کاخ سفید اعلام کرد که طالبان یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش را که طراح اصلی حمله مرگبار به فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ بود، کشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده کلیدی طالبان پاکستان در حمله هوایی در افغانستان کشته شد.
گرووهی تحت نام «جبهه آزادی» اعلام کرد که به پاسگاه طالبان در منطقه ۱۱ شهر کابل حمله کرده است و در این حمله چهار تن از نیروهای طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.
در جریان درگیری طالبان با نیروهای مرزی پاکستان در مرز با ولایت پکتیکا، ۷ نفر کشته و ۴ تَن زخمی شدند؛ در این میان «صبغت‌الله تکل» از فرماندهان محلی طالبان در میان جان‌باختگان قرار دارد.
رسانه‌های محلی افغانستان اعلام کردند معاون والی بدخشان در شمالی این کشور امروز صبح در عملیات انتحاری و انفجاری یک خودروی بمب‌گذاری‌شده کشته شده است.
طالبان از هلاکت مهندس عمر، معاون شاخه خراسان گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.
کاخ سفید اعلام کرد که طالبان یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش را که طراح اصلی حمله مرگبار به فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ بود، کشته است.
والی طالبان در هرات از کشته شدن ۶ تروریست داعشی توسط نیروهای این گروه در این شهر در افغانستان خبر داد.
مقامات طالبان از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد داعش در پایتخت افغانستان خبر دادند.
رسانه های افغانستان امروز از کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان و زخمی شدن ۴ نفر دیگر در انفجار بمبی در کابل خبر می دهند.
رسانه های افغانستان امروز از کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان و زخمی شدن ۴ نفر دیگر در انفجار بمبی در کابل خبر می دهند.
رسانه ها از کشته شدن ۱۲ جنگجوی جنبش طالبان پاکستان توسط اسلام آباد با یورش به مخفیگاه آن ها خبر می دهند.
طالبان ظاهراً ممنوعیت مواد مخدر را برای بهبود روابط خود با کشور‌های همسایه و همچنین ایجاد این تصور در جهان که با مواد مخدر مبارزه می‌کنند، اعلام کردند. اما کشت و قاچاق خشخاش به دلیل سود بالای آن برای طالبان، در یک سال سه برابر شده است.
مقام ارشد طالبان شاهزاده هری را به کشتن افغان های بی گناه متهم کرد و گفت: آقای هری! آن‌هایی که شما کشتید مهره‌های شطرنج نبودند، بلکه انسان بودند.
ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان درگیری امروز میان مرزبانان پاکستان و طالبان، ۶ نفر کشته و ۱۷ تَن زخمی شدند.
درحادثه سقوط یک فروند بالگرد طالبان از نوع «بلک‌ هاک» در پایتخت افغانستان، ۳ نفر کشته و ۵ نفر از اعضای این گروه زخمی شدند.
رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در شهر کابل و هدف قرار گرفتن خودروی حامل نیروهای طالبان در پایتخت این کشور خبر می دهند.
سخنگوی طالبان می‌گوید هنوز جسد ایمن الظواهری، رهبر القاعده که آمریکا مدعی کشتن وی در کابل شده پیدا نشده است.
پس از ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده القاعده در شهر کابل افغانستان، طالبان بار دیگر تأکید کرد که هیچ جسدی را در محل ادعایی هدف‌قرارگرفتن سرکرده القاعده پیدا نکرده است.
وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مولوی مهدی در نقاط مرزی استان هرات و ایران در حالی‌که می‌خواست به طرف ایران برود در تیراندازی نیرو‌های مرزی کشته شد.
دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان در اواخر ماه گذشته و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است که کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.
یک رسانه پاکستانی به نقل از مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان امروز اعلام کرد که «عمر خالد خراسانی» از فرماندهان ارشد تحریک طالبان پاکستان در ولایت پکتیکا کشته شده است.
خودروی حامل «عمر خالد خوراسانی» و ۲ نفر دیگر از همراهانش درپی انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت پکتیا واقع در افغانستان منهدم شد.
طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ارائه جزئیاتی درباره ادعای آمریکا در کشتن سرکرده القاعده، هشدار داد که عملیات پهپادی آمریکا در خاک افغانستان، تجاوز به قلمرو این کشور است و نباید تکرار شود.
در همین ارتباط، معاون نخست وزیر طالبان گفت: «حمله آمریکا به خانه‌ای در کابل (که الظواهری در آن هدف قرار گرفته است)، نقض حاکمیت ملی و توافق دوحه است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ