باقری‌کنی دریاره دور بعدی مذاکرات برجامی گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محور‌هایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد‌های دولت رییسی نه تنها منجر به دستاورد خاصی برای کشور نشده، بلکه بخشی از دستاورد‌های قبلی را نیز از میان برده است. مذاکرات وین با مدیریت محمد باقری‌کنی به گونه‌ای پیش رفت که نه تنها امریکا از تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای دست بر نداشت، بلکه تحریم‌های دوران پساترامپ را نیز نهادینه ساخت. با طی این مسیر است که امروز نه تنها ژنرال‌های برجامی بلکه مذاکره کنندگان دولت رییسی هم از نوعی نرمش در خصوص انجام توافقی کمتر از برجام صحبت می‌کنند تا بخشی از مشکلات کشور حل و فصل شود.
رسانه‌های عراقی در گزارشی به سفر اخیر علی باقری به عراق و بازدید از معروفترین خیابان بغداد پرداختند.
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره دیدار با «علی باقری‌کنی» اعلام کرد: دیروز و امروز گفتگوهای فشرده‌ای با معاون وزیر امور خارجه ایران داشتم.
مساله سفر آقای باقری به امارات مساله اروپا است. تصور این است که اروپا خودش هم مجددا بعد از یک دوره وقفه عدم ارتباط با ایران تلاش می‌کند تا مستقیم در جریان مسائل قرار بگیرد.
الشرق الاوسط به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه آلمان نوشت: نشست دیپلمات‌های ارشد سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا با علی باقری‌کنی که در اسلو برگزار شد، بر درخواست از تهران برای توضیح درباره منشا ذرات اورانیوم بسیار غنی شده تمرکز داشت.
سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: نمی‌توان به برخی جملات شعاری و کلی‌گویی وزیر امور خارجه، تیم مذاکره‌کننده و به‌خصوص باقری‌کنی اکتفا کرد. ما باید این انتظار و درخواست را از دستگاه سیاست خارجی داشته باشیم که روشنگری درباره مذاکرات داشته باشد. اکنون نمی‌دانیم آنچه ایران در سایه پاسخ مکتوب به متن مدنظر اتحادیه اروپا ارسال کرد، دربرگیرنده چه مواردی بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ