کرد. این سفر پس از ۱۳ سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی گفت: رئیس جمهور فردا به دعوت رسمی بشار اسد به سوریه می رود ؛ سفر رئیس جمهوری ایران به سوریه پس از ۱۳ سال صورت می گیرد.
سخنگوی دولت گفت: فردا رئیس جمهور به دعوت رسمی بشار اسد به کشور سوریه سفر می‌کند، این سفر پس از ۱۳ سال در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات دو کشور صورت می‌گیرد.
ناصر کنعانی گفت: چندی پیش نیز شاهد دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیس‌جمهور برای سفر به این کشور بودیم که آقای رئیس جمهور به صورت مکتوب پاسخ این دعوت را دادند و آقای رئیسی نیز از پادشاه عربستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آوردند.
معاون اول رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس از آحاد ملت ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در این روز تاریخی یک بار دیگر همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین نشان دهند.
معاون اول رئیس جمهور از دعوت ملک سلمان از رئیسی برای سفر به ریاض خبر داد و گفت: پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده است.
معاون اول رئیس جمهور از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفتگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت بعمل آورده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
وزیر خارجه عربستان طی هفته‌های آتی به دمشق می‌رود تا به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دعوت‌نامه‌ای را برای حضور در نشست سران که قرار است در ۱۹ مه برگزار شود، تقدیم کند.
منابع سعودی از عزم مقامات عربستانی برای دعوت رسمی از رئیس جمهور سوریه برای حضور در نشست آتی سران عرب در ریاض خبر می دهند.
محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از نامه پادشاه عربستان به رئیس جمهور خبر داد.
رئیس جمهوری با استقبال از دعوت پادشاه عربستان بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به این کشور خبر داد.
در هفته های اخیر در پی رویداد‌ها و اعتراضات اخیر محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سخنانی عنوان کرد که حاضر است با منتقدان و معترضان این روزها دیدار و گفتگو داشته باشد و حرف های آنها را بشنود. این نخستین بار نیست که برخی از رجال سیاسی، صحبت از گفتگو می‌کنند. بعد از رویداد‌های سال ۸۸ هم چندین بار مسئله گفتگوی ملی و یا آشتی ملی از سوی فعالان سیاسی مطرح شد. اما هیچ گاه نتوانست وارد مرحله عمل شود و صرفا یک ایده باقی ماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ