آمریکا به اوکراین وعده داده است که سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته را ارائه دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور اوکراین با طعنه به رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که رئیس جمهور کنونی این کشور هم می‌تواند ظرف پنج دقیقه به جنگ اوکراین پایان دهد اما کی‌یف مخالف است.
رئیس جمهور اوکراین به دنبال تماس تلفنی‌اش با همتای آمریکایی‌خواستار فشار بیشتر بر مسکو شد.
رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار دریافت تسلیحات دوربُرد شد.
کاخ‌سفید با صدور بیانیه‌ای از دیدار فردا یکشنبه رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین در شهر هیروشیما خبر داد.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که اوکراین در حال حاضر نیازی به جنگنده اف۱۶ ندارد.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد عجیب از موضع نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره جنگ اوکراین، ناخواسته خود را در دام انداخت!
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
بنا به اعلام کاخ سفید، در دیدار روسای جمهور آمریکا و اوکراین، موضوعات مهمی از جمله حمایت از کی یف در ابعاد نظامی و اقتصادی مطرح شد.
روسای جمهور آمریکا و اوکراین به زودی در کشور لهستان دیدار خواهند کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد که مردم کشورش باید برای هر سناریویی آماده باشند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر رئیس جمهور اوکراین را به آمریکا مورد انتقاد قرار داد.
دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱.۸۵ میلیارد به اوکراین خواهد داد که سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت را نیز شامل می‌شود.
هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که در نهایت سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌گیرد.
رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود بر تداوم حمایت از کی یف تاکید کرد.
زلنسکی پیشتر گفته بود که بدون شک کی یف در حادثه اصابت دو موشک به خاک و جان باختن دو نفر در پی آن دست نداشته است.
رئیس جمهور آمریکا در مقابل اظهارات همتای اوکراینی خود درباره اینکه موشک اصابت‌کرده به خاک لهستان، اوکراینی نبوده، جبهه گیری کرد.
بنا به گفته یک رسانه آمریکایی، رئیس جمهور این کشور در جریان یکی از گفتگوهای خود با رئیس جمهور اوکراین با عصبانیت بر سر وی فریاد زده است.
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد رئیس جمهور آمریکا به همتای اوکراینی خود هشدار داده از «ناسپاس» بودن در برابر تسلیحاتی که به اوکراین فرستاده شده دست بردارد.
شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا ضمن درخواست از واشنگتن برای توقف کمک به اوکراین، تصمیم رئیس جمهور این کشور برای دست‌ودلبازی در قبال کی‌یف را محکوم کردند.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» وعده داد: کمک نظامی ۶۲۵ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین می‌دهیم.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی شش هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته اند.
زلنسکی می‌گوید با بایدن یک «گفتگوی بسیار خوب» داشته و درباره گام‌های بعدی کی‌یف صحبت کرده است.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ