رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضائی قرار داد و باید این عزم را در میدان عمل به اثبات برسانیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نماینده مجلس تاکید کرد: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود؛ در این زمینه از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند.
نجفی‌توانا: وقتی احساس می‌شود ضابطان دادگستری به وظایف خود آن‌گونه که باید عمل نمی‌کنند، دانش کافی را ندارند یا به مهارت‌های نوین برای اجرای وظایف خود مسلط نیستند این کاستی‌ها در فرآیند اجرای وظایف قوه قضاییه ایجاد اخلال و اشکال می‌کند. به همین دلیل در دستورالعملی که اخیرا آقای اژه‌ای صادر کرده‌اند بحث‌هایی، چون آموزش ضابطین، بازآموزی مسائل ظریف و دقیق مربوط به انجام وظایف ضابطین عام و خاص و... مورد تاکید قرار گرفته و این وظیفه به دادستان‌ها محول شده است.
دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان‌های کل دو کشور عراق و سوئد، خواستار برخورد با فرد اهانت‌کننده به ساحت مقدس قرآن و مجازات او شد.
همایش سراسری قوه قضاییه با حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی قوه قضاییه، دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
دادستان‌های آمریکا و سوئد در حال بررسی شکایت اختلاس در مورد پسر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هستند.
حجت‌الاسلام منتظری گفت: حقوق عامه، نوعی از حقوق است، که متعلق به عامه مردم است و شاکی خصوصی ندارد؛ این وظیفه دادستان‌ها است که حسب مورد و متناسب با موضوع قضیه را پیگیری کنند.
دادستان‌ها می‌گویند که وقتی ترامپ کاخ سفید را ترک کرد، حدود ۳۰۰ فایل محرمانه را با خود به ویلای شخصی‌اش، مارالاگو در پالم بیچ فلوریدا، برد.
رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان برای پیشبرد توطئه‌ها و نقشه‌های خود روش‌های گوناگونی به کار می‌بندند؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مردم و دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی در جامعه پیرامون یک سوژه است؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مسئولان است و در مواردی نیز راهبرد دشمن متمرکز بر ایجاد اختلاف میان مسئولان و مردم است.
دادستان کل کشور گفت: دادستان وظیفه دارد اگر امروز مسئله‌ای در فضای مجازی پیچید و منتشر شد بلافاصله آن موضوع را پیگیری کرده و به دنبال مستندات آن باشد.
رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان برای پیشبرد توطئه‌ها و نقشه‌های خود روش‌های مختلفی را به کار می‌بندند؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مردم و دوقطبی‌سازی و چندقطبی‌سازی در جامعه پیرامون یک سوژه است؛ در برخی موارد، راهبرد دشمن ایجاد اختلاف میان مسئولان است در مواردی نیز راهبرد دشمن متمرکز بر ایجاد اختلاف میان مسئولان و مردم است.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضائی در هماهنگی و تعامل با پلیس تلاش کنند تا با توجه به تعطیلات پیش‌رو، محیط برای عرض اندام مجرمان و خاصه سارقان ناامن شود.
دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ عنوان در حوزه حقوق عامه استخراج شده است، گفت: وقتی حقی از شهروندی ضایع می‌شود و مدعی خاصی ندارد، دادستان‌ها باید ورود کنند.
دادستان کل کشور گفت: صیانت از ایتام در برابر آسیب‌های اجتماعی و دام‌هایی که در جامعه برای شکار نوجوانان و جوانان گسترده شده، از وظایف خطیر و مهم دادستان‌هاست.
رسانه ایتالیایی از آمادگی رونالدو برای همکاری با دادستان‌ها در پرونده‌های رسوایی یوونتوس خبر داد.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز که با هوشیاری و بصیرت مردم ایران اسلامی و مجاهدت‌های نیرو‌ها و مسئولان انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی، توطئه اصلی دشمن خنثی شده است، همه مسئولان ذیربط باید تلاش کنند که بواسطه نوسانات ارزی و اقتصادی، فشار مضاعفی به مردم وارد نشود و دشمن نتواند از این ناحیه سوءاستفاده کند.
اژه ای با تاکید بر اینکه «نباید یک حکم قطعی، بدون وجه و بدون اطلاع در اجرای احکام‌ها بماند»، بیان داشت: دادستان‌ها توجه داشته باشند تا در اجرای احکامی که صادر و قطعی شده، تاخیر نشود.
پرونده‌ای که مقامات بلژیکی می‌گویند بیش از یک‌سال است که با کمک سرویس‌های مخفی خود در حال بررسی و پیشبرد آن بوده‌اند. دادستان‌ها نام این پرونده را «نفوذ پول نقد در قلب اتحادیه اروپا» گذاشته‌اند. این پرونده، آسیب‌پذیری‌ها را در یک سیستم مبهم و بدنام بوروکراتیک برجسته کرد و نشان داد چگونه سیاست‌های ۴۵۰میلیون نفر در ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان به گروگان گرفته شده است.
رئیس قوه قضائیه با تشریح مسئولیت‌ رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در مساعدت به مظلومان، گفت: امروز یکی از مسائل مهمی که مردم از ما انتظار دارند رفتار خوب، بیان خوب و تصمیم خوب است.
در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد، مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید کنند و کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد به صورت مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
رئیس قوه قضاییه کلیه دادستان‌ها و مسئولان قضایی ذیربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد، در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چهارچوب موازین قانونی اقدام کنند.
دادستان کل کشور در بخشی از این بخشنامه به روسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد که به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود، همچنین برای محکومین و مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار (کیف قاپ، به عنف، مسلحانه و مقرون به آزار) پیشنهاد عفو داده نشود.
بروس راینهارت قاضی آمریکا گفت: به رغم مخالفت وزارت دادگستری، به نظر او بخش‌هایی از این اسناد و مدارک قابلیت انتشار دارند و به وزارت دادگستری دستور داد بخشی ویرایش شده از آن‌ها را تا پنجشنبه آینده منتشر کند، هر چند به دادستان‌ها در صورت مخالفت با پیشنهاد او، فرصت تجدیدنظرخواهی داده خواهد شد.
حکم بازرسی بدون مهر و موم نشان می‌دهد که دادستان‌ها در حال بررسی ارتکاب سه جرم احتمالی هستند: نقض قانون جاسوسی، ممانعت از اجرای عدالت و رسیدگی کیفری به سوابق دولتی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ