معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی ۶ دهه زمین های کشاورزی در اروپا بزرگتر و در ایران چند برابر کوچکتر شده اند. این تهدیدی برای امنیت غذایی نسل آینده کشور به شمار می رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر کشاورزی گفت:حوزه‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری، انتقال دانش و فناوری در بخش کشاورزی،نیاز متقابل طرفین است،ایران آمادگی دارد در موارد یاد شده داشته‌های خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.
لذت شنا و آب‌تنی در ماه‌های گرم سال بسیاری از افراد را به سمت استخرها و رودخانه‌ها و دریاها می‌کشاند. اما عدم توجه به هشدارها و بی‌احتیاطی می‌تواند این لذت را به فاجعه غرق‌شدن تبدیل کند.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: بخش کشاورزی در استان خوزستان نیازمند یک تحول است و باید با استفاده از دانش روز و آموزش‌های لازم به این سمت حرکت کنیم.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی استان ثروت آفرین هستند، گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های اشتغال آفرین و اقتصادزا برای گیلان است.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان رسالت مهم این سازمان را تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: گشایش در معیشت و اقتصاد مردم از مسیر جهاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی می‌گذرد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و ازبکستان تاکید کرد.
خشکسالی شدید به زودی بیش از نیم میلیون نفر در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان را مجبور به مهاجرت به سایر نقاط کشور خواهد کرد. بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان کشاورز هستند، اما خشکسالی معیشت آن‌ها را از بین برده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های کشاورزی و اقتصادی مجلس خواست که جلسه‌ای درباره وضعیت مرغ و نان برگزار کنند.
دوره دوم رسوخ سرمایه در کشاورزی چین، از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی با توسعه یافته تر شدن بازارهای زمین و درجه بالاتری از سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشاورزی مشخص می شود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌بردار از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشد.
امروز همان طیفی که واکسیناسیون کرونا را به برجام و FATF گره زد و در ادامه تولید واکسن ایرانی کرونا را مسخره می‌کرد، در پی همسو‌سازی مسیر هنجارشکنی در مسئله حجاب است. امروز همان جریان سیاسی که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می‌کرد، با دفاع از هنجارشکنی در مسئله حجاب، برای معیشت مردم اشک تمساح می‌ریزد. امروز همان طیفی که خودکفایی در کشاورزی را مزخرف می‌نامید، با دفاع از بی‌حجابی، مدعی است که حرف مردم را می‌زند.
شاهرود- رئیس جهاد کشاورزی شاهرود از خسارت تگرگ به باغات و مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: خسارات وارده به ۷۳۵ هکتار باغات شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
رشت- رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با تاکید بر اینکه حفظ سنت شالیکاری در استان ضرورت دارد، گفت: اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان وابسته به کشاورزی بوده و باید این سنت ماندگار حفظ شود.
تنظیم بازار کالاهای اساسی که معیشت مردم را تأمین می‌کند یکی از ضروریاتی است که خدشه در آن منجر به خطر افتادن امنیت جامعه می شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: یکپارچگی و سنددار شدن اراضی کشاورزی بسیار مهم و تأثیرگذار در رشد تولید و توسعه کشاورزی است.
رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تنش‌های آبی سال زراعی پیش رو به مراتب سخت‌تر از سال گذشته خواهد بود، گفت: نگاه دانش محور به رفع این مشکل برای کشاورزی در اولویت است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی به دلیل عمل نکردن به فرمایش حضرت آقا چنین مصیبتی می‌بینیم بنابراین باید دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به معیشت مردم داشته باشد و این موضوع جزو برنامه‌های دولت است.
رشت- دولت در کنار توجه به واردات برنج، باید با برنامه ریزی هدفمند، تعریف بسته‌های حمایتی و تسهیل بخشی امور کشاورزی در بخش‌های مختلف از دغدغه‌های کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش حمایت کند.
وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تصمیماتی برای اصلاحات لازم در حوزه تنظیم بازار است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به ویژه در تولید جدید جوجه، مکانیزم‌های کنترلی در حال اعمال است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی تأثیرات منفی بر معیشت کشاورزان دارد و این موضوع را با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهیم کرد.
تبریز- وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اجرای کشت قراردادی در کشور گفت: برای حمایت از معیشت کشاورزان راهی جز اجرای کشاورزی قراردادی نداریم.
وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی، نه تنها چاره ای برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی نیست، بلکه موجب کاهش 1 میلیارد دلاری درآمدهای غیر نفتی و فشار معیشتی به کشاورزان می‌شود.
بر اساس برآوردهای دو مشاور تجارت کشاورزی، کشاورزان برزیلی در این فصل، سویا را با سرعت بیشتری می‌کارند. آنها به پیشرفت‌های قابل‌توجه بزرگ‌ترین تولیدکننده سویا در برزیل، به عنوان محرک این روند اشاره کردند.
شیراز- ۳۱ هزار هکتار نخلستان در فارس می تواند عامل موثری برای محرومیت زدایی در این استان باشد اما کشت سنتی به مانعی در راستای افزایش صادرات تبدیل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ