محققان چینی ادعا می کنند نوعی موتور هواپیما ساخته اند که سوخت آن با کارآمدی ۷۹ درصد می سوزد و می تواند تا ۶ برابر سرعت صوت حرکت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برد سخت و مهم سیتی در شب خاموش هالند
اصفهان - سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از پیروزی در دربی نصف‌جهان گفت: این برد را مدیون بازی خوب بازیکنان‌مان هستیم.
شاگردان النی کاپوجیانی با شکست مالزی در گام نخست، مسابقات کاپ آسیا در دیویژن B را استارت زدند.
مدافع چپ گل‌گهر شروع موفقی در این تیم داشت و شرایط متفاوتی نسبت به تیم فصل گذشته‌اش تجربه کرد.
خط آتش استقلال تهران در آبادان پرکار بود تا بردی پرگل نصیب آبی پوشان پایتخت شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک های برد ۶۰۰ کیلومتر در خلیج فارس و به منظور حراست از حریم جزایر ایرانی از جمله جزیره بوموسی عملیاتی کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک‌های برد ۶۰۰ کیلومتر در خلیج فارس عملیاتی کرد.
شرکت آکسیوم اسپیس آماده انجام دومین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی است. این نخستین عملیات از مجموعه پرتاب های برنامه ریزی شده توسط شرکت است.
این موشک بالستیک کوتاه برد در ترکیب با کشنده برپاگر پرتابگر (TEL) در صورت عملیاتی بودن رقیبی برای موشک مشهور اسکندر روسیه به شمار می‌رود. هر کشنده پرتابگر گروم - ۲ می‌تواند دو موشک حمل کند.
آمریکا در حمله به افغانستان از پهپاد‌های رزمی جنرال اتمیکس پردتور استفاده کرد. پهپادی که سال ۱۹۹۵ معرفی شد و سال ۲۰۱۸ بازنشسته و از خدمت کنار گذاشته شد. پهپادی که توان ۱۴ ساعت پرواز مداوم، ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی و قدرت حمل بمب داشته و برای عملیات‌های خاص ضربتی استفاده می‌شده است!
نیرو‌های ویژه به افرادی گفته‌می‌شود که در آموزش‌های نظامی عمومی و تخصصی، شاخص‌بوده، و در عملیات‌های خاص، حضور می‌یابند. این نیرو‌ها در قالب تیپ‌های واکنش‌سریع در همه‌ی ارتش‌های دنیا سازمان‌دهی و تجهیز می‌شوند و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت‌های خاص فرامنطقه‌ای، به صورت راهبردی اجرای عملیات می‌کنند. تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه واکنش سریع، مشهور به نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) یا تیپ کلاه‌سبزها، از قدیمی‌ترین تیپ‌های ویژه در نیروی زمینی ارتش است. در این گزارش جهت یابی (کار با نقشه قطب نما و جی پی اس)، گشتی شناسایی برد کوتاه، متوسط و بلند، تیراندازی با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، اجرای هلی برن و نحوه استقرار در زمین، اجرای تاکسیرد، هدف زنی در شب و روز.
چین یک ماهواره سنجش از راه دور محرمانه به نام Horus۱ به مدار زمین فرستاد. این درحالی است که کشور سعی دارد عملیات پرتاب خود را بیشتر کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیمه اسفند امسال، ۹۰ فروند شناور موشک انداز و راکت انداز با برد عملیاتی بسیار زیاد و توان عملیاتی بالا، به ناوگان این نیرو اضافه می شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیمه اسفند امسال، ۹۰ فروند شناور موشک انداز و راکت انداز با برد عملیاتی بسیار زیاد و توان عملیاتی بالا، به ناوگان این نیرو اضافه می شود.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی ادعا کرد توسعه چنین موتور‌هایی می‌تواند برد عملیاتی موشک‌های مافوق صوت چین را افزایش دهد و قدرت رزمی آن‌ها را دو برابر کند.
کاموف ۵۲ با پروانه‌های اصلی خاصش و بیشینه وزن برخاست ۱۲ تن می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و ۴۶۰ کیلومتر برد عملیاتی دارد. این پرنده تهاجمی یک توپ ۳۰ میلی‌متری مجهز است و میزان قابل توجهی سلاح در زیر چهار جایگاه نصب شده زیر بالچه‌هایش حمل می‌کند.
تصاویری زیبا از حضور سامانه‌های پدافندی کوتاه برد مجید در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران و تست عملیاتی در شب و روز.
وزارت دفاع ژاپن از آغاز عملیات تولید چندین موشک دوربرد با برد حدود ۳هزار کیلومتر خبر داد.
آزمون سامانه ارتقاء یافته باور ۳۷۳ علیه اهداف دور ایستا با موشک برد بلند صیاد ۴B با موفقیت انجام شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر بود و امروز به ۳۰۵ کیلومتر افزایش پیدا کرد.
جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: رادار ماورای افق با نام سپهر با برد ۳ هزار کیلومتر به زودی عملیاتی می شود.
رئیس اداره عملیات زمینی سپاه گفت: نتیجه زحمات شهدا و جهادگران امنیت، اقتدار جمهوری اسلامی است به گونه ای که با قاطعیت می‌توان از ایران اسلامی به عنوان قدرت اول منطقه غرب آسیا نام برد.
در این بازدید، سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپاد‌های نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. با عملیاتی شدن این پایگاه سری ـ که در عمق صد‌ها متری زمین طراحی و ساخته شده ـ جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ