تصاویر قبل و بعد از تولد دوباره دریاچه الیزابت پس از کولاک زمستانی و بارندگی‌های شدید کالیفرنیا را نشان می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز دریاچه ارومیه در شمال غرب کشور به یک چالش تبدیل شده و در این موضوع یک سری عوامل طبیعی و عوامل تصنعی وجود دارد.
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی ۱۷ مرداد گفت: تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه باید ۱۲۷۴.۱۰، حجم آب اکولوژیک ۱۵.۵ میلیارد مترمکعب و وسعت اکولوژیک ۴۶۳۵ کیلومترمربع باشد که طبق آخرین آمار که روز /۱۵ مرداد/ اعلام شده، تراز دریاچه ۱۲۶۹.۹۸ سانتی‌متر، وسعت دریاچه ۶۸۲ کیلومترمربع و حجم آب ۹۱۰ میلیون مترمکعب است.
علی سلاجقه در جریان سفر یک روزه به ارومیه در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه اظهار کرد: مسئله این دریاچه یک موضوع بین‌المللی است، ولی متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.
ارومیه - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: مسئله این دریاچه یک‌ موضوع بین‌المللی است ولی متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.
درحالی‌که گرمایش جهانی باعث آب‌شدن یخ‌ها در قطب می‌شود و تراز آب اقیانوس‌ها و دریا‌های آزاد بالا می‌آید، در خزر آب عقب می‌نشیند. مردمان ساکن مالدیو و بسیاری از مناطق ناچار به مهاجرت به‌واسطه زیر آب رفتن سرزمین‌های‌شان هستند و در خزر صیادان تور‌ها را در انبار آویزان کرده‌اند و لباس‌های صیادی را کنار گذاشته‌اند. آن‌ها یا ناچارند کارگر دیگران شوند یا به شهر‌های دیگر مهاجرت و حاشیه‌نشینی پیشه کنند.
نصیری از قوه قضاییه در خواست کرد با جدیت با افرادی که چاه‌های غیر مجاز حفر می‌کنند برخورد کند و توضیح داد: آبفا در این مسئله تنهاست و اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد به نوعی دیگر برای تهران در حال وقوع است و باید حفر غیر مجاز چاه‌ها و خشکسالی تهران جدی گرفته شود.
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: دریاچه آزادی دارد به پیست اسکیت تبدیل می‌شود. شب گذشته با وزیر ورزش و مسئولان مجموعه آزادی صحبت کردم. همه اعلام می‌کنند متاسفانه شهرداری چاه عمیقی حفر کرده و برداشت آب از آن به شکلی است که آب به دریاچه آزادی نمی‌رسد.
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: دریاچه آزادی با توجه به کم‌شدن سطح آب دارد به پیست اسکیت تبدیل می‌شود و کسی نمی‌گوید ورزشکاران ما باید کجا تمرین کنند.
بخش نگران‌کننده این گزارش، اما هشدار درباره فرارسیدن ابربحرانی است که پیش‌تر کارشناسان فراوانی در شیپور هشدار آن دمیده بودند؛ خشک‌شدن دریاچه‌ای که ده‌ها کیلومتر اطراف آن باید خالی از سکنه شود و نمک آن به چشم هر جنبنده‌ای در شمال غرب ایران خواهد رفت. گزارش می‌گوید «ویژگی طبیعی تمامی تالاب‌ها و دریاچه‌ها تغییرات درون‌سالی پیکره آبی آنهاست. دریاچه ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همه‌ساله تراز این دریاچه بین روز‌های مختلف سال متغیر بوده است.»
جک گریلیش، ستاره منچسترسیتی، برنامه های ویژه ای برای تجهیز ویلای فوق لاکچری و گرانقمیت خود دارد.
فرمانده انتظامی سوادکوه از پلمب پارک جنگلی دریاچه شورمست به علت هنجارشکنی در حوزه حجاب و عفاف خبر داد.
یک مدل از شکوفه‌های زیبا تپه‌های نزدیک دریاچه السینور در جنوب کالیفرنیا را فرش می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با ورود مستقیم و طرح مجلس و همچنین همکاری و اراده محکم دولت سیزدهم احیای دریاچه ارومیه تحقق یافت.
تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۱ سانتی متر رسیده که نسبت به دی ماه بیش از ۶ سانتی متر افزایش را نشان می‌دهد.
سخنگوی دولت گفت: اقدامات جدیدی برای ‎احیای دریاچه ارومیه در دست انجام است.
اولین اردوی تیم ملی اسلالوم مردان از 17 بهمن به میزبانی دریاچه آزادی برگزار می‌شود.
شانزدهمین مرحله اردوی تیم ملی روئینگ بزرگسالان با هدف حضور موفق در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک از 10 بهمن در دریاچه آزادی آغاز می‌شود.
تایم‌لپس ماهواره‌ای از روند خشکی و احیای دریاچه مهارلو طی ۴ سال گذشته را مشاهده می‌کنید.
شهردار منطقه ۹ تهران از لایروبی دریاچه ۱۳ هزار و ۱۰۰ متر مربعی بوستان المهدی (عج) بعد از سه سال، با هدف پاکیزه سازی این جاذبه گردشگری غرب پایتخت خبر داد.
مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر گفت: مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس طی روزهای آینده میزبان جشنواره فرهنگی گردشگری وحدت اقوام می‌شود.
نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در آستانه برگزاری مسابقات کاپ روئینگ آسیا در تهران گفت: همه برنامه ریزی ها صورت گرفته و آماده میزبانی از تیم‌های شرکت کننده در این رویداد هستیم.
نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در آستانه برگزاری مسابقات کاپ روئینگ آسیا در تهران گفت: همه برنامه ریزی ها صورت گرفته و آماده میزبانی از تیم‌های شرکت کننده در این رویداد هستیم.
«محمد درویش» فعال محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه می‌گوید: با وضعیت فعلی، اگر میزان بارندگی ماه‌های آینده کمتر از حد نرمال باشد، قطعا باید خودمان را آماده توفان‌های نمکی شدید کنیم و اگر بارندگی نرمال یا بیشتر از نرمال داشته باشیم، این خطر کمی عقب خواهد افتاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ