وزارت خارجه سوریه سرقت نفت این کشور از سوی آمریکا را در تعارض با قوانین بین‌المللی دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا تروریست‌های منطقه التنف را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌ است تا دولت سوریه را متهم کند.
معاون نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا تروریست‌های منطقه التنف را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌اند تا دولت سوریه را متهم کنند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در جدیدترین اعتراف خود چندی پیش به شکست در برابر ایران در موضوع سوریه اشاره کردند و گفتند آمریکا و تمام جبهه حامیانش در صدد سرنگونی  بشاراسد بودند؛ اما چون خواست و اراده ایران اسلامی حفظ و بقای بشار اسد بود، آمریکا با وجود جنگ‌افزارهای پیشرفته و حمایت کشورهای دیگر شکست خورد و ایران به هدف خود در سوریه دست یافت.
علت حادثه سقوط بالگرد هنوز مشخص نیست و در دست بررسی قرار گرفته است و آن‌طور که سنتکام گفته است، ظاهراً شلیکی از سمت نیرو‌های مخالف آمریکا، صورت نگرفته است.
وزارت امور خارجه آمریکا امروز به‌بازگشت سوریه به اتحادیه عرب واکنش نشان داد.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و فلسطین زیر چتر حمایت دولت آمریکا صورت می‌گیرد.
بنا به اعلام وزیر خارجه آمریکا، دولت واشنگتن باز هم با پیش کشیدن بهانه های حقوق بشری یک مقام اطلاعاتی سوریه را هدف تحریم قرار داد.
سوری ها در حالی با تبعات زلزله ویرانگر و تحریم‌های سزار آمریکا دست و پنجه نرم می کنند که تکفیری ها هم مجددا تحرکات خود را شروع کرده‌اند.
پژوهشگر مطرح سوری با اشاره به اهداف ژئوپولتیک آمریکا از سوق دادن اروپا به جنگ اوکراین تاکید کرد که فرسایشی شدن جنگ در این کشور به نفع واشنگتن است.
کشور‌های هدف امریکا از نگاه گاوچران‌های امریکایی یا باید چپاول کشور و نقض حاکمیت آن را با آغوش باز بپذیرند یا باید ویرانی و نابودی و کشتار و تحریم و سازمان‌های تروریستی امریکاساخت، را تحمل کنند. قبلاً نیز تشریح شده که مدل مهار و براندازی، فشار و مجبورسازی در ایران، عراق، سوریه و لبنان که فاز جدید آن از سال ۹۸ آغاز شد، ارکان یکسانی دارند و طمع‌ورزی و زورگویی امریکا، انتها و پایانی ندارد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که با شرکت چند ملیتی دانفوس ای/اس به توافقی برای حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سوریه و سودان به توافق دست یافته است.
پس از فروکش کردن آتش جنگ درگیری‌ها در سوریه و کنترل دمشق بر بیشتر مناطق این کشور، شمال، شمال غرب و جنوب سوریه دستخوش دست اندازی و رقابت کشورهای ترکیه و آمریکا بر مناطق نفت خیز این کشور شد.
معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی و ترکیه از خاک این کشور تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد کرد.
داوود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه «ویرجینیا تِک» در آمریکاست و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از وی منتشر شده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مقاومت پشت دیوارهای فلسطین هستند و منطقه را از دست آمریکایی‌ها درآوردیم، گفت: یمن، سوریه، افغانستان، عراق و ایران را از زیر چکمه آمریکا بیرون کشیدیم.
فیصل مقداد گفت: آمریکا و غرب، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند که آمریکا و متحدین با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده اند.
وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل از تداوم اشغالگری آمریکا و ترکیه در بخش هایی از خاک سوریه انتقاد کرد و محکومیت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورش را خواستار شد.
رهبر انقلاب: روز به روز بیشتر واضح میشود که نقشه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئله‌ی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشور‌ها و ملت‌ها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملت‌ها بیدار شدند. نظام تک قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر می‌شود. نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است.
بجنورد- معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: دشمن روز به روز مواضع خود را از دست داده و مناطقی همچون عراق، سوریه و افغانستان از اختیار آمریکا خارج شده است و به زودی در فلسطین نیز شکست خواهند خورد.
نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۲۳ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و تحویل شبه نظامیان وابسته خود «قسد» دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.
نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۳۷ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و به پایگاه های خود در عراق منتقل کردند.
روسیه اعلام کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منجر به از بین بردن حضور تروریست‌ها در این کشور عربی و سایر کشورهای همسایه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ