محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس دولت و رئیس هیئت وزیران حاکم دوبی و منصور بن زاید آل نهیان نائب رئیس دولت و نائب رئیس هیئت وزیران در پیام‌هایی جداگانه به آیت‌الله رئیسی، ضمن ابراز خالصانه‌ترین تهیات و شایسته‌ترین آرزو‌های خود به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، از خداوند متعال مسئلت کردند که این مناسبت فرخنده را با کمال صحت و سعادت آن‌جناب و خیر و میمنت و برکت ملت‌های امت عربی و اسلامی قرین فرماید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت‌: جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصاً کشورهای آسیایی است.
در بیانیه سران کشور‌های اتحادیه اروپا آمده است: بلاروس باید به نیرو‌های مسلح روسیه اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی بدهد و ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.
رئیس جمهور در پیامهای جداگانه‌ای فرا رسیدن عید سعید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهور روز چهارشنبه در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن عید سعید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که به همین مناسبت، شاهد وحدت روزافزون مسلمانان باشیم.
اکثریت قریب به اتفاق سران دولتی در کشور‌های مختلف جهان تحصیلات تکمیلی دارند. برخی از رهبران جهان، به طور خاص رشته علوم سیاسی یا حقوق را در دانشگاه خوانده اند.
رئیسی در پیام‌هایی جداگانه با تبریک فرارسیدن عید فطر به سران و مردم کشور‌های اسلامی، عید فطر را عید بازگشت به فطرت و هنگامه سرافرازی و شعف روزه‌داران و بندگان صالح خداوند دانست و اظهار امیدواری کرد که به برکت این عید فرخنده و با تمسک به آموزه‌های بزرگ دین مبین اسلام و تعالیم حیات‌بخش پیامبر گرامی اسلام و در پرتو مساعی مشترک، در راستای تحقق آرمان‌های دین حیات‌بخش اسلام، وحدت و همبستگی روزافزون امت اسلامی و رشد و ارتقای همکاری‌های میان کشورهایمان بکوشیم.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت و هنگامه سرافرازی و شعف روزه‌داران و بندگان صالح خداوند را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت و هنگامه سرافرازی و شعف روزه‌داران و بندگان صالح خداوند را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهور با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهور با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به سران کشور‌های اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهور کشورمان در پیام‌های جداگانه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.
مهم‌تر از عرب بودن، شمخانی، نقش ویژه و تجارب تاریخی خاص او در موضوع تنش‌زدایی عربی است که اهمیت دارد. مهم‌ترین تجربه تاریخی در این زمینه را می‌توان به نقش‌آفرینی خاص علی شمخانی در هشتمین کنفرانس سران کشور‌های اسلامی در تهران در آذر ۱۳۷۶ ارجاع داد.
سران کشورهای مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.
عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سران کشورهای عربی جهت ایجاد یک ائتلاف بر علیه ایران و محور مقاومت اسلامی است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاسی به میزبانی هند،پیشنهاد تشکیل تروئیکای کشورهای جنوب برای همکاری اقتصادی، هسته ای، امنیتی و فرهنگی همچنین ایجاد رسانه مستقل برای جنوب را مطرح کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پیامی به سران و رهبران کشورهای اسلامی درباره طرح های خطرناک کابینه جدید رژیم صهیونیستی در قبال تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نوع موضع گیری برخی از مقامات غربی در مورد اعتراضات در داخل ایران و نوع مواجهه آن‌ها با اعتراض کنندگان در داخل کشور‌های خودشان گفت: سران این رژیم‌ها پس از تقسیم تروریسم به خوب و بد، از اغتشاش و اعتراض نیز تعریف دلخواه خود را ارائه می‌کنند.
مشاور فرمانده کل قوا خطاب به سران برخی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس گفت: به آن‌ها می‌گویم شما کشور‌های ضعیفی هستید و بدانید آمریکایی‌ها در موقع خطر از شما حمایت نمی‌کنند همانطور که از شاه ایران حمایت نکردند؛ ایران یک کشور بزرگ و مقتدر است و ان شاء الله ملت ایران با کار آمدی بر همه مشکلات فائق خواهد آمد.
رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر در حاشیه ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس «سیکا» با هم دیدار و گفتگو کردند.
رئیس‌جمهور در ششمین نشست سران کشورهای عضو «سیکا» گفت: جمهوری اسلامی سیاست خارجی خود را بر پایه مفاهیم عدالت، اخلاق، آزادی و استقلال که ضامن رفاه و عزت ملت‌هاست، بنا نهاده است.
رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه روابط همسایگی برای طرفین محرز و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد، تصریح کرد: سران کشور‌های چین، پاکستان، هند و دیگر کشور‌ها به شکل رسمی از بنده برای سفر دعوت به عمل آوردند که این سفر‌ها در زمان مناسب برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این دیدار‌ها انجام خواهد شد.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
به نظر می‌رسد نگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های آسیای میانه و تلاش برای تعاملات سیاسی با کشور‌های غرب آسیا و البته همکاری بلندمدت با کشور‌هایی مثل روسیه و ونزوئلا که در جبهه علیه آمریکا تعریف می‌شوند، راهبردی است که در دولت سیزدهم در پیش گرفته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ