رئیس جمهور دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اشد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی رئیسی در سال ۱۴۰۲ است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
الویرا نبیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اول خرداد برای شرکت در پنجاه‌ و یکمین اجلاس پایاپای آسیایی وارد تهران شد. منبع: خبرگزاری دانشجو
الویرا نبیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اول خرداد برای شرکت در پنجاه‌ و یکمین اجلاس پایاپای آسیایی وارد تهران شد. منبع: خبرگزاری دانشجو
رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای اندونزیایی خود عازم اندونزی شده، پس از ورود به این کشور مورد استقبال رسمی رئیس جمهور اندونزی قرار گرفت.
رئیس مجلس گفت:عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح بی‌توجهی به مجلس نیست./ در آیین‌نامه هیچ‌گونه الزامی برای حضور رئیس‌جمهور وجود ندارد.
روز چهارشنبه ۱۲ آوریل، معترضی که در تلاش برای حمله به امانوئل مکرون در درب ورودی دانشگاه آمستردام بود دستگیر شد. پلیس این فرد را که با سر دادن شعار‌هایی به سمت امانوئل مکرون دوید، دستگیر کرد. این اتفاق در جریان بازدید رئیس جمهور فرانسه از دانشگاه آمستردام هلند به همراه پادشاه ویلم الکساندر رخ داد. مهاجم به دلیل اخلال در نظم عمومی و تهدید دستگیر شد. تصاویر کانال AT۵ نشان می‌دهد که چگونه فردی به سمت مکرون می‌دود، اما خیلی سریع توسط محافظان امنیتی متوقف می‌شود. از ابتدای سال جاری معترضان علیه لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال در فرانسه دست به تجمع و اعتصاب زدند.
محمد بن سلمان بن ولیعهد و نخست وزیر عربستان با حضور در مسجد قبا نماز را در اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد اقامه کرد. ولیعهد در بدو ورود مورد استقبال شیخ دکتر عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قرار گرفت. مسجد قُبا اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد. پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از شهر مکه به شهر یثرب (مدینه منوره) چند روز در قریه قُبا به انتظار حضرت علی (ع) ماند تا ایشان به همراه مادرش فاطمه بنت اسد و نیز حضرت زهرا (س) به مدینه برسند. طی آن چند روز، مسلمانان مسجدی در آن منطقه بر پایه تقوا بنا کردند که اینک با گذشت چهارده قرن، همچنان زائران و مجاوران برای نماز و عبادت به آن مشرف می‌شوند. در صدر اسلام، منطقه قبا شش کیلومتر با مرکز مدینه فاصله داشت و کسانی که از مکه به مدینه می‌رفتند ابتدا وارد آین قریه شده و سپس به مدینه می‌رفتند؛ اما امروزه قبا جزئی از شهر است و مسافران به سبب بزرگراه مدینه - مکه، از کنار آن می‌گذرند.
ده‌ها معترض قبل از مصاحبه تلویزیونی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در دفاع از اصلاحات بازنشستگی تجمع اعتراضی در یک ایستگاه قطار در شهر نیس برگزار کردند. معترضان اصلاحات حقوق بازنشستگی یک ایستگاه قطار در نیس را مسدود کردند، آدمک امانوئل ماکرون به هوا پرتاب شد و روی ریل قطار قرار داده شد. مکرون در مصاحبه‌ای که از دو شبکه تلویزیونی بزرگ فرانسه پخش شد، گفت: "به نظر شما من از انجام این اصلاحات (بازنشستگی) لذت می‌برم؟ نه. اما صد راه برای تعادل حساب‌ها وجود ندارد... این اصلاح ضروری است.
در نشست خبری جو بایدن، یک خبرنگار با پرسید: آیا می‌توانید به آمریکایی‌ها اطمینان دهید که هیچ اثر مضاعفی وجود نخواهد داشت؟ آیا انتظار دارید بانک‌های دیگر شکست بخورند؟ با واکنش عجیب از رئیس جمهور آمریکا روبرو شد.
فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین روز سه شنبه در یک رژه نیروی هوایی فیلیپین یک هواپیمای جنگنده FA-۵۰ را هدایت کرد. بلافاصله پس از ورود مارکوس به پایگاه نیروی هوایی کلارک در بامبانگا سوار این جنگنده شد و پرواز کرد.
صبح امروز با حمله فردی مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، رئیس نیروهای محافظ سفارت جان باخت و دو نفر نیز مجروح شدند. انگیزه این فرد شخصی و خانوادگی اعلام شده است.
ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه و هیأت همراه دقایقی پیش وارد مجلس شورای اسلامی شدند و مورد استقبال محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس قرار گرفتند. لحظه استقبال را ببینید.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با خبرفوری اعلام کرد: خبر ورود غول دریای سرخ به ایران و بارش،۳۰۰ میلیمتر را تکذیب می‌کنیم. در هفته آینده از روز شنبه تا تقریبا سه‌شنبه در هیچ کجای کشور بارندگی نداریم. منبع: خبرفوری
رئیس‌جمهور در نظارت ستادی وزارت صنعت، معدن و تجارت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به‌شدت به مردم آسیب می‌زند. اگر کاری کنیم که مردم تصور کنند نظارتی در بازار وجود ندارد، اصلا خوب نیست. اگر افزایش قیمت‌ها توجیه دارد، باید به مردم توضیح دهید، اما اگر گرانی بی‌دلیل است باید جلوی آن را گرفت.
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اخیرا رئیس‌جمهور محترم چین از منطقه دیدار کردند. ما از این دیدار‌ها که در راستای طرح جاده و کمربند و سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه انجام بگیرد استقبال می‌کنیم. /خطایی که رخ داد ورود به مسائل سیاسی بود، ولی این خطا به مثابه این بود که ما هم درباره تایوان که جزو خاک آن‌ها است اظهارنظری کنیم که برای چین موجب خرسندی نشود. / امیدواریم چنین خطا‌هایی دیگر رخ ندهد و جبران شود.
رئیس جمهور: واژگان «بازنشستگی» و «فارغ التحصیلی» در ادبیات اداری کشور تغییر یابند/ این الفاظ بار فرهنگی دارند که غلط است. باید در الفاظ بازنگاهی به وجود بیاید/ رهبری در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مفهوم‌سازی‌های زیبایی همچون «اقتصاد مقاومتی» داشتند.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در آیین گرامیداشت روز دانشجو گفت: وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می‌گفتید، اما حالا شیر اینترنت را بسته‌اید. آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، البته این آشوب‌ها در بستر مسائل رقم خورده طی سال‌های گذشته به وجود آمده است. مشکلات با کار‌های نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود. راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.
اولنا زلنسکا همسر رئیس جمهور اوکراین در سفر به لندن مورد استقبال آکشاتا مورتی همسر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قرار گرفت. زلنسکا برای شرکت در کنفرانس پیشگیری از خشونت جنسی در جنگ به لندن رفته است. زلنسکا خواستار واکنش جهانی به استفاده از خشونت جنسی به عنوان یک سلاح شد و گفت دادستان‌های اوکراین در حال بررسی بیش از ۱۰۰ جنایت توسط سربازان روسی هستند.
رئیس جمهور آمریکا با کمک افرادی که همراهش بودند راه ورود به کاخ سفید را پیدا کرد!
عبداللطیف رشید، رئیس جمهور جدید عراق در مسیر ورود به کاخ السلام در بغداد، از فرش قرمز خارج شد و پروتکل‌ها را زیر پا گذاشت.
سید ابراهیم رئیسی رئیس ‌جمهور کشورمان با وجود فضاسازی رسانه‌های معاند برای برگزاری تجمعات اعتراضی، پس از سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، مسیر این سازمان تا هتل محل اقامت را به صورت پیاده طی کرد.
از خروجی هیأت رئیسه آقای کی روش انتخاب شدند و این سه شنبه ی گذشته در هیأت رییسه مصوب شد. یک مسئولیتی هم به بنده داده شد و آقای تاج مستقیما در این مسأله ورود کردند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: «ترافیک در مسیر نمایشگاه تهران به دلیل ترافیک سرویس کارکنان صدا و سیما است. ورودی صدا و سیما در مکان نامناسبی قرار دارد.»
لیدیا تورپ، سناتور استرالیایی که از تبار بومیان این کشور پیش از ورود مهاجران اروپایی است، هنگام سوگند در پارلمان استرالیا ملکه الیزابت دوم را «استعمارگر» خواند. رئیس سنا در واکنش روند سوگند این نماینده عضو حزب سبز را متوقف کرد و از او خواست دوباره به ملکه الیزابت دوم سوگند وفاداری بخورد. خانم تورپ بعد از آن که هفته گذشته در مراسم سوگند دسته‌جمعی سناتور‌ها شرکت نکرد، امروز در پارلمان به تنهایی سوگند خورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ