نخست وزیر کانادا در اظهاراتی متناقض با آنچه در اغتشاشات ایران بیان می‌کرد، با اشاره به اعتراضات خیابانی در کانادا علیه محدودیت‌های کووید-۱۹، هدف از توسل به زور را تامین امنیت مردم خواند!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر کانادا قرار است به زودی از همسرش «سوفی ترودو» جدا شود.
شبکه «بی بی سی» در این گزارش نوشت، این نخستین تغییرات اساسی در وزرای کابینه ترودو از زمانی محسوب می‌شود که جاستین ترودو در سال ۲۰۲۱ مجدداً با یک پیروزی شکننده و حداقلی بعنوان نخست‌وزیر منصوب شد.
«جاستین ترودو» پس از گفتگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، درباره تحولات مربوط به اجرای طرح موسوم به اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی به‌شدت ابراز نگرانی کرد.
نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد این کشور درباره شورش گروه نظامی واگنر در روسیه با متحدان خود در ارتباط است.
نخست وزیر کانادا امروز در سفری اعلام‌نشده همراه معاونش به کی‌یف، پایتخت اوکراین وارد شد. این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها با روسیه است.
رسانه‌های کره‌ای اقدام نخست وزیر کانادا را تحسین کردند و آن را احترام به فرهنگ و ظاهر مردم کره جنوبی و برابری با آن‌ها قلمداد کردند. در همین ارتباط نشریه «چوسان» این اقدام ترودو را «صحنه‌ای دلچسب» توصیف کرد.
این ژست ترودو به مذاق مردم کانادا خوش نیامد و طرز ایستادن او موج انتقادات را به دنبال داشت.
ترودو اعلام کرده که اتحادیه اروپا وضعیت شریک تجاری را به کانادا را در کنترل صادرات، تحریم ها علیه روسیه داده است.
خبرگزاری رویترز از قول جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نوشت چهار شی پرنده‌ای که در روز‌های اخیر در آمریکای شمالی سرنگون شدند با یکدیگر در ارتباط‌اند؛ هرچند ترودو به ارائه جزئیات بیشتری در این زمینه نپرداخت.
«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد جنگنده‌های کانادایی و آمریکایی این شیء ناشناس را در آسمان شمال غربی این کشور ساقط کردند.
ترودو بامداد یکشنبه در توئیتی نوشت: دستور دادم یک شیء ناشناس که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، ساقط شود.
تردو با اشاره به این که این هواپیما با «موشک‌های ایرانی سرنگون شد»، گفت که «ما این‌جا به دنبال برقراری عدالت برای قربانیان و خانواده‌هایشان هستیم.»
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در خصوص اعتراضات در این کشور گفت: حق بستن و اِشغال خیابان را ندارید! اما در کشور های دیگر از این عمل حمایت می کنیم.
نخست وزیر کانادا در اظهاراتی متناقض با آنچه در اغتشاشات ایران بیان می‌کرد، با اشاره به اعتراضات خیابانی در کانادا علیه محدودیت‌های کووید-۱۹، هدف از توسل به زور را تامین امنیت مردم خواند!
نخست‌وزیر کانادا و معاون اول رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اپک دیدار کرده و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، رئیس جمهور این کشور نخست وزیر کانادا را در نشست گروه ۲۰ به دلیل افشای اطلاعات در رسانه‌ها مورد انتقاد قرار نداده و وی را تهدید نکرده است.
وزارت خارجه چین یک روز پس از انتشار ویدئویی از برخورد تحقیرآمیز رئیس جمهور این کشور با نخست وزیر کانادا، اعلام کرد که گفت‌وگوی رؤسای جمهور دو کشور کاملا عادی بوده است.
نخست وزیر کانادا اعلام کرد: کشورش برنامه آموزش سربازان اوکراینی را تا سال آینده میلادی ادامه خواهد داد.
نخست وزیر کانادا از موضع گیری حمایت گرانه خود از اغتشاشات در ایران، عقب نشینی کرد.
نخست وزیر کانادا با استناد به اخبار دروغ‌ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و در ادامه حمایت‌های خود از اغتشاشات در ایران، در گافی آشکار از خبری کذب هم حمایت کرد!
نخست وزیر کانادا با استناد به اخبار دروغ‌ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و در ادامه حمایت‌های خود از اغتشاشات در ایران، در گافی آشکار از خبری کذب هم حمایت کرد!
دفتر ترودو در بیانیه خود آورده است که کمک‌های نظامی شامل تجهیزات ارتباطی، سوخت و تجهیزات پزشکی خواهد بود. اوتاوا از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین متعهد شده است در سال جاری حدود ۳.۴ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کند.
دفتر «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی در توضیح اعلام این ممنوعیت تصریح داشت: «مردم نمی‌توانند به خرید، فروش یا انتقال سلاح‌های دستی در داخل کانادا اقدام کنند و نمی‌توانند سلاح‌های دستی جدید را وارد کشور کنند.»
نخست وزیر کانادا در نشست خبری با صدراعظم آلمان در مونترال گفت که صادرات گاز کانادا به این کشور آسان نخواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ