اکثریت قریب به اتفاق سران دولتی در کشور‌های مختلف جهان تحصیلات تکمیلی دارند. برخی از رهبران جهان، به طور خاص رشته علوم سیاسی یا حقوق را در دانشگاه خوانده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در قانون مجازات اسلامی جعل مدرک تحصیلی و دانشگاهی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است.
در قانون مجازات اسلامی جعل مدرک تحصیلی و دانشگاهی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است.
بیست و پنجم تیرماه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۲۴۰ میلیارد ریال ارز و همچنین تعدادی مدارک هویتی جعلی کشف شد.
شرکت‌هایی مدرک تحصیلی معادل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به ترتیب با قیمت‌های ۱.۵، ۳.۵، ۴.۵ و ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند. البته این قیمت‌ها با توجه به شرکت فروشنده مدرک تحصیلی کمی بالا و پایین می‌شود.
تصویری از سنگ قبر یک خانم منتشر شده که روی آن مدرک تحصیلی مرحومه قید شده است!
معاون نیروی انسانی فراجا گفت: بهره مندی از ارشدیت های مدارک تحصیلی کارکنان صرفا برابر دستور العمل های ابلاغی صورت میذیرد.
وقتی شرایطی ایجاد کرده‌ایم که فرد بعد از سال‌ها تحصیل و گرفتن مدرک دکتری در کشور بیکار می‌ماند، چه انتظاری جز مهاجرت می‌توان داشت. امروز بیشتر فارغ‌التحصیلان مشتاق رفتن هستند، زیرا فضا برایشان نیست و کسی به آن‌ها فکر نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که نیروی انسانی در ایران فاقد مهارت است.
مسعود درخشان، استادتمام اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او در سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۵۰ پس از اخذ مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه تهران با استفاده از بورسیه تحصیلی به انگلستان رفت تا کارشناسی ارشدش را در رشته اقتصادسنجی و دکتری اقتصاد ریاضی و بهینه‌سازی از دانشگاه‌های آکسفورد و لندن دریافت کند. او موسس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) است و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۱ ریاست آن را برعهده داشته است.
در سال تحصیلی ۱٤۰۳-۱٤۰۲ مدرسان آموزش خانواده با توجه به مدرک، رشته تحصیلی علاقه و تجربه در گروه‌های پنجگانه ساماندهی می‌شوند.
رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار ابطال بخشنامه اخیر سازمان امور دانشجویان درباره افزایش ۶ برابری هزینه آزادسازی مدارک تحصیلی شد.
رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار ابطال بخشنامه اخیر سازمان امور دانشجویان درباره افزایش ۶ برابری هزینه آزادسازی مدارک تحصیلی شد.
بابک میرزای قاجاری مدتی است که فعالیتش را در فضای مجازی به عنوان شاهزاده ایرانی مدعی پادشاهی آغاز کرده و مانند دو مدعی دیگر به دنبال آرمانخواهی‌های غیر واقعی است. بابک میرزای قجری متولد ۱۹۷۰ در برلین است. او پنجمین نسل از خاندان فتحعلی‌شاه قاجار است و البته گفته می‌شود مادرش نسبت فامیلی با فرح پهلوی نیز دارد. مدرک تحصیلی او مشخص نیست، اما ظاهرا در ترکیه تجارت دارد.
هزینه آزادسازی مدارک تحصیلی وزارت علوم مبلغ مشخص و تعیین‌شده‌ای ندارد؛ چراکه این مبلغ بر اساس معیار‌های مختلفی متفاوت است. این مبلغ بر اساس سال ورودی شما به دانشگاه، رشته تحصیلی، تعداد ترم‌های تحصیلی شما و همچنین دانشگاه تحصیلی شما متغیر است.
اسماعیل مشعل استاد دانشگاه در کابل در یک برنامه زنده تلویزیون طلوع مدارک تحصیلی خود را در اعتراض به ممنوعیت آموزش دختران از سوی طالبان پاره کرد.
دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور، باید مدرک تحصیلی خود را در وهله نخست ترخیص کنند. آن‌ها باید مدرکشان که در گِرو دانشگاه است را آزاد کرده و به اصطلاح «تعهد خدمت آموزش رایگان» خود را لغو کنند. تمامی افرادی که در دانشگاه‌های دولتیِ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل کرده‌اند، مشمول این امر می‌شوند.
یک دانشجو روز گذشته در دانشگاه شریف خطاب به شهردار تهران گفت: آقای زاکانی! شما بخاطر پاداش حضور پوششی در انتخابات، از بین وزارت بهداشت و شهرداری یکی را انتخاب کرده‌اید! در حالی که مدرک تحصیلی شما مرتبط به پست شما نبود شهردار تهران شدید. شما نماد مدیران کم‌سواد در قدرت هستید که باعث تشدید مهاجرت نخبگان شده‌اند.
هزینه هر ترم به منظور آزادسازی مدرک تحصیلی برای رشته‌های علوم‌انسانی در مقطع کاردانی، ۵۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ ریال است. فارغ‌التحصیلانی رشته‌های علوم‌پایه نیز که متقاضی ترخیص مدرک خود در مقطع کاردانی هستند، باید مبلغ ۶۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۰۰ ریال بایت هر ترم پرداخت‌کنند.
تصویری از ابلاغیه جدید سازمان امور دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس این ابلاغیه دانشجویانی که قصد آزادسازی مدرک تحصیلی خود را دارند، باید از حدود ۶ میلیون تا حدود ۲۵ میلیون تومان برای هر ترم، هزینه بپردازند. این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است.
پسر ۲۷ ساله با مدرک تحصیلی دیپلم سردسته باند است می‌گوید وضع مالی‌ام خوب است و نیازی به پول ندارم، اما درباره انگیزه سرقت‌هایش گفت: آشپز یک هلدینگ بزرگ هستم و درآمدم هم خوب بود، چند ماه قبل یک نیروی جدید به هلدینگ‌مان آمد و مدام زیر گوشم می‌خواند که درآمد این کار خوب نیست و بیا سرقت کنیم. آنقدر گفت تا من وسوسه شدم. نمی‌دانم شاید هم به خاطر هیجان بود شاید هم طمع کردم.
در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از بین کل دانش‌آموزان ثبت‌نامی غیر‌ایرانی، هزارو ۶۱۰ نفر در رده پیش‌دبستانی، ۳۳۵‌هزار‌و ۹۶۳ نفر در دوره اول و دوم ابتدایی، ۱۰۴‌هزار‌و ۴۵۸ نفر در دور اول متوسطه و ۵۵‌هزار‌و ۵۹۰ دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. یک‌سوم دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده بدون مدرک و غیرقانونی هستند.
رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد گفت: موضوع بحث جعل و سو استفاده از مدارک تحصیلی از زمان تشکیل مؤسسات آموزشی وجود داشته و سابقه زیادی دارد؛ اما امروزه به خاطر گستردگی ارتباطات در حوزه فضای مجازی و اینترنت، این موضوع خیلی ملموس‌تر و بیشتر شده است، چرا که منافع مالی گسترده‌ای را برای سو استفاده گران این عرصه فراهم می‌کند.
دکتر عبدالرسول پورعباس گفت: داوطلبان باید نسبت به بررسی معدل درج شده در مدارک تحصیلی اقدام و عدد دقیق معدل خود را هنگام انتخاب رشته درج کنند، البته انتخاب رشته داوطلبان نیز تا پایان زمان مشخص شده، قابل ویرایش خواهد بود.
به موجب تصمیم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، مصوبه سال ۹۳ شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در خصوص الزام به داشتن مدرک در حداقل دو مقطع تحصیلی روانشناسی و مشاوره و نیز موفقیت در مصاحبه‌های علمی و حرفه‌ای برای اخذ پروانه اشتغال تخصصی ابطال می‌شود و از این پس تمامی مدارک کارشناسی ارشد معتبر از سوی وزارت علوم و بهداشت در رشته‌های روانشناسی و مشاوره مورد برای اخذ پروانه اشتغال حرفه‌ای در حوزه روانشناسی و مشاوره مورد قبول است.
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از تعیین سن و مدرک تحصیلی و سوابق اجرایی کاندیداها برای تصدی پست شهرداری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ