تاکید مقامات آمریکایی به پایبندی به تعهدات منطقه‌ای، از سوءظن متحدانش نشأت می‌گیرد. کشور‌های عربی نگران هستند که واشنگتن قصد دارد خاورمیانه را ترک کند و آنان را در مقابل رقیبان و دشمنان‌شان تنها بگذارد. این سوءظن نتیجه تلاش دو رئیس‌جمهور پیشین باراک اوباما و دونالد ترامپ، و جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی از عراق و افغانستان بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی رسمی سندیکای اصناف تونس بر مخالفت گسترده مردم این کشور با روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و مقاومت آنها در برابر این اقدام تاکید کرد.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو اظهارنظر کرد.
منابع خبری از بررسی لایحه‌ای در تونس در ارتباط با جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.
جبهه مقاومت، نه فقط در فلسطین، بلکه در منطقه و عرصه بین‌المللی، در حال تغییر موازنه قدرت است، گفت: هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روابط با آنکارا عادی شود.
یک منبع عبری در گزارشی مدعی شد که در شرایط فعلی مذاکراتی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در راستای عادی‌سازی روابط در جریان است.
عادی‌سازی رابطۀ سعودی‌ها با اسرائیل، قاعدتاً برخی از محافل جمهوری اسلامی را که «مصادره به مطلوب» کردن سیاست عربستان در دستور کار تبلیغاتی‌شان قرار گرفته است، شوکه خواهد کرد، اما بسیار بعید است که این ماجرا به خودی خود، اختلال بزرگی در روند عادی‌سازی رابطۀ تهران و ریاض ایجاد کند و آن را به نقطۀ بحرانی قبل برگرداند.
وزیر خارجه ترکیه موضوع عادی‌سازی روابط با سوریه را در سفر به مسکو مورد رایزنی قرار خواهد داد.
ایالات متحده، امارات و هند بخشی از گروه موسوم به I۲U۲L هستند که شامل اسرائیل نیز می‌شود. این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۱ برای همکاری در ابتکارات مشترک در زمینه آب، انرژی، حمل‌ونقل، فضا، سلامت و امنیت غذایی ایجاد شد. مکانیزم I۲U۲ همچنین به عنوان چارچوبی برای مقابله با نفوذ چین در منطقه دیده می‌شود.
پلیس شهر سیاتل آمریکا از کشته شدن دو نفر در جریان تیراندازی در یک پارک عمومی خبر داد.
عادی‌سازی روابط میان قطر و بحرین برای حفظ یکپارچگی شورای همکاری خلیج فارس انجام شده، اما به علت اختلاف‌های ریشه‌دار بین دو خاندان حاکم، به نظر نمی‌رسد خصومت‌ بین دو کشور به آسانی فراموش شود.
نتانیاهو مدعی شد: توافق با عربستان سعودی می‌تواند نتایج بزرگی برای اسرائیل، عربستان منطقه و کل جهان داشته باشد.
معاون وزیر خارجه روسیه که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه نیز در کنار کشور‌هایی نظیر سلطنت عمان و عراق و دیگران، در این روند سیاسی نقش داشته و اخیرا به این دو کشور سفر کرده بودم و عادی سازی روابط میان ایران و عربستان سعودی در دستور کار سفرم به این دو کشور قرار داشته است».
علی‌رغم وجود ظرفیت‌های قابل توجه برای تنش‌زدایی، محدودیت‌هایی جدی نیز وجود دارند که می‌توانند عاملی برای دشوار شدن، عملی شدن عادی‌سازی مناسبات میان تهران – ریاض باشند
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جدید عنوان کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض به تصمیم سران سعودی مرتبط است و این اقدام روند سازش در اراضی اشغالی را تقویت خواهد کرد.
وزارت اتحاد کره جنوبی از نقشه این کشور برای سوق دادن پیونگ‌یانگ به مسیر گفتمان و از سرگیری مذاکرات پرده برداشت.
سفرهای منطقه‌ای اخیر وزیر امور خارجه کشورمان بیانگر نقش کلیدی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه است که این موضوع به خوبی مورد درک همه‌ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفته است.
پس از تلاش‌های آمریکا برای تأمین نفت و برداشتن بخشی از تحریم‌ها علیه کاراکاس ، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد این کشور آماده عادی‌سازی روابط با آمریکاست.
رسانه های عربی در روزهای اخیر در کاریکاتورهایی به ناکامی صهیونیست ها در عادی سازی روابط اشاره کرده اند، موضوعی که در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی کاملا به چشم آمده است.
شماری از تماشاگران جام جهانی با استفاده از فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند.
الهامی الملیجی کارشناس مصری تاکید کرد: پشت پرده نشست آب و هوایی شرم الشیخ مصر (COP27) موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به صورت چراغ خاموش دنبال می شد که این مساله قطعا باید محکوم شود.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس شورای اروپا گفت: تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای این رژیم امنیت‌آفرین نخواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ