رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان گفت: مذاکرات میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد مقدمات آزادسازی تجارت در مرحله قانون‌گذاری از سوی کشورها قرار دارد و طی چند ماه آینده نهایی می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سامر الخلیل بیان کرد: در راستای سند همکاری که در ۱۶ بخش به امضای روسای جمهور دو کشور ایران و سوریه رسیده هم‌اکنون توافقات خوبی در زمینه‌های بانکی، بیمه‌های مشترک، گردشگری و تجارت آزاد، حالت اجرایی به خود گرفته است.
عضو اتاق مشترک ایران و عراق گفت: تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.
عضو اتاق مشترک ایران و عراق گفت: تجار عراقی برای معامله با طرف ایرانی از ارز آزاد استفاده می کنند، بنابراین برای کاهش ریسک باید معاملات بر اساس یک نرخ ارز ثابت غیر از دینار و ریال صورت گیرد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: با توجه به فشار خزانه داری آمریکا، عراق از ارز رسمی نمی‌تواند برای تعامل با تجار ایرانی استفاده کند و مجبور به استفاده از ارز آزاد است.
معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد توافق‌نامه آزاد تجاری بین ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا تا آخر امسال نهایی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا از عوامل تسهیل کننده روابط اقتصادی است.
وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی و دبیرکل شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از طرف ایران و وزرای انرژی، اقتصاد و تجارت عمان اسناد همکاری‌های مشترک دو کشور را امضا کردند.
الکسی اورچاک روز جمعه در حاشیه چهاردهمین مجمع اقتصادی بین المللی "روسیه - جهان اسلام: انجمن کازان" در پاسخ به این سوال که اتحادیه اوراسیا با کدام کشور‌ها به توافق بر سر منطقه آزاد تجاری نزدیکتر است، گفت: ما با ایران نزدیکتریم.
رئیس جمهور پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ابلاغ کرد.
نخست وزیر پاکستان مراسم افتتاح بازارچه مشترک مرزی و خط انتقال برق از جمهوری اسلامی ایران را یک رویداد خاطره انگیز دانست و افزود: ملاقات سازنده‌ای با جناب رئیسی انجام شد و اکنون تسریع در نهایی‌سازی پیمان تجارت آزاد میان دو کشور در اولویت خواهد بود.
نخست وزیر پاکستان به موضع گیری درباره ایران پرداخت و اعلام کرد: پیمان تجارت آزاد با ایران در اولویت قرار دارد.
علی اکبر صفایی گفت: ایران در حوزه آب های آزاد با حضور سپاه و ارتش توانسته امنیت ایجاد کند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اجرایی شدن توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا از اواخر تابستان سال آینده گفت: تعرفه ۹۰ درصد از کالاهای ایرانی صفر خواهد شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر تجارت آزاد بین ایران و سوریه غیرفعال است، اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده تجارت آزاد ایران با سوریه فعال شود.
طی روزهای گذشته برخی از محافل خبری اعلام کردند که موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا ۲۸ دی ماه امضا می شود در حالیکه پیگیری ها نشان می دهد در این تاریخ، خاتمه مذاکرات اعلام خواهد شد.
آغاز واردات خودرو از هفته پیش رو، هایی شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر تجارت آزاد ۷۵۰۰ قلم کالا و دستور صمت برای افزایش عرضه خودرو در بورس از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با اجرایی شدن تجارت آزاد بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بخش بزرگی از موانع توسعه تجارت مرتفع خواهد شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از ماموریت‌های دولت این است که با روسیه و کشورهای اوراسیا درباره مناطق آزاد مشترک اقدام ویژه و عملیاتی انجام شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: مقرر شده که ۹۰ درصد کد تعرفه‌ها در تجارت آزاد با اوراسیا صفر شود. همچنین مصوبه‌ای از سران قوا دریافت کرده‌ایم که ممنوعیت‌های وارداتی ایران برای اوراسیا لغو شود.
وزیر توسعه اقتصادی روسیه انتظار دارد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری به توافق کامل دست یابند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آذرماه بحث های کارشناسی مربوط به تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا را نهایی خواهیم کرد و مورد امضا قرار می‌گیرد و برای تصویب به مجالس می‌رود.
نهایی شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا در ماه‌های آینده

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ