بخش نگران‌کننده این گزارش، اما هشدار درباره فرارسیدن ابربحرانی است که پیش‌تر کارشناسان فراوانی در شیپور هشدار آن دمیده بودند؛ خشک‌شدن دریاچه‌ای که ده‌ها کیلومتر اطراف آن باید خالی از سکنه شود و نمک آن به چشم هر جنبنده‌ای در شمال غرب ایران خواهد رفت. گزارش می‌گوید «ویژگی طبیعی تمامی تالاب‌ها و دریاچه‌ها تغییرات درون‌سالی پیکره آبی آنهاست. دریاچه ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همه‌ساله تراز این دریاچه بین روز‌های مختلف سال متغیر بوده است.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ زنی که بعد از درگیری با شوهرش به طرز مرموزی جان باخته است با انتقال جسد به پزشکی قانونی آغاز شده است. این در حالی است که یکی از فرضیه‌ها خودکشی و دیگری همسرکشی است.
در تصادفی دلخراش هفت هوادار تیم محبوب کورینتیانس جان خود را از دست دادند.
«لولیتا» ۲۲۶۷ کیلوگرم وزن داشت و در یک مخزن آب به اندازه‌های ۲۴ و ۱۱ متر با عمق شش متر نگهداری می‌شد.
عصر چهارشنبه بیست و پنجم مرداد سقوط مرگبار مرد جوانی از پنجره طبقه چهارم خانه‌ای در غرب تهران به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام شد.
الکس کالینز، ستاره فوتبال آمریکایی در تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست داد.
صبح روز دوشنبه یکی از همسایه‌ها که اتاقک مجاور را اجاره کرده بود، چشمش به جسد زن جوان افتاد و فورا صاحبخانه را خبر کرد. او هم موضوع را به پلیس اطلاع داد. جسد زن جوان در اتاقک افتاده بود و علت مرگ او مشخص نبود.
مرگ دومین فوتبالیست آبادانی؛ اینبار گرمای هوا
مرگ گروگان با پرت شدن از خودرو
شدت تبخیر به طور ویژه در حوضه آبریز ارومیه بسیار زیاد بوده و باعث شده تا دریاچه ارومیه علیرغم تلاش‌هایی که برای احیای آن انجام شده، بازهم در شرف خشک شدن قرار گیرد. تصاویر ماهواره‌ای هم که جدیداً ناسا از آخرین شرایط دریاچه ارومیه منتشر کرده، باعث نگرانی بیشتر هموطنان درباره سرنوشت دریاچه شده است.
پدر داغدار اظهار کرد: هرچند علت مرگ را ایست قلبی اعلام کردند، اما روی بدن پسرم آثار کبودی، ضرب و جرح و سوختگی وجود داشت و من احتمال می‌دهم در مرکز توانبخشی، بلایی بر سر او آورده‌اند. به همین دلیل از مدیر مرکز شکایت دارم و او را در مرگ پسرم مقصر می‌دانم.
تراز دریاچه ارومیه در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ کمترین تراز ثبت‌شده در این روز برای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۴۳ تاکنون بوده است. این جمله یعنی رسیدن تراز این دریاچه به پایین‌ترین عدد در ۶۰ سال گذشته و حتی پایین‌تر از روزهایی که عملا اعلام شده بود این دریاچه درحال مرگ است.
جراید ایتالیا از جمله "لارپوبلیکا" نوشته‌اند که در این قایق دست کم بیش از ده افسر اطلاعاتی اسرائیل حضور داشتند. بر اساس گزارش ترافیک هوایی، یک روز بعد از واقعۀ غرق شدن کشتی تفریحی در دریاچۀ "ماژور"، یعنی در بیست و نهم ماه مه، یک هواپیمای جت مقامات اسرائیلی در فرودگاه میلان به زمین نشست و ساعاتی بعد میلان را به قصد تل‌آویو ترک کرد.
به دنبال مرگ مشکوک افسر سابق موساد در سواحل دریاچه «ماجیوره»، دولت ایتالیا به سرعت دلیل واژگونی قایق را شرایط آب و هوایی اعلام کرد در حالی که هیچ هشدار هواشناسی برای آن منطقه وجود نداشت!
سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی نیسپا موفق به انجام عمل اهدا از فرد دهنده با مرگ حتمی شدیم، افزود: این عمل در مورد سه متوفی انجام و اعضای حیاتی بدن آن‌ها از جمله کلیه، کبد، پانکراس، روده و بافت‌های دریچه قلب جدا و به افراد گیرنده اهدا شد.
پژوهشگر حوزه آب و محیط زیست گفت: در مطالعات نقش عوامل اقلیمی بین ۱۶ تا ۳۵ درصد و نقش عامل انسانی بین ۶۵ تا ۸۴ درصد ذکر شده است. بر اساس مطالعاتی که از روی پردازش تصویر نقشه‌های هوایی توسط دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۹۸ انجام شد، سطح زیرکشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طی ۳۰ سال گذشته از ۳۰۰ هزار هکتار به ۶۰۵ هزار هکتار رسیده است.
ستاد احیای دریاچه ارومیه پس از صرف ۵۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هیچ دستاورد مهمی برای نجات این دریاچه نداشته است و سوال اینجاست که بررسی ترک فعلها در این زمینه به کجا رسید؟
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: این ماهیان در دریاچه نبودند. در حوضچه‌ای بودند که به دلیل استحصال نمک. یعنی آب آنجا پمپاژ می‌شد و با روش‌هایی که داشتند بلور نمک استخراج می‌کردند.
«محسن ادیبی» سخنگوی شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: همزمان با اولین مورد از حادثه مرگ و میر ماهیان دریاچه نمک ماهشهر، نمونه برداری و اقدامات آزمایشگاهی اداره محیط زیست شهرستان و همچنین بررسی‌های کارشناسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
«محسن ادیبی» سخنگوی شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: همزمان با اولین مورد از حادثه مرگ و میر ماهیان دریاچه نمک ماهشهر، نمونه برداری و اقدامات آزمایشگاهی اداره محیط زیست شهرستان و همچنین بررسی‌های کارشناسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
ماهشهر - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر گفت: در صورت اثبات تقصیر هر فردی در ارتباط با مرگ دسته‌جمعی ماهیان دریاچه نمک بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد جدی قانونی صورت خواهد گرفت.
صبح دیروز (جمعه) در شهرستان شوشتر خوزستان نیز وقتی دختر جوان در دریاچه در حال غرق شدن بود، ۲ برادر و برادرزاده‌اش به آب زدند تا او را نجات دهند، اما همگی جانشان را از دست
روز گذشته تعداد بسیار زیادی از ماهیان دریاچه نمک بندرماهشهر در کنار این دریاچه تلف شده و مردم نگران احتمال آلودگی آب این دریاچه هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ