به گفته مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) دو زمین لرزه به بزرگی نزدیک به ۶ ریشتر در ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه «کپولاوان باتو» در اندونزی را لرزاند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تهران- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به زمین لرزه ۳.۹ ریشتری دماوند گفت: دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.
مقامات روز یکشنبه اعلام کردند که در اثر باران های سیل آسای دو هفته ای که باعث سیل و رانش زمین در جنوب شرقی بنگلادش شد، دست کم ۵۵ نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر دچار خسارت شده اند.
رسانه‌های کره جنوبی از وقوع دو زمین‌لرزه کوچک در نزدیکی تأسیسات محلِ آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.
رسانه‌های کره جنوبی از وقوع دو زمین‌لرزه کوچک در نزدیکی تأسیسات محلِ آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.
برنابئوی جدید و مدرن، تحولی بزرگ در محله‌های اطرافش به وجود خواهد آورد و آنجا را به توریستی‌ترین منطقه مادرید تبدیل می‌کند.
رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس تحت تاثیر اعتراضات مردمی در فرانسه و رقم خوردن برخی اتفاقات برای رکابزنان قرار گرفته است.
فرانک هوگربیتس همان کسی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. ۱۴ بهمن ماه گذشته او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی - با تعیین نقطه‌ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد -در ترکیه منتشر کرد و نوشت که "دیر یا زود" زمین‌لرزه‌ای در این محل رخ می‌دهد.
آژانس ژئوفیزیک اندونزی اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر روز سه شنبه غرب جزیره سوماترا اندونزی را لرزاند و باعث هشدار سونامی برای حدود دو ساعت شد.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب از دو استان کرمانشاه و کردستان درپی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در مریوان خبر داد.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه دو قتل در شاهرود و دیگری در دامغان به وقوع پیوسته است، گفت: قاتلان در کمترین زمان ممکن دستگیر شدند.
«مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله ویرانگر سال ۱۹۹۹ این کشور تا به امروز، مجموعا چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به عنوان مالیات زلزله پرداخت کرده اند تا این منابع مالی در زمینه مستحکم سازی خانه‌ها و مقابله با زلزله‌های احتمالی آتی هزینه شوند. حال اردوغان و دولت وی به ویژه پس از وقوع زلزله اخیر ترکیه که با کشته و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور همراه شده با این پرسش اساسی رو به رو هستند که حقیقتا این منابعی مالی در طول بیش از دو دهه اخیر در چه حوزه‌هایی هزینه شده اند؟»
فروریختن ساختمان‌های نوساز در پی وقوع زمین‌لرزه اخیر در ترکیه، خشم عمومی را در این کشور برانگیخته است. دو زمین‌لرزه شدید به بزرگی ۷/ ۷ و ۶/ ۷ریشتر باعث تخریب کامل ساختمان‌های نوساز شده و هزاران کشته بر جای گذاشته است.
ظهر روز ۱۸ بهمن ماه ساعاتی پس از نخستین زلزله ۷.۷ ریشتری در جنوب ترکیه و پس لرزه های مکرر بالای ۶ ریشتر ، زمین لرزه دیگری با قدرت ۷.۴ ریشتر این منطقه را لرزاند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری در دو کشور، سوریه و ترکیه، به رؤسای جمعیت هلال‌احمر هر دو کشور تسلیت گفت.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند در پی وقوع تیراندازی در شهری ساحلی در ایالت کالیفرنیا، دست‌کم ۷ نفر کشته شده‌اند.
محققان این دو سیاره را با استفاده از ابزار ESPRESSO در تلسکوپ بسیار بزرگ شیلی و CARMENES در رصدخانه «کالار آلتو» در جنوب اسپانیا مشاهده کردند. آنها اکنون امیدوارند که در تحقیقات بعدی بتوانند دریابند که چه اتفاقاتی در اتمسفر آنها در حال وقوع است.
تبریز- سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت زن جوان بر اثر سقوط به محل گودبرداری در تبریز و فوت دو کودک بر اثر برخورد با قطار در مرند خبر داد.
اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران در دستور کار صد و دومین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت و موافقان و مخالفان آن درباره این لایحه نظرات خود را بیان کردند.
اهواز - مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای دومین روز متوالی صبح خود را با رطوبت ۱۰۰ درصدی آغاز کردند.
برخی رسانه‌ها از شنیده‌شدن دو انفجار بزرگ در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر می‌دهند.
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به جنوبی شدن جریانات جوی و انتقال رطوبت از خلیج فارس طی اواخر وقت شب گذشته تا اواخر وقت امروز دوشنبه، وقوع مه و کاهش دید در نیمه جنوبی، مرکزی و شرقی استان و طی روز سه شنبه در نوار جنوبی و سواحل استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
قیمت نفت روز دوشنبه برای دومین روز معامله متوالی، به دلیل نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و تقاضای کمتر برای سوخت، کاهش پیدا کرد.
پایگاه آمریکایی «کامان دریمز» در گزارشی به قلم «اومیر هیک» استراتژیست و کارشناس مسائل بین الملل به امکان سنجی وقوع جنگ داخلی دیگر در آمریکا پرداخت.
تغییر به راه رفتن روی دو پا، به جای چهار پا، لحظه مهمی در تکامل گونه ما است، به همین دلیل است که دانشمندان مشتاق هستند دقیقاً زمان وقوع آن را مشخص کنند و حالا یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این سازگاری در حدود ۷ میلیون سال پیش اتفاق افتاده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ