به طور کلی بانوان در تصادفات جرحی سهم کمتری دارند، اما آمار تصادفات خسارتی آن‌ها بیشتر به نظر می‌رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص نحوه و میزان مجازات رانندگان خودرو‌های عمومی و خصوصی پس از مصرف مواد روانگردان، مخدر و مشروبات الکلی توضیح داد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شرعی، عرفی، اخلاقی و قانونی استفاده از نوشابه‌های الکلی و آن چیزی که هوشیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فرد غیر طبیعی رفتار میکند ممنوع است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای دریافت گواهینامه رانندگی با خودرو نگاه جنسیتی وجود ندارد و سن اخذ گواهینامه رانندگی همان ۱۸ سال است و برای خانم‌ها و آقایان فرقی ندارد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره تبعات نداشتن گواهینامه رانندگی توضیحاتی داد.
پلیس تهران در تازه‌ترین گزارش خود نرخ تصادفات را در سنین مختلف اعلام کرد که در آن ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها و ۶۰ سال به بالا بیبشترین میزان تصادف را ثبت کردند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: عامل انسانی حدود ۶۰ درصد در تصادفات و سوانح ترافیکی نقش ایفا می کند.
آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (۱۴۰۱)، ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی از فوت ۱۱۶۸ نفر در تصادفات رانندگی ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
مشهد ـ مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹ حادثه تصادف و واژگونی خودرو منجر به فوت یک نفر و مصدومیت ۴۸ نفر در سیزدهمین روز از فروردین ماه شد.
اهواز- رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲، میزان فوتی و جرحی تصادفات رانندگی در محورهای خوزستان بیش از ۲۵ درصد کاهش یافت.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه خستگی در رانندگی، زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: حدود نیمی از علل تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تعداد مجروحان حوادث رانندگی را پنج هزار و ۲۰۱ نفر عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی، کرمان و فارس بیشترین میزان تصادفات را داشتند.
رئیس پلیس راهور فراجا به آمار جانباختگان حوادث رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در کشور ما سالیانه ۱۷ هزار فوتی و حدود ۳۰۰ هزار نفر مجروح در حوادث رانندگی رخ می‌دهد که ما طبق برنامه ریزی باید این آمار را کاهش دهیم.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یکی از دلایل وقوع تصادفات چند وسیله‌ای یا همان زنجیره‌ای را ترمز‌های ناگهانی اعلام کرد و گفت: لعزنده بودن مسیر نیز عامل دیگری است که در صورت انجام ترمز ناگهانی، موجب وقوع تصادفات چند وسیله‌ای خواهد شد، لذا به رانندگان توصیه می‌کنم که در حین رانندگی در شرایط برفی و بارانی با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا نیازی ترمز‌های ناگهانی برای کنترل وسیله نقلیه نداشته باشند.
جلسه کارگروه کاهش تلفات جاده ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و تصمیماتی مهم برای برنامه ریزی در جهت کاهش تلفات جاده ای در نوروز اتخاذ شد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان قبل از شروع حرکت و مسافرت حتماً تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه خود را کنترل کنند.
رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵ برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودرو‌های ایمن است!
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه پلیس مسئول پیشگیری از تصادفات نیست،گفت: دولت توجه‌ای که باید در حوزه تصادفات داشته باشد را ندارد، این افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌ها در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است!
جانشین رئیس پلیس راهور گفت: سالیانه حدود ۱۶ هزار نفر از هموطنان‌مان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در جریان این سوانح، مجروح و مصدوم می‌شوند
سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه تصادفات در محورهای مواصلاتی استان به نسبت سال قبل رشد داشته است، گفت: ۶۰ درصد حوادث رانندگی، واژگونی خودرو است.
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ضوابط و قوانین رانندگی بانوان در دوران بارداری توضیحاتی داد.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی موتورسواران در روزهای بارندگی در سطح معابر ممنوع است، گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی در زمان بارندگی و به دلیل مخاطراتی که برای راکبین وجود دارد، رانندگی برای موتورسواران ممنوع است. راکبین باید حتما به این نکته توجه داشته باشند که در شرایط بارانی اصطکاک عاج لاستیک و سطح زمین بسیار پایین می‌آید و هر لحظه ممکن است منجر به واژگونی و خدای ناکرده احتمال تصادفات جرحی و فوتی شود.
شاهرود- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه مرداد ماه سال جاری ۳۴ نفر در سوانح رانندگی برون شهری استان جان باختند، گفت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: براساس آمارهای موجود مشخص شده است که موضوع تصادفات رانندگی و ایراد صدمه غیرعمدی ناشی از آن جزو پنج ردیف اول پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ