وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برای مقابله با راه‌های دورزدن تحریم‌ها علیه روسیه، در روزهای آینده مقامات این کشور راهی اروپاو آسیای مرکزی می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه های رژیم صهیونیستی از تلاش نخست وزیر این رژیم برای ارعاب مقامات نظامی ارتش و مخفی نگه داشتن جدی بودن اوضاع از افکار عمومی خبر دادند.
سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: تلاش های قطر برای حل پرونده هسته ای ایران از طریق ارائه پیشنهادات و تسهیل دیدارها میان مقامات غربی و ایرانی در دوحه ادامه دارد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مقامات نظامی پیشین این رژیم را عامل اصلی تحریک اعتراضات علیه خود معرفی کرد.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
شاید مقامات ما نیز به این نتیجه رسیده اند که احیای برجام دیگر ممکن نیست. برخی از دلایل فنی نیز وجود دارد که می‌تواند حاکی از عدم امکان احیای برجام باشد. از جمله این موارد می‌توان به زمان گریز هسته‌ای که مبنای استراتژی برجامی آمریکا در ۲۰۱۵ بود، اشاره کرد. با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، گویا آمریکا دیگر احیای چنان زمان گریزی را ممکن نمی‌داند. نه تنها ایالات متحده به دلایلی که اشاره شد سعی در اجتناب از تنش دارد، بلکه شرایط اقتصادی در ایران نیز به سمتی رفته که خود را عملا ناچار از تلاش برای تخفیف تنش و برقراری آرامش می‌بیند.
تاکید مقامات آمریکایی به پایبندی به تعهدات منطقه‌ای، از سوءظن متحدانش نشأت می‌گیرد. کشور‌های عربی نگران هستند که واشنگتن قصد دارد خاورمیانه را ترک کند و آنان را در مقابل رقیبان و دشمنان‌شان تنها بگذارد. این سوءظن نتیجه تلاش دو رئیس‌جمهور پیشین باراک اوباما و دونالد ترامپ، و جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی از عراق و افغانستان بود.
معاون سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دولت این کشور در تلاش است تا اظهارات پیشین مقامات واشنگتن درباره «پایان دادن به فعالیت خطوط لوله نورداستریم» را از حافظه‌ها پاک کند.
مقامات اردنی همچنان به دیدارهای خود با مسئولان اداره اوقاف اسلامی قدس و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری‌ها در مسجد الاقصی ادامه می دهند.
«آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.»
رسانه ها با انتشار فیلم هایی نشان دادند که «بایدن» در نشست امروز با مقامات لهستانی در ورشو، همه تلاش خود را کرد تا چشمانش را باز نگه دارد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
رئیس طالبان در دیدار با شماری از علما، والی‌ها و مقامات نظامی و غیرنظامی ولایت‌های بدخشان، هرات، فراه، بادغیس و نیمروز اظهارداشت: دشمن در میدان نظامی شکست خورده است، اما با این حال باز هم برای تشویش اذهان و بی‌باوری مردم نسبت به نظام اسلامی تلاش می‌کند.
مقامات امریکایی در تلاش هستند که راه‌های ارتباطی با ایران را محدود کنند و در عین حال میزان همکاری کشور‌های منطقه با امریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری به ایران را بسنجند؛ بنابراین سیاست ایران بسیار مهم است که در مواجهه با این مسائل چه کاری انجام دهد
مأمور سابق اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد هیاهوی اخیر مقامات و رسانه‌های آمریکا پیرامون بالون‌ها و «پرنده‌های ناشناس» تلاشی برای منحرف‌کردن توجه خبرنگاران از نتیجه تحقیقات انفجار نورد استریم است.
مقامات ارشد اوکراینی با کمک اطلاعات غربی، ماهواره‌های تجاری و شبکه‌ای از پارتیزان‌ها که برای تضعیف اشغال روسیه تلاش می‌کنند، گفتند که «مقاصد فوری مسکو» در کانون توجه آن‌ها قرار گرفته است. روس‌ها در حال جمع‌آوری ده‌ها‌هزار سرباز (از جمله سربازان وظیفه از بسیج توده‌ای در پاییز گذشته) درست خارج از برد موشک‌های دقیق ساخت آمریکا هستند. شرایط نشان می‌دهد که روس‌ها می‌توانند برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در سراسر مناطق دونتسک و لوهانسک آماده شوند.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
وبگاه صهیونیستی واللا گزارش داد که مقامات تل آویو در صدد منع برگزاری نشست شورای امنیت با موضوع هتک حرمت مسجدالاقصی هستند.
مسئولان عراقی از ادامه تلاش مقامات بغداد برای بهبود روابط میان ایران و عربستان خبردادند.
بنیانگذار و رئیس گروه شبه‌نظامیان واگنر مدعی شد فرانسه امروز جمعه تلاش داشت یک مقام دولت روسیه را در آفریقای جنوبی ترور کند.
مقامات روسیه از تلاش مسکو برای برگزاری دیدار بین رؤسای جمهور ترکیه و سوریه در روسیه خبر داده و گفتند که چنین دیداری، مثبت و مفید خواهد بود.
مقامات آمریکا و ناتو در تلاش هستند با کمک به بازپس گیری خرسون، اوکراین را در موضع قدرت در مذاکره با روسیه قرار دهند.
چین سفر اخیر چندین تن از قانون‌گذاران اروپایی و مقامات اتحادیه اروپا به تایوان را محکوم و تاکید کرد که هرگونه تلاش خارجی برای کمک به «استقلال تایوان، محکوم به شکست است.»
محسنی اژه‌ای خطاب به مقامات قضایی استان‌های مرزی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند، دستوراتی صادر کرده و بر ضرورت اهتمام مسئولان قضایی تأکید کرد.
مقامات دولت روسیه اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین برای تحریم مردم روسیه را بی‌حاصل و نتیجه عقاید و افکار هیتلری توصیف کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ