محققان با بررسی نمونه هایی از ماه که در ماموریت چینی به زمین فرستاده شد، یک منبع جدید و تجدیدپذیر آب روی این سیاره کشف کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد: علیرغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.
وزیر منابع آبی عراق بر زبان گفتگو و دیپلماسی با طرف ترکیه ای برای حل مشکل آب در عراق تاکید کرد.
یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم، جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
یک منبع آگاه جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
شاهرود- مدیر آبفای شاهرود با بیان اینکه این شهرستان منابع آب جدید ندارد، گفت: علیرغم تنش آبی بالا و داشتن تمام مجوزها، جلوی حفر چاه در قطری به عنوان آخرین منبع آب شاهرود، گرفته شد.
وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد.
اصفهان- مدیر دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تخلیه پسماند چهار شهرستان در بالادست زاینده‌رود چالشی جدی برای کیفیت این رودخانه است.
اصفهان- مدیر دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تخلیه پسماند چهار شهرستان در بالادست زاینده‌رود چالشی جدی برای کیفیت این رودخانه است.
دو منبع اطلاعاتی غربی که نامی از آن‌ها برده نشده است گفتند حمله موشکی بامداد امروز پایگاه موشکی T۴ که در غرب شهر باستانی پالمیرا واقع شده است و فرودگاه الضبعه نزدیک شهر القصیر در مرز لبنان را هدف قرار داده است.
دولت‌های عربی چگونه از فناوری‌های جدید برای حفظ منابع آب استفاده می‌کنند؟
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه حمایت جدی از صندوق‌های حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواهیم کرد.
محققان دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین سازوکار جدیدی را برای تولید آب آشامیدنی پیشنهاد کرده‌اند که در آن بخار آب بالای سطح اقیانوس‌ها به ساحل منتقل می‌شود. سپس این بخار در ساحل با کمک سیستم‌های خنک‌سازی فشرده و به آب تبدیل می‌شود. انرژی این سیستم‌ها تماماً می‌تواند از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی یا بادی تأمین شود.
اثبات اینکه موش‌ها به یکی از دردسر‌های جدی شهروندان تبدیل شده و تقریبا هر نقطه‌ای از شهر سر و کله این مزاحمان پیدا می‌شود، کار دشواری نیست. کافی‌ست هنگام عبور از کنار جوی‌ها، کانال‌های آب و یا اطراف سطل‌های زباله چشم تیز کنید و موش‌هایی که در پی غذا از سر و کول هم بالا می‌روند را ببینید. هر جا که حرفی از موش و جانوران موذی به میان می‌آید، رد پای زباله هم دیده می‌شود. زباله‌ها، یکی از منابع غذایی اصلی این جانواران موذی هستند و در زاد و ولد و افزایش جمعیت این مزاحمان دردسرساز نقش به سزایی دارند.
تازه‌ترین گزارش عملکرد بودجه شهرداری تهران نشان می‌دهد در ۷ ماه نخست امسال دست کم سه گروه مهمان پایتخت بوده اند؛ به این معنا که سهم خود از هزینه‌های اداره شهر را پرداخت نکرده اند و شهرداری ناگزیر به روش‌های دیگری برای کسب درآمد و جبران کمبود‌ها روی آورده است. یکی از این روش‌ها درآمدزایی از قطع اشجار است.
به گفته سخنگوی صنعت آب، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت بارشی پاییز و زمستان آتی، احتمال بارش‌های زیر نرمال در پاییز بالاست و همین امر بعد از دوسال خشک متوالی و کاهش ذخایر آبی کشور باعث حساسیت بیشتر در تنظیم برنامه‌های منابع و مصارف شده است؛ بنابراین مشارکت جدی بخش‌های مختلف مصرف در تنظیم برنامه‌های منابع و مصارف جلب شده است.
یک منبع موثق و نزدیک به تیم پرسپولیس به ما خبر داد که در دیدار با تراکتور تبریز خود یورگن لوکادیا پنالتی را به مهدی ترابی داده است!
اصفهان- سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود، خشکی چاه‌های فلمن و کاهش آبدهی منابع آب زیرزمینی، اگر مصرف بهینه رعایت نشود با بحران آب در اصفهان مواجه خواهیم شد.
یک منبع محلی در استان دهوک اعلام کرد که ترکیه بار دیگر شمال عراق را هدف حملات خود قرار داد.
اردبیل-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: رعایت مصرف منابع آبی در استان با توجه به کمبود آب در منطقه ضروری بوده و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: پروژه جدید تامین آب همدان تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شایعات آلوده بودن آن صحت ندارد.
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، برای انتقال آب از منابع جدید به همدان، در نخستین گام ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد. پروژه انتقال آب به همدان به‌ صورت شبانه‌روزی آغاز شد و لوله‌کشی‌ها در حال انجام است.
در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».
وزیر نیرو در احکام جداگانه‌ای، اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران را منصوب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ