معاون حقوقی رئیس جمهور از ارائه پیشنهاد برگزاری مذاکرات ایران و آمریکا در خصوص پرونده برخی اموال ایران در دادگاه لاهه به دولت خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران برای عقد قرارداد چهار ساله با میلان به توافق اولیه رسیده است، ولی مذاکرات ایتالیایی‌ها با باشگاه پورتو همچنان ادامه دارد.
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران برای عقد قرارداد چهار ساله با میلان به توافق اولیه رسیده است ولی مذاکرات ایتالیایی‌ها با باشگاه پورتو همچنان ادامه دارد.
استفان رادمیکر، دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد کرده است که آمریکا می‌تواند با تشویق انگلیس، فرانسه و آلمان که از اعضای برجامند، مکانیسم ماشه را فعال کند که یکی از موارد مقرر در برجام است و نه تنها تحریم‌های موشکی، بلکه تمامی تحریم‌ها را علیه ایران باز می‌گرداند.
سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: در بیانیه تروئیکای اروپایی این ادعا مطرح شد که تعهدات ایران کاهش یافته بنابراین بند غروب در برجام نمی‌تواند در موعد مقرر عملی گردد.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران اعتراف کرد زمانی که با ایران در جام جهانی قطر حضور داشتند، پیشنهاد تیم ملی قطر رسیده و مذاکرات ابتدایی در همان زمان انجام شده است!
دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران اعتراف کرد زمانی که با ایران در جام جهانی قطر حضور داشتند، پیشنهاد تیم ملی قطر رسیده و مذاکرات ابتدایی در همان زمان انجام شده است!
کارشناسان معتقدند که این سفرهای علی باقری را می‌توان نشانه‌ای از اینکه مذاکرات در دستور کار نیست، تلقی کرد که از اواخر مرداد ماه با پاسخ منفی ایران به بسته پیشنهادی جوزپ بورل عملا در فضای تعلیق قرار دارد و در این چارچوب علی باقری در تلاش است تا با ماموریت جدید از پتانسیل‌های موجود در روابط ایران با جهان خارج استفاده کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیشنهاد ما آن است که اگر شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.
شهریار افندی‌زاده با اشاره به تداوم مذاکرات میان ایران و مسکو گفت: ایران تفاهمنامه پیشنهادی خود رابا ۱۶ ماده برای تعیین نحوه مشارکت وسرمایه‌گذاری روسیه درپروژه ریلی رشت-آستارا ارائه کرده است
باقری‌کنی دریاره دور بعدی مذاکرات برجامی گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محور‌هایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است.
مشاور رییس جمهور سابق: سرمای زمستان اروپا به یخبندان زمستان اقتصاد ایران پیوند نخورده / تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام کشور در تامین منافع مردم خود موفق بوده / یک سال از تاکتیک «طولانی کردن مذاکرات» گذشت، سال دومِ هم با تاکتیک «پرتاب توپ به زمین طرف مقابل»؛ آیا مذاکره مستقیم تنها راه حل نیست؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ روز گذشته آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی ایران در مذاکرات، نوشت: تیم هسته‌ای کشورمان با هوشمندی و اقتدار منافع ملی ایران اسلامی را پی می‌گیرند و چنان‌که پاسخ آمریکا تامین‌کننده نظرات و خواسته قانونی کشورمان نباشد به آن تن نخواهند داد و بی‌تردید و برخلاف قبلی‌ها به آمریکا اجازه نمی‌دهند خرش از پُل بگذرد و به ما بخندد!
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شد و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد که مذاکرات را کامل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما نمی‌توانم به شما در این زمینه اطمینان بدهم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی در اسپانیا در خصوص مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا منطقی بود؛ منتظر جواب آمریکا هستتیم.
وال‌استریت ژورنال با اشاره به پاسخ مکتوبی که ایران درباره پیشنهاد‌های اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای به این نهاد اروپایی ارائه کرده، مدعی شد: تهران روز دوشنبه پاسخی برای اتحادیه اروپا که هماهنگ‌کننده مذاکرات است، فرستاد و در این پاسخ نه متن پیشنهاد اتحادیه اروپا را رد کرده و نه پذیرفته است.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اعلام کرد که طرفین به پایان مذاکرات رسیده اند؛ یا شکست یا توافق. اولیانوف با بیان اینکه در آینده هیچ مذاکره طولانی مدتی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد که ایران ممکن است اصلاحاتی را برای متن نهایی به غرب پیشنهاد کند.
ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درخصوص این که ایران موضوعات فرا برجامی را مطرح می‌کند، درحالی مطرح می شود که وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه از موضع اتحادیه اروپا در تعیین تکلیف برای طرف های مذاکرات وین در پذیرش متن پیشنهادی یا قبول شکست مذاکرات به شدت انتقاد کرد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعا‌ها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.
امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها، ضمن اشاره به تلاش فعالانه طرف ایرانی برای نیل به یک توافق پایدار و قوی، بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهاد‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.
دیدار و گفت‌وگوی بلینکن با بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران هم‌زمان با از سرگیری مذاکرات وین درباره بسته پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای احیای برجام انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ