تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۱ سانتی متر رسیده که نسبت به دی ماه بیش از ۶ سانتی متر افزایش را نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشکلی که عوامل متعددی برای رقم خوردن آن بیان می‌شود؛ از کاهش ورودی آب از جمله از رود ولگا، بزرگترین تامین کننده آب این دریاچه در نتیجه احداث سد‌های متعدد و برداشت‌های فراوان تا کاهش بارندگی و افزایش تبخیرها. مسائلی مشابه آنچه برای کاهش شدید تراز آب دریاچه ارومیه بیان می‌شود و به رغم طرح‌های به اجرا در آمده برای احیای این دریاچه، در نهایت به تبدیل عمده وسعت این دریاچه به شوره زار منجر شده است.
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی ۱۷ مرداد گفت: تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه باید ۱۲۷۴.۱۰، حجم آب اکولوژیک ۱۵.۵ میلیارد مترمکعب و وسعت اکولوژیک ۴۶۳۵ کیلومترمربع باشد که طبق آخرین آمار که روز /۱۵ مرداد/ اعلام شده، تراز دریاچه ۱۲۶۹.۹۸ سانتی‌متر، وسعت دریاچه ۶۸۲ کیلومترمربع و حجم آب ۹۱۰ میلیون مترمکعب است.
اصفهان- تالاب بین المللی گاوخونی عروس تالاب‌های ایران با وسعت ۴۷ هزار هکتار در آستانه خشکی کامل است.
کارخانه آسفالت شماره یک شهرداری تهران در مساحتی به وسعت ۲ هزارمتر مربع با حضور زاکانی شهردار تهران شنبه (۱۰ تیر ۱۴۰۲) افتتاح شد.
بمبی با وسعت انفجار بالا که توسط جنگنده های روسی به شهر ادلب سوریه اصابت کرد، ساکنین را ترساند. قابل ذکر است که تروریست‌های داعشی در این منطقه ساکن هستند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: دو باب انبار به وسعت ۴۰۰ متر با سقف‌های شیروانی که محل نگهداری ابر و اسفنج بودند آتش گرفتند.
صحرای کالاهاری، منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۹۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد، که حدودا بیشتر از چهار برابر مساحت بریتانیا است. صحرای کالاهاری، بزرگ ترین جریان شن و ماسه روان در دنیا را دارد، که به سمت غرب حرکت می‌کند تا به صحرای نامیب برسد. منبع: خبرگزاری دانشجو
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که وسعت «منطقه حائل/خلع سلاح‌شده» در اوکراین به نوع و بُرد تسلیحاتی بستگی دارد که مسکو باید برابر این تسلیحات از خود محافظت کند.
وریا غفوری بازیکن سابق فوتبال ایران که نتوانست در بازی پیشین استقلال و پرسپولیس با هواداران خود وداع کند، در یک پست اینستاگرامی از فوتبال خداحافظی کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: عمده سرزمین‌های آباد در رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی آن است که حدود ۶۰۰۰ کیلومتر مربع یعنی دقیقاً به اندازه وسعت عملیات فتح خرمشهر وسعت دارد.
یک حریق به وسعت ۱۰ هزار متر در آرامستان قدیمی و تاریخی دارالسلام شیراز به وقوع پیوست.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در نشست با «خالقان دیوارنگاره‌های شهر» ایجاد دفتر نقاشی به وسعت پایتخت را نتیجه تعامل سازنده میان هنرمندان و مدیریت شهری دانست.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌ بزرگ دفاع مقدس است که با پیروزی قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس است که با پیروز قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
کهکشان مارپیچی با وسعت صد هزار سال نوری دارای حداقل ۱۰۰ میلیارد ستاره است که توسط سیاه‌چاله‌ای بسیار پرجرم که چهار میلیون برابر خورشید ما جرم دارد، در کنار هم نگه داشته شده است.
بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال به دلیل وسعت سالن ها، تعداد شرکت کنندگان و اختصاص سالن های بیشتر نسبت به سال‌های گذشته به زمانی بیش از یک روز نیاز دارد.
نیم فصل لیگ جزیره به اتمام رسید . لیگی که چند سالی هست در حال فاصله گرفتن از سایر لیگ های فوتبال هست و هر ساله بهتر شده و رکوردهای بیشتری را جابه جا کرده است.
جانشین رئیس سازمان عقیدتی وزارت دفاع ، گفت: ما یک بار با عینک نزدیک بین و یک بار با عینک دوربین می‌بینیم، اما نگاه حاج قاسم وسعت داشت.
در انتشار آمار جدید از نگین آبی آذربایجان، هم اکنون، وسعت دریاچه ارومیه ۹۳۸.۱۰ کیلومتر مربع است.
با تغییرات اخیر نقشه، شمار شهر‌های آبی (معادل وضعیت «عادی») افزایش یافته و از ۳۰۶ شهرستان در هفته گذشته به ۳۳۱ شهرستان رسیده و در نتیجه اوضاع کرونایی کشورمان بهتر شده است؛ تغییری که شمار شهر‌های زرد و آبی را به ۴۴۵ شهرستان رسانده که شامل حدود ۹۹.۵ درصد شهرستان‌های کشورمان است.
این روز‌ها دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی ندارد و آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد وسعت دریاچه به کمتر از یک ‏هزار کیلومتر مربع و حجم آب آن نیز به کمترین میزان خود در تاریخ این دریاچه رسیده است. ‏
فرماندار شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه منتظر حرکت دو بالگرد اطفا از فرودگاه سردار جنگل رشت تا انزلی هستیم، خاطرنشان کرد: این بالگرد‌ها باید فرایند نصب و آبگیری بسکت را انجام دهند.
مدیر کل دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن رد خبر بزرگ شدن دریای خزر، در رابطه با این موضوع توضیحاتی داد.
در یک مجتمع مسکونی به وسعت چندین هکتار در حوالی میدان آزادی که متعلق به یکی از نهاد‌های نظامی است، بیش از ۷۰ اصله درخت قطع شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ