وضعیت دینداری در جامعه ترکیه، چگونه است؟ چند درصد از مردم این کشور نماز می خوانند و روزه می گیرند؟ تعداد خانم های باحجاب و بی حجاب چقدر است؟ کدام مذهب اسلامی بیشترین پیرو را دارد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جام جهانی ۲۰۲۳ زنان با شگفتی حذف آلمان از مرحله گروهی آغاز شد و با شگفتی قهرمانی اسپانیا به اتمام رسید.
به طور کلی بانوان در تصادفات جرحی سهم کمتری دارند، اما آمار تصادفات خسارتی آن‌ها بیشتر به نظر می‌رسد.
این روز‌ها بسیاری از زوج‌ها که به اصطلاح شرعی طلاق نگرفته اند، «طلاق عاطفی» گرفته اند. یعنی فقط زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما کوچکترین دلبستگی به یکدیگر ندارند. فشار‌های مالی باعث شده زنان و مردان نه تنها در کنار یکدیگر از پس هزینه‌های زندگی برنیایند بلکه دو شیفت هم کار کنند، زوجی که دو شیفت کار می‌کند، چند ساعت در روز وقت دارند یکیدگر را دیده و عشق ورزی کنند یا به یکدیگر ابراز علاقه نشان دهند؟ اصلا این نوع زندگی چه کیفیتی خواهد داشت؟ حتی برخی از مردان تحت شرایط سنگین فشار مالی، «طلاق یک طرفه» می‌گیرند و متواری می‌شوند، یعنی مرد با ترک خانواده به شهر یا کشوری دیگر رفته و خانواده را بدون طلاق رسمی تنها می‌گذارد.
معاون رئیس جمهور گفت: زنان کشورهای غربی در مسئله پرداخت دستمزدشان عمدتاً با پایمال شدن حقوقشان مواجه می‌شوند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۲۱ درصد جمعیت کشور را دهه شصتی‌ها تشکیل داده‌اند و تجرد دهه شصتی‌های بیشتر از دهه‌های دیگر است.
براساس گزارشی که در شرکت مترو در خصوص طرح عفاف و حجاب تهیه شده، مشخص شده است که ۵۱ درصد به تذکرات لسانی توجه کرده‌اند و ۴۹ درصد به آن بی‌توجه بوده‌اند. این طرح در دو فاز تذکر لسانی، ممانعت از ورود در مترو اجرا شده است. فاز نخست با حضور پرسنل ستادی و عملیاتی در ایستگاه‌های منتخب از ۱۵ فروردین آغاز شده بود و فاز دوم نیز که از ۲۶ فروردین با حضور پرسنل ایستگاه، یگان حفاظت و انتظامات آغاز شده، در کنار تذکر لسانی از ورود زنان فاقد پوشش رسمی به مترو ممانعت می‌شود.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۴ درصد از آمار ثبت اختراع متعلق به زنان است، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی این است که زنان نمونه را معرفی کند.
ناهید خداکرمی، ماما و فعال زنان درباره آمار‌های نگران‌کننده سقط‌جنین که رئیس دولت سیزدهم به آن اشاره کرده گفت: آمار‌ها درست نیست و ما بار‌ها منبع این آمار و ارقام را خواسته‌ایم. متاسفانه امثال افرادى که به رئیس‌جمهور توصیه مى‌کنند با یک برنامه کامپیوترى و هوش مصنوعى مشکلات اقتصادى کشور را حل کنند درحوزه جمعیت نیز در حال ارائه آدرس غلط هستند.
آخرین آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰درصد جمعیت مهاجران اقلیمی، زنان هستند. در یک نمونه در سال ۱۹۹۱ طوفان گورکی باعث مرگ ۱۴۰هزار نفر در کشور بنگلادش شد. تعداد مرگ و میر زنان با نسبت ۱۴ به ۱ از مرگ مردان بیشتر بود. تحقیقات در مورد سونامی اندونزی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد نیز نتیجه مهمی داشت. نرخ مرگ، رده سنی بالای ۴۵ سال (۳۸ درصد زن و ۲۹ درصد مرد) و کم‌تر از ۴۵ سال و بالاتر از ۱۵ سال (۳۰ درصد دختر، ۲۷ درصد پسر) بودند.
افسانه چتر نور، مهاجم ملی‌پوش تیم شهرداری سیرجان با پوکر در دیدار امروز تیمش 24 گله شد و عنوان خانم گلی مسابقات را از آن خود کرد.
زهرا قنبری، خانم گل لیگ فوتبال زنان در گفت و گو با "ورزش سه" اعتراضات خود را نسبت به نحوه برگزاری لیگ و انصراف تیم‌ها در برخی از مسابقات مطرح کرد.
براساس آخرین آمار، زنان سهم ۲۵درصدی در مدیریت زیست بوم دانش بنیان بر عهده دارند و پراکندگی و تنوع فعالیت آنها از حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تا نرم افزار و فناوری اطلاعات را شامل می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار تأهل زنان در وزارت آموزش و پرورش اصلاً مناسب نیست.
خاتون بم، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان ایران، با دریافت تنها یک گل در هفت مسابقه، آمار شگفت انگیزی را به ثبت رسانده است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: براساس آمار تخمین زده شده تعداد مبتلایان به بیماری اچ. آی. وی بالغ بر حدود ۵۵ هزار نفر در کشور است، اما آمار ثبت شده بالغ بر حدود ۲۳ هزار نفر فرد زنده است و این اختلاف موجود حاکی از آنست که افرادی مبتلا به این بیماری هستند، اما از بیماری خود بی خبر هستند!
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کودک ربایی به خاطر سرقت طلا/ اشتباه شیطانی!/ راز قتل قدیمی در پرونده سارق تیزرو لو رفت/ دزد سابقه دار با ۴۵ فقره سرقت به چنگ پلیس افتاد/ نقشه شیطانی نگهبان پارک برای تعرض به زنان/ ماجرای دزدی با ۶۰ سابقه کیفری!/ محاکمه زن کارتن‌خواب به اتهام قتل پسر ۴ ساله
معاون رئیس جمهور در امور زنان: 90 درصد افراد کشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد از سواد بهره‌مند شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از دستگاه‌های مربوطه خواستیم گزارش عملکرد خود در رابطه با کاهش۲۰ درصدی آمار طلاق و موانعی که در این مسیر با آن مواجه بوده‌اند همراه با پیشنهادات‌شان ارائه دهند.
معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح مشاوره در پنج استان کشور که بیشترین آمار طلاق را دارند، خبر داد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بود میزان طلاق ۲۰ درصد کاهش یابد اما طبق یک تحلیل آماری متأسفانه ۴ درصد و در یک تحلیل دیگر ۸ درصد افزایش داشته است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره آمار مربوط به کودک همسری در کشور، توضیح داد: در حال انجام تحقیقات در برخی از مناطق محروم که با این موضوع درگیراند، هستیم. برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برگه رشد و مجوز لازم است و در مورد ازدواج دختران زیر ۱۳ سال باید مراحل بازبینی شود که آیا برگه رشد داشته‌اند یا خیر. این امر اختصاص به ایران ندارد و حتی در کشورهایی نظیر ایالات متحده نیز سن ازدواج متفاوت است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کشف ۱۱۱۸ کیلو مخدر «شیشه» از ۲ تانکر سوخت/ سرقت طلای زنان مسافر با روش بدل اندازی/ زنی در مخمصه ازدواج پنهانی!/ بازداشت سارقان شیک پوش پایتخت/ خسارت میلیاردی نتیجه اعتماد بی جا در فضای مجازی/ قتل مادرزن با شلیک داماد عصبانی/ ماجرای سرقت مسلحانه عروس و داماد با نیسان آبی!/ جنایت در گورستان کرج دستگیری در تهران
مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران گفت: ۳ گروه تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، این ۳ گروه عمده معلولین دارای تمامی طیف‌های معلولیت مانند، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بد و بی سرپرست و معتادین هستند.
عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه دامنه نوسان باید مانند بورس‌های جهانی حذف شود، گفت: پس از تصمیم وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی که باعث ریزش شدید بازار سرمایه شد، افزایش دامنه می‌تواند تا حدودی به وضعیت صف فروش التیام بخشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ