برخی از کشورهای اروپایی با طرح ادعاهای امنیتی خواستار ارائه تضمین امنیتی به اوکراین شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.
نخست‌وزیر ایتالیا معتقد است که کشورهای عضو ناتو باید به اوکراین تضمین امنیتی ارائه دهند.
معاون «دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه کشورش «نیازهای اوکراین را تأمین می‌کند»، گفت که سخن «جو بایدن» درباره دیکتاتور بودن «شی جین‌پینگ» همتای چینی وی واقعیت دارد!
فارین پالسی در گزارشی نوشته که گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور، خواستار تامین بمب‌های خوشه‌ای برای اوکرین شده‌اند!
بایدن اعلام کرده که ایالات متحده همچنان در حال بررسی تامین سیستم‌های موشکی ارتش به اوکراین است.
بایدن تاکید کرد که آمریکا به همکاری با متحدان و شرکا برای تامین کمک‌های نظامی به اوکراین برای رفع فوری نیاز‌های جنگی و نیاز‌های امنیتی بلند مدتش ادامه خواهد داد.
براساس ادعای یک رسانه آمریکایی، دولت این کشور تمایلی ندارد تا از انگلیس تبعیت کرده و برای اوکراین موشک کروز تامین کند.
سرلشکر «منگ شیانگ کینگ»، استاد دانشگاه دفاع ملی پکن، در ماه ژانویه در روزنامه‌ «گوانگمینگ دیلی» نوشت: اوکراین «درکی جدید از یک جنگ جهانی احتمالی آینده» ارائه کرده است. وی همچنین نوشت: «استراتژی بازدارندگی هسته‌ای روسیه قطعا در تضمین این‌که ناتو تحت رهبری ایالات‌متحده جرات ورود مستقیم به جنگ را نداشته باشد، نقش داشته است.»
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که اوکراین در نهایت باید برای پرداخت هزینه‌ برخی تسلیحات دریافتی از حامیان غربی‌اش، پیش‌قدم شود.
رئیس سازمان اطلاعات روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: مسکو هیچ تضمین امنیتی به «بایدن» در سفر دیروز وی به اوکراین نداده بود.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا با وعده تداوم کمک های تسلیحاتی پا به اوکراین گذاشت.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان به شهر آرتیومفسک (باخموت)، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج ارتش اوکراین از این شهر کلیدی باشد.
وزیر امور خارجه مجارستان امروز در سخنانی اعلام کرد: باید از تأمین سلاح برای اوکراین خودداری شود.
وزیر خارجه اوکراین تاکید کرد اگر اروپا به دنبال تضمین امنیت خود است باید به ارسال سلاح به این کشور ادامه دهد.
کیسینجر تاکید کرد که در ماه خرداد آتش بسی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن روسیه باید به خطوط قبل از تهاجم اسفند عقب نشینی کند. همچنین کریمه موضوع «مذاکره» خواهد بود. میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به اظهارات کیسینجر در تلگرام خود نوشت: «آقای کیسینجر هنوز قضیه را نفهمیده است... نه ماهیت این جنگ را و نه تأثیر آن بر نظم جهانی را. نسخه‌ای که وزیر خارجه پیشین خواستار آن است، اما می‌ترسد با صدای بلند بگوید، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین و تضمین عدم تجاوز علیه سایر کشور‌های اروپای شرقی، با متجاوز مماشات کنید.».
دبیرکل ناتو امروز پس از نشست ۲ روزه وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در بخارست گفت: اوکراین باید به حفظ کشور خود بیاندیشد، نه در فکر عضویت در ناتو باشد.
معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد اگر اوکراین به دنبال تامین پایدار انرژی خود است، باید خواسته های روسیه را به رسمیت بشناسد.
آمریکا به اوکراین وعده داده است که سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته را ارائه دهد.
صدراعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا امروز در تماسی تلفنی در خصوص موضوع اوکراین و آخرین تحولات بازارهای جهانی انرژی و اهمیت تامین انرژی رایزنی کردند.
کیسینجر گفت که نمی‌داند امکان صلح با رهبر روسیه وجود دارد یا خیر، اما تاکید کرد که غرب «باید به دنبال فرصتی برای تدابیری باشد که آزادی اوکراین را تضمین کند» و این کشور را بخشی از سیستم اروپایی نگه دارد.
لهستان بر این باور است که کشتار جمعی مردم این کشور در جریان جنگ جهانی دوم، با تعریف نسل‌کشی مطابقت داشته و دولت اوکراین باید به آن اعتراف کند.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.
نشریه نیوزویک به نقل از مقام نظامی آمریکا تخمین زده که ذخایر ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی ظرف چند ماه آینده تمام می‌شود، و دولت آمریکا باید ارسال این نوع موشک‌هابه اوکراین را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ