ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان درگیری امروز میان مرزبانان پاکستان و طالبان، ۶ نفر کشته و ۱۷ تَن زخمی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرویس مرزی جمهوری آذربایجان مدعی شد یکی از مرزبانانش بر اثر تیراندازی طرف ارمنستانی زخمی شد.
کلیپی است ساعاتی پیش با عنوان لحظه شلیک تیر خلاص نیروهای طالبان به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال انتشار است که این فیلم نه‌تنها مربوط به درگیری روز ۶ خرداد نیست که با توجه به جغرافیای کوهستانی این فیلم، مشخص است که در چنین منطقه‌ای در هیچ نقطه از سیستان وجود ندارد.
وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در درگیری که در مرز سیستان و بلوچستان صورت گرفت، پاسخ مقتضی به مرزبانان افغانستانی داده شد. درگیری مختصری بود و برطرف شد، مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و مرز آرام و باز است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
پس از درگیری روز گذشته مرزبانان ایرانی با طالبان توئیت‌های علی علیزاده و سخنان رائفی پور درباره طالبان مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و واکنش‌های زیادی را در پی اشته است.
زاهدان- بر اثر درگیری مسلحانه مرزبانان غیور ایران اسلامی با طالبان در منطقه عمومی زابل، یک نفر از مرزبانان شهید و دو نفر مجروح شدند.
خبرگزاری آماج نیوز نیز به نقل از منابع محلی گزارش داده که «درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد. این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که موشک‌های ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. این ادعا توسط مرزبانی ایران تکذیب شد.
ساعاتی پیش در منطقه مرزی ولایت نیمروز افغانستان بین مرزبانان ایران و طالبان درگیری رخ داد. این درگیری در حال حاضر متوقف شده و مسئولان دوطرف در جلسه‌ای درحال گفت‌وگو هستند.
ساعاتی پیش در منطقه مرزی ولایت نیمروز افغانستان بین مرزبانان ایران و طالبان درگیری رخ داد. این درگیری در حال حاضر متوقف شده و مسئولان دوطرف در جلسه‌ای درحال گفت‌وگو هستند.
منابع محلی در نیمروز، از وقوع درگیری میان نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در شهرستان کنگ استان نیمروز در مرز میان افغانستان و ایران، خبر داده‌اند. این درگیری روز شنبه ششم خرداد ماه، حوالی ظهر به وقت محلی آغاز شده و کماکان ادامه دارد. منابع رسمی از هر دو طرف تا این لحظه این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه «ماککی ولسوالی» صورت گرفت.
نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.
پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند که متأسفانه در این درگیری، پنج تن از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند.
پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند که در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل شدند و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند
جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع شهادت مرزبانان در سراوان از ساعاتی پیش در منطقه درگیری حضور پیدا کردند.
زاهدان- یک‌مرزبان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در زابل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرز‌های کشور عزیزمان برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می‌کنند.
نیروهای طالبان با مرزبانان پاکستانی در منطقه‌ «اده انگور» نزدیک خط دیورند درگیر شدند.
درگیری و تیراندازی مرزبانان ایران با نیرو‌های مرزبانی طالبان در اطراف پل "میلک" تلفات جانی نداشت.
جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۶۱۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان در درگیری با اشرار مسلح، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۵ تیغه خشاب و ۸۵ تیر جنگی مربوطه و ۱۱ جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی به مشخصات متفاوت کشف کردند.
امیر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
مدیرعامل یک مجموعه فولادی گفت: مجموعه اقدامات برای کاهش عدم‌النفع مدیریت مصرف از جمله انتقال تامین تعمیرات اساسی به زمان مدیریت مصرف در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد.
میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.
وزیر کشور در خصوص تیراندازی و درگیری روز گذشته مرزبانان افغانستانی با مرزبانان ایرانی گفت: بروز چنین حوادثی که مسبوق به سابقه نیز هست به نفع مسئولان افغانستان نیست، لذا به آن‌ها توصیه می‌کنیم که با توجیه مرزبانان خود از وقوع هرگونه درگیری، پیشگیری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ