وزیر خارجه عربستان طی هفته‌های آتی به دمشق می‌رود تا به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دعوت‌نامه‌ای را برای حضور در نشست سران که قرار است در ۱۹ مه برگزار شود، تقدیم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رژیم صهیونیستی به نشست اخیر سران اتحادیه عرب در جده عربستان که برای نخستین بار طی ۱۲ سال اخیر با مشارکت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برگزار شد، واکنش نشان داد.
رئیس جمهور سوریه در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در جده عربستان، با نایب رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.
اجلاس سران عرب دقایقی قبل با حضور رئیس جمهور سوریه در جده عربستان شروع به کار کرد.
رئیس جمهور سوریه روز جمعه در حاشیه شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی که در جده عربستان برگزار می شود، با قیس سعید، رئیس جمهور تونس دیدار کرد.
بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود، امروز پنجشنبه وارد جده شده و مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.
رئیس‌جمهور سوریه امروز (پنجشنبه) برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب وارد عربستان شد.
رئیس‌جمهور سوریه امروز (پنجشنبه) برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب وارد عربستان شد.
تصاویری از ورود بشار اسد رئیس جمهور سوریه به جده عربستان برای شرکت در اجلاس سران عرب که فردا برگزار می شود، خبر دادند.
منابع خبری از ورود بشار اسد رئیس جمهور سوریه به جده عربستان برای شرکت در اجلاس سران عرب که فردا برگزار می شود، خبر دادند.
رئیس‌جمهور سوریه امروز برای شرکت در جلسه اتحادیه عرب به عربستان سفر می‌کند.
دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که بشار اسد امروز دمشق را به مقصد جده عربستان ترک خواهد کرد.
رئیس جمهور سوریه به طور رسمی از سوی پادشاه عربستان سعودی به نشست آتی سران اتحادیه عرب، دعوت شد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین از نقش پکن در نزدیک کردن دیدگاه میان عربستان و ایران تمجید کرد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین از نقش پکن در نزدیک کردن دیدگاه میان عربستان و ایران تمجید کرد.
بشار اسد، رئيس جمهوری سوریه هفته گذشته در صحبت‌هایی گفته بود مهمترین چیز بازگردادن روابط خوب با کشورهای عربی پیش از بازگشت احتمالی به اتحادیه عرب است.
وزیر خارجه عربستان امروز به دیدار بشار اسد در دمشق رفت و موضوعات مختلفی را با رئیس جمهور سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
وزیر خارجه عربستان امروز وارد دمشق شد و با بشار اسد دیدار کرد.
وزیر خارجه عربستان امروز وارد دمشق شد و با بشار اسد دیدار کرد.
اکنون، عربستان سعودی به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، یک استراتژی چند وجهی را دنبال می‌کند که تعامل با ایران را با تلاش برای مقابله با نفوذ آن در سراسر منطقه، از جمله در سوریه درهم‌می‌آمیزد. این هفته مقامات سعودی برای گفتگو‌های صلح با حوثی‌ها به یمن سفر کردند. کشور‌های خاورمیانه منافع مختلفی در سوریه دارند. میلیون‌ها پناهنده سوری به کشور‌های همسایه اردن، لبنان و ترکیه گریختند. برخی کشور‌ها مانند عراق مایلند مسیر‌های تجاری خود را از طریق سوریه باز کنند.
منابع سعودی از عزم مقامات عربستانی برای دعوت رسمی از رئیس جمهور سوریه برای حضور در نشست آتی سران عرب در ریاض خبر می دهند.
محمد بن سلمان بن ولیعهد و نخست وزیر عربستان با حضور در مسجد قبا نماز را در اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد اقامه کرد. ولیعهد در بدو ورود مورد استقبال شیخ دکتر عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی قرار گرفت. مسجد قُبا اولین مسجدی که در تاریخ اسلام بنا شد. پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از شهر مکه به شهر یثرب (مدینه منوره) چند روز در قریه قُبا به انتظار حضرت علی (ع) ماند تا ایشان به همراه مادرش فاطمه بنت اسد و نیز حضرت زهرا (س) به مدینه برسند. طی آن چند روز، مسلمانان مسجدی در آن منطقه بر پایه تقوا بنا کردند که اینک با گذشت چهارده قرن، همچنان زائران و مجاوران برای نماز و عبادت به آن مشرف می‌شوند. در صدر اسلام، منطقه قبا شش کیلومتر با مرکز مدینه فاصله داشت و کسانی که از مکه به مدینه می‌رفتند ابتدا وارد آین قریه شده و سپس به مدینه می‌رفتند؛ اما امروزه قبا جزئی از شهر است و مسافران به سبب بزرگراه مدینه - مکه، از کنار آن می‌گذرند.
رئیس جمهور سوریه ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض گفت که این توافق بازتاب مثبتی بر تمام کشورهای منطقه خواهد داشت.
مشاور رئیس جمهور سوریه به موضع گیری درباره روابط این کشور با عربستان پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ