محمدرضا نقدی در خصوص دلایلی که نشان می‌دهد فوت خانم امینی ناشی از ضرب و شتم نبوده است، گفت: دلیل اول آنکه این ماجرا در مقابل دوربین‌ها به وقوع پیوسته و اتفاقات رخ‌داده از ابتدا تا انتهای ماجرا توسط دوربین‌ها به ثبت رسیده است که در هیچ تصویری اعمال رفتار خشونت آمیز و صحنه ضرب و جرح وجود ندارد. دلیل دوم آنکه افراد دیگری همراه با خانم امینی در سالن ارشاد حضور داشتند و شاهد و ناظر اتفاقات آنجا بودند. بیش از دوماه از آن اتفاق می‌گذرد، اما تاکنون هیچ کدام از آن افراد روایتی در خصوص ضرب و جرح ایشان بیان نکرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۳ روز قبل از حادثه من به برادرم گفتم که اثاثیه منزل ۶۰ میلیون تومان ارزش دارد و قرار شد آن اثاث را برای پرداخت مالیات بفروشم، اما روز حادثه الهام مقابل بلوک آمد و وقتی من را در حال فروش وسایل دید اعتراض و فحاشی کرد. او یک دستگاه پوز هم همراه داشت و گفت کارت بکش و پول اثاثیه را بده، اما من گفتم که پول نقد یا چک می‌دهم که الهام قبول نکرد. دوباره درگیری لفظی ما بالا گرفت و او که پشت فرمان ماشینش نشسته بود باز هم فحاشی کرد.
یک سال قبل، یارانه نقدی به حساب سرپرستانی که نسبت به عدم واریز یارانه اعتراض داشتند، واریز و مسدود شد تا پس از یک ماه بررسی، مشخص شود که امکان برداشت وجود دارد یا خیر. حال با گذشت ماه‌ها از این موضوع، همچنان حساب بانکی بسیاری از مردم با پیام مسدودی مبلغ یارانه مواجه است.
با گذشت نیم قرن از تاسیس صندوق کنفدراسیون دموکراتیک کارگر فرانسه، اولین اتحادیه کارگران بخش خصوصی شد که از صندوق ۱۴۱ میلیون یورویی برای تامین بودجه روزهای اعتصاب اعضای خود استفاده می کند.
کمیته انضباطی تصمیم گرفت تا مهدی قایدی و امید نورافکن را با جریمه نقدی محکوم کند.
احمد علیرضابیگی درباره سکوت خبری محمود احمدی‌نژاد در قبال اعتراضات مردم گفت: ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا میرحسین موسوی قرار گیرند.
قالیباف گفت: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم خواسته انقلاب و مسیر درست نیست. وقتی بر مردم تاکید داریم حسنش بر این است که اگر اشتباهی کردیم، مردم ناظرند، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند؛ مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند.
سردار نقدی گفت: بازدارندگی آن‌ها در بمب اتم است، اما ما موشک بالستیکی درست کردیم که در عرض هشت ثانیه در موضع اصابت از هر پدافندی عبور می‌کند و این موشک هم نقطه‌زن و از اختراعات جمهوری اسلامی است، در دنیا هیچکدام از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن نبودند به جز یک موشک اسکندر روسیه که ۳۰۰ کیلومتر هم بیشتر برد نداشت.
تصمیم‌های گروه داوری دیدار مس رفسنجان - نساجی، مورد نقد و بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.
روحانی نواندیش گفت: برخی افراد به درستی اشاره می‌کنند که بنیه نظامی کشور قوی است، بله درست است و بنیه نظامی باید هم قوی باشد، اما مگر توان نظامی همه چیز است و موضوع را حل می‌کند، وفاق ملی نیز نقشی حیاتی در حفظ کیان یک کشور و امنیت ایفا می‌کند. اگر ما واقعاً دنبال حل مشکلات مملکت هستیم باید این اعتراضات با تدبر حل و فصل شود، کجای دنیا اعدام و کشتن راهگشا و حلال مشکل بوده است،
صادق زیباکلام نوشت: جناب روحانی خوب شد تیم ملی ایران برد که جنابعالی با پیام پیروزی سکوتتان را بشکنید. والا در قبال اعتراضات اخیر و کشته شدن بیش از چهارصد نفر از هموطنانمان آنچنان سکوت کرده اید کانه هیچ نقشی در وضعیت امروز نداشته اید. کمترین گناه شما پشت کردن به مطالبات ۲۴ میلیون رای دهنده بود.
صادق زیباکلام نوشت: جناب روحانی خوب شد تیم ملی ایران برد که جنابعالی با پیام پیروزی سکوتتان را بشکنید. والا در قبال اعتراضات اخیر و کشته شدن بیش از چهارصد نفر از هموطنانمان آنچنان سکوت کرده اید کانه هیچ نقشی در وضعیت امروز نداشته اید. کمترین گناه شما پشت کردن به مطالبات ۲۴ میلیون رای دهنده بود.
عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: در ضرورت اعتراض و نقد و در اصل توجیهی آن هیچ تردیدی نیست؛ به‌دلیل اینکه صاحبان قدرت فریب قدرت را می‌خورند و یک جابه‌جایی در خادم و مخدوم بودن اتفاق می‌افتد.
امام جمعه موقت تهران گفت: مطالبه مردم این است که مسئولان باید پاسخگو باشند و نقد و اعتراض را بشنوند.
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم اعم از شیعه و اهل سنت و اقوام ایران در سیستان و بلوچستان و کردستان در کنار هم در حراست از اقتدار ایران هماهنگ هستند.
بر اساس خبر‌های رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال کمیته استیناف با بخشش ریکاردو ساپینتو موافقت نکرده است و این مربی در بازی با آلومینیوم اراک هم محروم است، اما ممکن است جریمه نقدی این مربی تعدیل پیدا کند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکیدد بر لزوم فراهم شدن فرصت بیان نقد و اعتراض در جامعه اظهار کرد: اگر فرصت بیان نقد را به یک منتقد عالم و سالم ندهیم به طور طبیعی با نامحرم گفت‌وگو خواهد کرد و این به نفع کشور ما نحواهد بود.
سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: به جریمه نقدی کمیته انضباطی برای ساپینتو اعتراض خواهیم کرد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه: هیچ ارتشی در دنیا چنین مردمی ندارد که بخواهد اینطور برایش فداکاری کند. ما اعتقادات و آرمان‌های بلندی داریم که آرمان بشریت در طول تاریخ بوده است.
این روزها پس از اعتراضاتی که با ماجرای مهسا امینی شروع شد، دوباره موضوع حق قانونی اعتراض، الزامات و بسترهای لازم برای تحقق آن به خصوص پس از تبدیل شدن برخی اعتراضات به آشوب و ناامنی، داغ شده است. موضوعی که رئیس‌جمهور هم به آن اشاره کرد و گفت: یک وقت اعتراض، نقد و سخن مخالفی وجود دارد که هیچ اشکالی ندارد و باید شنیده شود و شنیدن آن به اصلاح امور کمک می‌کند. چه اشکالی دارد که برای گفتگو، نقد و حتی اعتراض مراکزی اختصاص پیدا کند؟ این امر در قانون اساسی هم جایگاه دارد.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد، حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه وظیفه مدیریتی ما در دولت است، این که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول، قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است.
در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود. البته اعتراض یعنی نقد و نقد هم باید مبانی داشته باشد. از سوی دیگر ما هم باید بین این‌ها تکفیک ایجاد کنیم و با هر بخش متناسب با ویژگی‌های آن بخش رفتار کنیم، مهم این است بعد از مدیریت صحنه بنشینیم عالمانه بررسی کنیم و ببینیم منشا مشکلات کشور کجاست؟
نقد و اعتراض حق مردم خصوصاً جوانان است و با وجود مشکلات و نقائص اگر نسبت به عملکرد مسئولین یا نحوه اجرای برخی قوانین، انتقادی وجود دارد باید همچون موارد دیگر به صورت قانونی و با حفظ انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، ابراز گردد؛ و بر مسئولین نیز لازم است نسبت به این انتقادات گوش شنوا داشته و به حق، به اصلاح امور بپردازند.
باشگاه استقلال به رای جریمه نقدی سرمربی این تیم اعتراض می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ