سه عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی از ایران نفت خام یا فرآورده نفتی وارد کرده اند. این کشور‌ها عبارتند از رومانی، لهستان و بلغارستان.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واردات نفت هند از روسیه کاهش بیشتری یافت
با لغو بخشنامه سال ۱۳۹۷ ثبت سفارش و تعیین منشا ارز برای واردات همه کالاها و تجهیزات شرکت های اقماری وزارت نفت الزامی شد.
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
واردات نفت هند از روسیه اوج گرفت
وزیر نفت با بیان اینکه به‌زودی قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان به امضا خواهد رسید، گفت: بر اساس این قرارداد واردات روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمستان در همین ماه آغاز می‌شود.
سازمان اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که در هفته منتهی به روز 28 آوریل، واردات نفت آمریکا افزایش و صادرات نفت این کشور کاهش یافته است.
در ماه مارس سال جاری هند به طور روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرد که دو برابر عراق، بوده است.
کیهان نوشت: در یکی دو سال اخیر نیز با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب، واردات نفت چین از ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.
تحلیلگران پیش بینی کردند چین در سال ۲۰۲۳ با افزایش سفرها پس از تسهیل کنترل های کووید که تقاضا برای سوخت را بالاتر می برد، رکورد بالایی نفت وارد خواهد کرد.
واردات نفت خام به آسیا در ژانویه، به رغم کاهش واردات چین ۱۱ درصد در مقایسه با دسامبر افزایش یافت و به بالاترین رکورد همه زمانها رسید.
امروز مطالبی همچون قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود، موافقت با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ارزآوری ۱۷۲ میلیون دلاری طلای سرخ، بورس در چاله خودرو!، بازار نفت در انتظار سیگنال چین، بورس چه زمانی صعودی می‌شود؟، واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲، هند ۶.۸ درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده و بیشترین رشد واردات نفت این کشور از روسیه بوده است.
بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که چینی‌ها در طول سال‌های گذشته به صورت رسمی واردات نفت از ایران و ونزوئلا را به کل حاشا می‌کنند. در واقع گمرک چین از سال ۲۰۲۰ تاکنون فقط دریافت چهار محموله نفت از ایران را رسما ثبت کرده است و از سال ۲۰۱۹ تاکنون در آمار گمرک چین هیچ محموله‌ای از نفت ونزوئلا ثبت نشده است.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی از قصد واشنگتن برای افزایش فشار بر چین جهت جلوگیری از واردات نفت ایران خبر داد.
طی ماه گذشته واردات نفت هند از روسیه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۳۳ برابر شده است.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
سرلشکر باقری گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات و واردات کشور است، سمت دیگر آن خوزستان منبع انرژی فسیلی نفتی است و بین این منطقه استان بوشهر در خشکی، ساحل و دریا قرار گرفته است و منبع اصلی گاز کشور، بخشی نفت، محل مبدأ صادراتی نفتی و صنایع راهبردی کشور است.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در پی ادعای موریتز کریِمر، اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌دولتی LBBW این کشور مبنی بر مذاکرات پنهانی دولت آلمان با ایران برای واردات انرژی، به اورشلیم پست گفت که «واقعیت این است هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خریداری نفت یا گاز از ایران در کار نیست.»
واردات نفت هند از عراق سقوط کرد
افزایش واردات نفت هند از ایران و روسیه
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: سرمایه گذاری جهت ساخت این ۱۰۰ شناور یک میلیارد دلار برآورد شده و اکنون حدود ۴۵ شرکت ایرانی متقاضی سرمایه گذاری در این حوزه هستند.
شقاقی اظهار داشت: اقتصاد ۸۵ میلیون نفری ایران که حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۴۵ میلیارد دلار واردات را تجربه کرده، با اندک افزایش فروش نفت، رشد اقتصادی دو و سه درصدی را همانگونه که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده، رقم زده، این در حالیست که برای سال ۲۰۲۳ نیز اگر شرایط به همین منوال باشد و تحریم‌ها اضافه نشود، رشد اقتصادی یکی دو درصدی و تورم ۴۰ درصدی نیز برای اقتصاد ایران قابل تصور است، اما این تنها یک سناریوی موجود برای اقتصاد ایران در سال آینده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
آخرین آمار واردات نفت چین از ایران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ